Standsning på parkeringsplads...
Fra : Barfly.

Dato : 19-01-06 15:33

min kone fik en parkerings afgift,-fordi hun stillede bilen på en
parkeringsplads, men ikke i en afmærket bås,-det som undre mig er at der
står 'standsning forbudt' og ikke 'parkering forbudt' som årsag?, i øvrigt
kan politimanden vælge et hav af årsager (det er politiet som har skrevet
den), bla også standsning forbudt, udog indstigning tilladt'

må man overhoved ikke standse på en parkeringsplads uden får båsene?.

Fra : Leif Neland

Dato : 19-01-06 19:00

Barfly. wrote:
> [...]
> i øvrigt kan politimanden vælge et hav af årsager (det er politiet
> som har skrevet den), bla også standsning forbudt, udog indstigning

Hvordan kan man stige ind og ud uden at standse?

> må man overhoved ikke standse på en parkeringsplads uden får båsene?.

Det ville undre mig meget hvis det var forbudt at standse.

Man holder da tit stille og venter mens en bil kører ud af den plads man
gerne vil have.

Leif

Fra : Leonard

Dato : 19-01-06 20:08

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

>Det ville undre mig meget hvis det var forbudt at standse.
>
>Man holder da tit stille og venter mens en bil kører ud af den plads man
>gerne vil have.

Standsning forbudt har intet at gøre med at holde og vente på at andre
trafikanter flytter sig. Hvor har du trukket dit kørekort?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Leonard

Dato : 19-01-06 20:09

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote:

>må man overhoved ikke standse på en parkeringsplads uden får båsene?.

Næh, når der er afmærkede båse til at parkere i, så er standsning og
parkering forbudt udenfor disse.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kito

Dato : 20-01-06 14:30

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Undskyld min udbrud men sikken en gang ævl at skrive.
Nå man køren ind på en parkeringsplads, er der jo ikke nødvendigvis ledige
båse og derfor kan man stoppe og orientere sig, medens man afventer en
ledig plads.
Man kan jo også stoppe vognen medens en anden er ved at køre ud fra en bås.
Hvor svært kan det være.
Ordkløveri

Poul

Fra : Leonard

Dato : 20-01-06 14:43

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

>Undskyld min udbrud men sikken en gang ævl at skrive.

Lad os lige se hvem de rer der ævler her:

>Nå man køren ind på en parkeringsplads, er der jo ikke nødvendigvis ledige
>båse og derfor kan man stoppe og orientere sig, medens man afventer en
>ledig plads.

Det er ikke en standsning i færdselslovens forstand.

>Man kan jo også stoppe vognen medens en anden er ved at køre ud fra en bås.
>Hvor svært kan det være.

Det er heller ikke en standsning i færdselslovens forstand.

>Ordkløveri

Det er åbenbart nødvendigt for at folk som dig kan forstå reglerne.

Du må (skal) jo også stoppe for rødt lys, men det er forbudt at
standse og parkere i et lyskryds.

Og bare for at pege på reglerne, så er det færdselslovens grundregler,
§ 4. Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen, som
gives ved færdselstavler, afmærkning på kørebane eller cykelsti,
signalanlæg eller på anden måde, jf. § 95.

Og for lige at sætte trumf på er der sørme:

Stk. 3. Anvisningerne i stk. 1 og 2 skal efterkommes forud for
færdselsreglerne.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 20-01-06 14:10

Barfly. (SSSSS) skrev:

> [...]
> den), bla også standsning forbudt, udog indstigning tilladt'
>
> må man overhoved ikke standse på en parkeringsplads uden får båsene?.

Det der er jeg også blevet bonnet for i Sverige. Jeg lod väre med at
betale og klagede. Det bliver jeg ved med indtil de truer med bål og
brand... - eller eftergiver mig böden.

I förste fald betaler jeg så til gengäld også. Men så har begge
parter jo fået noget ud af det :) P-rövhullerne har fået deres penge
- og jeg har haft det sjovt og måske endda brugt flere af deres penge
på at behandle min klage - der er endda flere ankemuligheder.

VH Juul

Fra : Per O.

Dato : 20-01-06 17:09

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den), bla også standsning forbudt, udog indstigning tilladt'
>
> må man overhoved ikke standse på en parkeringsplads uden får båsene?.
Som jeg læser dit indlæg, så har din kone stillet bilen udenfor båsene, og
efterfølgende forladt bilen. Det må man ikke.

Hvis der er standsning forbudt, så må du ikke standse bilen, uden at der er
en trafikmæssig grund til det. Vi har et lokalt Føtex varehus i Vejle, hvor
masser af bilister bliver både blinde og dumme, og standser lige udenfor
bygningen (standsningsforbud) for at lade ægtefælle/kæreste løbe ind og
hente et par ting medens de sidder og brænder benzin af i tomgang (dobbelt
idiotisk). I det tilfælde standser de bilen uden at der er en trafikmæssig
grund til det.

Hvis du holder på en p-plads og venter på at få en ledig bås, så forlader du
jo ikke bilen, og har derfor ikke standset bilen i lovens forstand. Noget
andet kan jo være hvis du 'venter' i en så tilpas åndssvag placering at
ingen kan komme hverken frem eller tilbage, men selv det ville næppe udløse
en bøde.
Hvis du gør som tåberne ved det lokale Føtex, så vil det være åbenbart at du
ikke agter at køre ind i en bås, man bare holder og fylder op, fordi du er
for doven til at køre længere væk og finde en ledig bås .. i så tilfælde
burde du have en dobbelt bøde, men får det sikkert ikke.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk