Vinter i DK.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-01-06 16:44

Det går rigtigt godt her i Kongeriget.

Kom tilbage i nat fra Sverige til uryddede veje i Storkøbenhavn.

Der var ikke engang tegn på at der havde været sneplove ude at køre.

Kort før kl. 04:00 kørte jeg det meste af Motorring 3, og der var
stadig ikke nogen rydning i sigte.

Tror man det er lettere at rydde når morgentrafikken er startet?

Busser og tog er ikke noget alternativ - de kører heller ikke.

Diverse broer kan ikke benyttes p.gr.a. fare for nedfaldende istapper!

Terrorister kan spare krudtet hvis de vil angribe Danmark. De kan bare
medbringe et par snekanoner med påmonterede blæsere.

Det lammer hele kongeriget. .o)))

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 17:17

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Terrorister kan spare krudtet hvis de vil angribe Danmark. De kan bare
> medbringe et par snekanoner med påmonterede blæsere.

nææ.. ikke herude på bøhlandet :) sad i aftes og så en film men blev
afbrudt mange gange af kæmpe store maskiner der kørte pendulfart
op og ned ad vejen (en helt alm. bivej). Her til morgen kørte de
igen og jeg kunne trille til arbejde - langsomt men sikkert da der
kun var den smule sne plovene kørte over.

Men jeg husker godt fra min tid i Kbh. at det tager kommunen ret lang
tid at beslutte sig for om det nu også liiige kan betale sig at gøre
noget eller om man mon ikke bare skal se tiden an og håbe at det tør :)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-06 17:28

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> stadig ikke nogen rydning i sigte.
>
> Tror man det er lettere at rydde når morgentrafikken er startet?

Næe men der var da nogenlunde rydet til morgen traffiken..

Men mærkeligt ellers mange steder har de netop lagt noget
traffiktællingskable over en masse veje, regner med dette er til at tælle
biler? Og de er da revet over af sneplovene hehe. fedt nok at udtænkte at
lave det et par dage før der er blevet anonceret snevej´r,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-06 17:33

> [...]

> Der var ikke engang tegn på at der havde været sneplove ude at køre.
>
> Kort før kl. 04:00 kørte jeg det meste af Motorring 3, og der var

Det er jo fantastisk. Det er ligefør det kan få mig til at flytte fra
Jylland til København..

Herover salter og ryder de bare DMI lover sne i næste uge.. de er
bindegale.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-01-06 21:42

On Fri, 20 Jan 2006 16:43:46 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>stadig ikke nogen rydning i sigte.
>
>Tror man det er lettere at rydde når morgentrafikken er startet?

Hehe.. Ja og mine svenske kollegaer undrer sig enormt over hvordan man
dog bærer sig ad med at få det dér grød der lå rundt på gaderne i
København i dag. Nemt nok - masser af salt...

Næh... Så hellere skrabede veje uden salt som man dyrker herovre øst
for København - det er da til at køre på.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 22:48

> København i dag. Nemt nok - masser af salt...
>
> Næh... Så hellere skrabede veje uden salt som man dyrker herovre øst
> for København - det er da til at køre på.

Synes godt nok ellers ikke de sparer på saltet i Malmøområdet.

Allan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-06 22:48

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in

> Næh... Så hellere skrabede veje uden salt som man dyrker herovre øst
> for København - det er da til at køre på.

Enig.

Men det er umuligt at få nogen med magten til at ændre det, til at fatte
det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Juul

Dato : 22-01-06 17:50

> [...]
>
> Næh... Så hellere skrabede veje uden salt som man dyrker herovre øst
> for København - det er da til at køre på.

Det kommer an på størrelsen af vejene. De store veje ind og ud af Gøteborg
samt hele byen er bogstavelig talt smurt ind i salt.

Det var det samme hele vejen da jeg kørte til Stockholm for at fejre nytår.

Er ikke imponeret over det heller. Og der sker da også ulykker herovre hver
gang det sner - bare se avisoverskrifterne idag for eksempel. Men ellers
lader svenskerne til at tage den lidt mere med ro hvilket ellers er
positivt...

VH Juul

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 22:46

> Kom tilbage i nat fra Sverige til uryddede veje i Storkøbenhavn.
>
> Der var ikke engang tegn på at der havde været sneplove ude at køre.

Kl. 6:45 kørte jeg over Øresundsbroen for at komme på arbejde i Brøndby.
Jeg bor omkring "motorvejskrydset" Ystad / København. Der lå betydeligt mere
sne på de svenske motorveje end på de danske. Kl. 6.45 var de danske
motorveje
så godt som snefri og kun sjap tilbage. Man kunne tydeligt se forskellen på
DK / S fordi
ved første afkørsel i DK efter broen var begge spor ryddet. I Sverige nøjes
de ofte
med det inderste spor.

Når jeg skriver de Danske og Svenske motorveje er det naturligvis kun de 35
km jeg har
fra bopæl til arbejde.

Allan