VW Vento '98
Fra : Claus B

Dato : 19-01-06 21:20

Hej!

Jeg skal ud at se på sådan en. Ved ikke for meget om biler og vil
gerne høre lidt om, hvad jeg skal se efter og generelt om det er en
model, der er værd at købe.

Den har kørt omkring 100.000km og prisen er ca. 50k.

Håber der er nogen, der kan hjælpe og på forhånd tak.

Mvh.
Claus

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-01-06 21:42

On 19 Jan 2006 12:19:51 -0800, "Claus B" <cpgb@get2net.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg skal ud at se på sådan en. Ved ikke for meget om biler og vil
>gerne høre lidt om, hvad jeg skal se efter og generelt om det er en
>model, der er værd at købe.

Det er det! Masser af plads og behagelig fremfærd.

1,8/90HK er en dejligt harmonisk maskine med kræfterne placeret der
hvor man har brug for dem. Motoren kan ligeledes klare rigtig mange
kilometer.
Gå kanter og samlinger efter for rust. Det er ligeledes et must at
komme under vognen for at kigge efter rust.
Hjulophæng/hjullejer/bremser er relativt billige at vedligeholde, og
giver ikke de store problemer.

Efter min mening, er Vento'en et af de bedste brugtkøb i klassen.

MVH
Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-06 22:03

Claus B skriver:

> Jeg skal ud at se på sådan en. Ved ikke for meget om biler og vil
> gerne høre lidt om, hvad jeg skal se efter og generelt om det er en
> model, der er værd at købe.

Modellen i sig selv ("Golf med udvendigt bagagerum") er aldrig blevet et
hit i DK, hverken som Jetta, Vento, Bora. Der har sit at sige på
brugtvognspriserne, der ofte gør dem lige så billie, eller nogle gange
billigere end tilsvarende Golf'er.

> Den har kørt omkring 100.000km og prisen er ca. 50k.

Den er 7-8 år gammel og begynder at lide af rustskavanker, Udstødningen
er nok på sit sidste, men har den stået i en tør garage er der ikek mget
at komme efter.

Hvilken motorstørrelse ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død