Laang køretur
Fra : SFJ

Dato : 20-01-06 10:14

Hej I NG.
Jeg læser tit med her og 'lytter' til jeres forskellige gode råd. Nu fik jeg
lige lyst til at fortæle om en 'lille' køretur jeg lige har været på.

Lørdag den 7/1 kørte jeg til Gera i Tyskland og hentede en BMW740D fra 2003
med 53.000 km. Den kørte jeg (og konen) så i helt til Málaga i Sydspanien.
Det er vel nok én af de fedeste biler jeg har prøvet at køre endnu. Suverænt
træk (600 NM) og ren flyder hvis man ønsker. Den kan dog også godt køre lidt
ræs. I Frankrig blev vi 'blitzet' med 180 km/t - er lidt spændt på om de
finder frem til os

Nå bilen skulle afleveres i Málaga, og efter en lille ferie skulle vi så
tage en anden med tilbage til Gera. Det var en 320CLK (Benzin'er - der ikke
er solgt i DK). Fin bil, men noget mindre end BMW'en. Men lyden er jo noget
bedre i en benzin'er, når man 'lægger fra land'. Vi havde en fin tur. Kørte
1920 km. på 16 timer den 1. dag, inkl. tankning og tisse-pauser m.m. Sådan
en CLK skal tankes rimelig tit, der er kun 60 liter i tanken mod næsten 90 i
BMW'en. Gns. hastighed INKLUSIV pauser = 120 km/t.

Nå det var bare det. Nu er vi hjemme igen hvor bilenparken er en Sprinter og
en Nissan minibus

MVH Søren

Fra : Broegger

Dato : 20-01-06 10:59

"SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev

> Hej I NG.
> Jeg læser tit med her og 'lytter' til jeres forskellige gode råd. Nu
> fik jeg lige lyst til at fortæle om en 'lille' køretur jeg lige har
> været på.

hmmm... Jeg var på en lille køretur igår. 300 fra Kbh til Århus, det tog
kun 5½ time incl en time hvor jeg holdt stille i kø ved Lillebælt.

> [...]
> Sydspanien. Det er vel nok én af de fedeste biler jeg har prøvet at
> køre endnu. Suverænt træk (600 NM) og ren flyder hvis man ønsker. Den

Gider du godt lade være med at poste sådan noget! Det bringer det værste
frem i os!

> kan dog også godt køre lidt ræs. I Frankrig blev vi 'blitzet' med 180
> km/t - er lidt spændt på om de finder frem til os

HÆ! Så kan du måske lære at holde dig til almindelige biler!

> [...]
> tankning og tisse-pauser m.m. Sådan en CLK skal tankes rimelig tit,
> der er kun 60 liter i tanken mod næsten 90 i BMW'en. Gns. hastighed

Taxa!

> Nå det var bare det. Nu er vi hjemme igen hvor bilenparken er en
> Sprinter og en Nissan minibus

HA!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 12:09

"SFJ" <mailto:sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
"Laang køretur"

> [...]
> en CLK skal tankes rimelig tit, der er kun 60 liter i tanken mod næsten 90 i
> BMW'en. Gns. hastighed INKLUSIV pauser = 120 km/t.

Hvorledes så brændstoføkonomien ud for de 2 biler...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)

Fra : SFJ

Dato : 20-01-06 12:25

> Hvorledes så brændstoføkonomien ud for de 2 biler...

BMW'en kørte 10,3 km/l på denne tur, men jeg vil tro at den går en 11-12
km/l ved 'normal' kørsel.

CLK brugte 10,7l /100km. Det er ca. 9,35 km/l - og så er det jo 95 blyfri
der er lidt dyrere...
Jeg tror den går ca. 10 km/l ved 'normal' kørsel.

MVH Søren

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 12:34

"SFJ" <mailto:sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Laang køretur"

> BMW'en kørte 10,3 km/l på denne tur, men jeg vil tro at den går en 11-12
> km/l ved 'normal' kørsel.

Okay - sikkert med steptronic?
Min '03 530d touring steptronic går ca. 11 km/l - og så har den
iøvrigt bedste brændstof økonomi, når jeg kører med en tung højre fod !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)

Fra : Thomas H.

Dato : 20-01-06 16:59

"SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Suverænt træk (600 NM) og ren flyder hvis man ønsker. Den kan dog også
> godt køre lidt ræs. I Frankrig blev vi 'blitzet' med 180 km/t - er lidt

Må man være fræk at spørge, hvorfor du skulle køre de to biler hver vej?

MVH
Thomas H.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 18:28

"Thomas H." <mailto:condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Laang køretur"

> Må man være fræk at spørge, hvorfor du skulle køre de to biler hver vej?

Valutabiler?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 18:40

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse

KLIP

> Valutabiler?

Øøøhhh ... var det ikke BMW´er, du talte om..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 19:26

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Laang køretur"

> Øøøhhh ... var det ikke BMW´er, du talte om..?..

Jeg ser ikke liiige pointen?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 19:44

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Re: Laang køretur"

> Jeg ser ikke liiige pointen?

Den ødelægges ved udpensling, så det er båre ærgerligt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-06 18:58

SFJ wrote:
> [...]
> været på.
> Lørdag den 7/1 kørte jeg til Gera i Tyskland og hentede en BMW740D

SNIP

Hvordan har du "fået lov" til denne tur?