Sprinkler problemer
Fra : Koger

Dato : 19-01-06 17:58

Min sprinkler virker ikke helt, det er som om der mangler tryk på dem.
Sprinklervæsken kommer lige så stille ud af sprinklerdyserne, men mangler
tryk. Jeg tror selv at det kunne være sprinkler dyserne der er noget i vejen
med. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Det er forresten en Peugeot 306 fra '98

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-01-06 18:07

"Koger" <kogerspam_spam_skal_med@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> tryk. Jeg tror selv at det kunne være sprinkler dyserne der er noget i
> vejen med. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Har du frostsikret sprinklevæske i beholderen ? - ellers kunne det være en
isprop som delvist blokerer slangen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-06 19:17

"Koger" <kogerspam_spam_skal_med@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tryk. Jeg tror selv at det kunne være sprinkler dyserne der er noget i
> vejen med. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Der er vel nærmest 3 typiske fejl på sprinkleranlæg

1. Defekt sprinklermotor
2. Klemt sprinklerslange (eller for kraftigt buk)
3. Stoppede sprinklerdyser

der foruden som Andreas siger. Is i sprinkervæsken, hvis ikke den er
frostsikret.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-01-06 20:49

Ole Frederiksen wrote:
> "Koger" <kogerspam_spam_skal_med@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vel nærmest 3 typiske fejl på sprinkleranlæg

Bortset fra disse, hvad så med dn mest åbenlyse? Ikke mere
sprinklervæske i beholderen, nemt at checke men på nogle biler er det
ikke så ligetil
Thomas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-01-06 12:39

Thomas Rasmussen wrote:

> Bortset fra disse, hvad så med dn mest åbenlyse? Ikke mere
> sprinklervæske i beholderen, nemt at checke men på nogle biler er det
> ikke så ligetil

Og netop peugeot 306. De skide fransker har gemt beholderen i forskærmen.

mvh
Henning

Fra : Koger

Dato : 20-01-06 08:45

Tak for svarene, jeg vil gå ned og se på det.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 20-01-06 11:34

du kan evt prøve at stikke en nål ind i sprinklerdysen. der kan sagtens
sidde skidt derinde. det virkede for mig engang.

/Ken

Fra : Armand

Dato : 20-01-06 21:54

Ole Frederiksen skrev:
> [...]
>
> Der er vel nærmest 3 typiske fejl på sprinkleranlæg
>
> 1. Defekt sprinklermotor
> 2. Klemt sprinklerslange (eller for kraftigt buk)

Ved større frostgrader vil selv frostsikker vædske være mere
tyktflydende end når den er varm og vædske der ikke er markant godt
frostsikret vil nå denne grænse tidligere!
Tykkere vædske = mindre mængde ud af samme hul (á dysen) => noget
sørgeligt sjasken

En tidligere kollega havde viklet en spiral af sprinklerslange omkring
et belejligt kølevandsrør og havde på den måde sprinklervædske med
tilnærmelsesvis samme temperatur som motorens kølesystem, hvilket
afhjalp meget af hans problemer i samme henseende!

--
Armand.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-01-06 21:59

> [...]
> tilnærmelsesvis samme temperatur som motorens kølesystem, hvilket afhjalp
> meget af hans problemer i samme henseende!

I "gamle dage" kunne man faktisk købe et produkt der hed "Turbo Wash" - det
var en lille varmeveksler som man klippede ind i en kølerslange - der var så
to nipler til at koble sprinklerslangen til.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Peen

Dato : 20-01-06 22:55

> [...]
> tryk. Jeg tror selv at det kunne være sprinkler dyserne der er noget i
> vejen med. Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Har haft samme problem i Mondeon og den har opvarmet dysser skiftede så til
Shells egen sprinklervæske det hjalp og der kommer ikke så mange striber
efter viskerslag det samme resultat med firmaets Transporter.
Det er vigtigt at det er Shells egen væske da mange andre produkter bliver
tyktflydende eller krystaliser.
Ja jeg ved godt at 4 liter koster 45 kr. men det kan også godt blive dyrt
hvis man overser noget på vejen.
Nej jeg arbejder ikke hos shell..

Michael Peen