Biobenzin til alle.
Fra : BJ

Dato : 19-01-06 23:13

Dejligt at have en benzinsluger, der nemt kan omstilles til biobenzin.

(Igen et festligt ord 'biobenzin', der er en blanding af benzin og
ethanol......)

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3506292/

http://ing.dk/article/20050726/MILJO/108050075/-1/rss-all

PS: Motorer der kan køre på ren ethanol må så brænde 'bio'..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-01-06 00:10

> Dejligt at have en benzinsluger, der nemt kan omstilles til biobenzin.
>
> (Igen et festligt ord 'biobenzin', der er en blanding af benzin og

Det kan alle lavteknologiske motorer da køre på
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 00:53

KLIP

> Det kan alle lavteknologiske motorer da køre på

Enhver ved jo, en selvtænder er ren højteknologi..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens Jessen

Dato : 20-01-06 08:48

Da jeg boede i USA i 1979 kunne man købe det under navnet Gasohol, og
dengang kunne alle køre på det, også når bilen havde katalysator.

Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-01-06 13:29

BJ wrote:
> Dejligt at have en benzinsluger, der nemt kan omstilles til biobenzin.

Surt at have en regering der er helt til grin når det kommet til
initiativer omkring biodiesel og -benzin. Der er afsat 60 mio. til
forskning over en 4-årig periode. Det lyder af rimeligt meget, men det
er jo som en kop pis i havet, når det der er brug for nu er forsøg i
stor skala, så man kan forske i at maksimere udbyttet.
Det er endnu mere til grin at man fastholder samme afgifter på
bio-brændsel som på alm. benzin og diesel, så det er totalt umuligt at
få opbygget et hjemmemarked der kan fungere som afsæt.
I Sverige har man vistnok en regel om at tankstationer (over en vis
størrelse?) skal føre mindst et miljø-brændstof - biodiesel eller E85
(ethanol-holdig benzin) eller lign.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 13:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> I Sverige har man vistnok en regel om at tankstationer (over en vis
> størrelse?) skal føre mindst et miljø-brændstof - biodiesel eller E85

Mon der er en sammenhæng mellem vi er selvforsynende og statens
skatteindtægter på området..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-01-06 14:06

BJ wrote:
> Mon der er en sammenhæng mellem vi er selvforsynende og statens
> skatteindtægter på området..?

Sikkert. Det er bare ikke særlig visionær politik, at sidde her og pisse
i bukserne for at holde os varme, mens kineserne eller nogen andre
kaster multimangepenge efter biobrændstof-projekter, og løber med alt
hvad der hedder interessante patenter osv.
Vi er jo ikke ligefrem blevet ruinerede af Vestas vindmøller eller
Danfoss termostater, selvom begge virksomheders produkter sparer nogle
kubikmeter konventionel brændsel.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-01-06 16:50

> [...]
> bukserne for at holde os varme, mens kineserne eller nogen andre kaster
> multimangepenge efter biobrændstof-projekter, og løber med alt hvad der

Helt enig! Dertil kommer de store visioner i regeringens nu vedtagne
chiptunings-politik, hvor man skider højt og flot på den øvrige forurening!

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 23:36

KLIP

> Helt enig! Dertil kommer de store visioner i regeringens nu vedtagne
> chiptunings-politik, hvor man skider højt og flot på den øvrige
> forurening!

Sverige har indledt den nye æra:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3508628/

Her anerkender vi med regeringens velsignelse undertrykkelse af rygere:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3508560/

Arbejdsløse politikere skal således herefter gå til mindst mulige timeløn,
når de skal tilbage i arbejdslivet udenfor murerne.

Det være sig privat eller offentlig ansættelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Barfly.

Dato : 20-01-06 17:22

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> termostater, selvom begge virksomheders produkter sparer nogle kubikmeter

det mest groteske er at der er lovgivet MOD at fyre med biobrænsel på
kraftvarmeværker...pga. staten ville gå glip af afgifter...så meget for
miljøet...

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 17:46

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> det mest groteske er at der er lovgivet MOD at fyre med biobrænsel på
> kraftvarmeværker...pga. staten ville gå glip af afgifter...så meget for
> miljøet...

Næste tiltag for "miljøet" er kreeret af Ritt Bjerregård.

Hun skal lige have nogen til at betale de 600 mill. kr., København skylder
på sit prestigeprojekt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 22:04

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Biobenzin til alle."

> Hun skal lige have nogen til at betale de 600 mill. kr., København skylder
> på sit prestigeprojekt.

Du mener, dét ikke sælger billetter?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 22:32

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du mener, dét ikke sælger billetter?

Vist sælger det ... til Kjøvenhavnerne og vi andre skal blot betale i
demokraturets navn.

Gu´ved om Metroen bliver landsdækkende på et tidspunkt..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-06 11:11

BJ wrote:
> Gu´ved om Metroen bliver landsdækkende på et tidspunkt..?..

Nej, ligesom med de jyske motorveje, må man nok erkende at
passagergrundlaget ikke rigtigt er tilstede :)

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 11:27

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, ligesom med de jyske motorveje, må man nok erkende at
> passagergrundlaget ikke rigtigt er tilstede :)

Vi klager da heller ikke..;)

PS: Måske vi kan få statstilskud til et legotog...:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~