TDI opvarmningsfase
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 01:45

Jeg nævnte for nogle dage siden at jeg altid kørte med min varmeblæser på 2
for at korte motorens opvarmningsperiode ned.

Well - nu har jeg prøvet at køre på trin 1 og det har hjulpet på
opvarmningsperioden. Den bliver 10-20 grader varmere på den 9 km lange tur
jeg har testet på, målt på bilens originale temperaturmåler.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 19-01-06 09:50

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Well - nu har jeg prøvet at køre på trin 1 og det har hjulpet på
>opvarmningsperioden. Den bliver 10-20 grader varmere på den 9 km lange tur
>jeg har testet på, målt på bilens originale temperaturmåler.

Så må næste afprøvning jo være at køre påp trin 0 ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 10:31

> [...]
> opvarmningsperioden. Den bliver 10-20 grader varmere på den 9 km lange tur
> jeg har testet på, målt på bilens originale temperaturmåler.

Hehe hvordan kan det overraske dig ?? det er jo logik for burhøns.. )

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 11:17

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Hehe hvordan kan det overraske dig ?? det er jo logik for burhøns.. )

Så forstår jeg ikke den ide ikke er kommet op før her - fra dig, f.eks. ;)

Blæseren kan i øvrigt hverken høres på trin I eller II.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 11:20

> Så forstår jeg ikke den ide ikke er kommet op før her - fra dig, f.eks. ;)
>
> Blæseren kan i øvrigt hverken høres på trin I eller II.

fordi hvorfor skulle det bekymre mig, jeg gad sq ikke sidde og fryse i en
bil fordi motoren skal blive varm !!

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 12:19

> fordi hvorfor skulle det bekymre mig, jeg gad sq ikke sidde og fryse i en
> bil fordi motoren skal blive varm !!

Jeg er ikke kuldskær, såhh ... ;)

Men jeg ved faktisk ikke om det gør nogen forskel på indendørstemperaturen,
fordi når motoren bliver hurtigere varm vil kabinen også hurtigere få varm
luft blæst ind...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 12:35

> Men jeg ved faktisk ikke om det gør nogen forskel på
> indendørstemperaturen, fordi når motoren bliver hurtigere varm vil kabinen
> også hurtigere få varm luft blæst ind...

Ja måske er det probertionelt.. det kan man jo undersøge..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 19-01-06 17:31

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Men jeg ved faktisk ikke om det gør nogen forskel på
> indendørstemperaturen, fordi når motoren bliver hurtigere varm vil
> kabinen også hurtigere få varm luft blæst ind...

Det bringer os tilbage til at du bør få smidt Climatronic i potten.
Der begynder blæseren først for alvor, når der er noget varm luft
at gøre godt med

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 18:28

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Det bringer os tilbage til at du bør få smidt Climatronic i potten.
> Der begynder blæseren først for alvor, når der er noget varm luft
> at gøre godt med

Den slags udstyr får vente til jeg får en nyere bil ..

--
Per, Esbjerg