Ford Sierra 2,0 DOHC mislyd?
Fra : Per

Dato : 19-01-06 19:22

Hej,

Jeg har en 2,0 DOHC Sierra, med ca 180.000Km på bagen.
-Nyindkøbt og jeg er godt tilfreds med vognen.

Jeg har skiftet olie og filter på bilen og nu synes jeg den har en mislyd
ved opstart af iskold motor. (kan ikke huske om den havde det før jeg
skiftede olie :::)
Det virker som om at det lige er til olien er nået rundt i motoren og
motoren har opnået smøretryk.

Jeg har brugt en delsyntetisk 10W40 Olie

Er det et problem, eller er det almindeligt for sådan en motor at lyde sån
lidt hårdt indtil den har kørt få sekunder?

Vh. Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-06 20:07

Per wrote:
> [...]
>
> Er det et problem, eller er det almindeligt for sådan en motor at
> lyde sån lidt hårdt indtil den har kørt få sekunder?

Hvis der er tale om en mis-lyd, så må det være kat'en den er gal med

Spøg til side, så kunne det være de hydrauliske ventilspillerumsudlignere
(populært kaldet for hydrauliske ventiler), som snakker lidt, det er ikke
unormalt og høres som en svag tikken.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 19-01-06 21:07

"Per" skrev

> [...]
> skiftede olie :::)
> Det virker som om at det lige er til olien er nået rundt i motoren og

Hvis det er en ny lyd, kan det være filteret der er forkert,
nogen biler, jeg ved ikke om det gælder din, er forsynet med modtryksfilter
der holder på olien ved stilstand, så man ikke skal starte med at fylde
filteret.
Sæt et originalt filter på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per

Dato : 21-01-06 12:52

Hejsa,

Jeg har snakket lidt med Ford om problemet, og det er ikke ualmindeligt, at
Doch'en snakker lidt et par sekunder.
Den kører ikke med modtryksfilter, men Ford anbefaler (naturligvis)
originalt filter til den sølle sum af 50,- mod et uoriginalt til 36,-
De hydrauliske spillerumsudlignere snakker lidt inden de er på fuldt tryk. -
Som du var inde på Per

Tak for svarene.

Vh. Per Lading

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 15:44

Hvad og hvorfor snakker de ?
Hvad siger de ?
Er det sundt ?
Det lyder usundt...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-01-06 16:21

"Olesen" <n/a> skrev :

>Hvad og hvorfor snakker de ?
slid

>Hvad siger de ?

tik tik

>Er det sundt ?

betyder megfet lidt

>Det lyder usundt...

tjaehhh - så vent til din knast bliver godt slidt ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 11:04

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> slid

> tik tik

> betyder megfet lidt

> tjaehhh - så vent til din knast bliver godt slidt ;)

Nej, for den kører jo i TEC2000 hehehe...
Den blev også skiftet da den havde gået 20.000 km.
Fordi materialet de første var lavet i var for blød og hurtig
trak 'furer'.
Desuden er langtids tomgang heller ikke sund for
min type motor, har jeg hørt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-01-06 11:13

"Olesen" <n/a> skrev :

>Nej, for den kører jo i TEC2000 hehehe...

Shit ! Det havde jeg rent glemt ;)

> [...]
>trak 'furer'.
>Desuden er langtids tomgang heller ikke sund for

Det er det ikke for nogen.

--
jan@stevns.net