Lille mondeo historie
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:21

Hej

Så er bilen lige afhentet fra maleren for 8. gang
Ser kanon godt ud, og han har ramt nyancen 100,000% så bagklappen ser ud som
ny igen.....efter to alvorlige rustangreb. Hele klappen blev sandblæst og
behandlet med rustomdanner, derefter spartlet og grundet.......og så ud til
maleren og få den store tur.

Han skulle så liige kigge på den ene bagdør for neden hvor maligen var lidt
krakkeleret. Det viste sig SELVFØLGELIG at være endnu et rustangreb (SUK).
Men nu er døren så også behandlet og malet.
Men Ford er FANDME NOGLE SVIN med deres manglende modstand mod rust....bilen
er kun 9 år gammel og dette var 4. rustangreb som er blevet fjernet af en
dygtig kirug.

Nu står bilen så atter 100% rustfri....så længe det varer......men så må den
bare afsted igen.

PIS PIS, da jeg så skulle starte bilen efter den har stået i 3 døgn ved
maleren så var der 1% strøm på bilen. Men med alt det ekstraudstyr der
sutter strøm i bilen så tager den også omkring 0.6A i hvile HELE tiden....så
den går ikke i 3 døgn.

Men det føles alligevel som at have fået ny bil igen, nu hvor den er helt
frisk

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-01-06 17:31

> Men Ford er FANDME NOGLE SVIN med deres manglende modstand mod
> rust....bilen er kun 9 år gammel og dette var 4. rustangreb som er blevet
> fjernet af en dygtig kirug.

Er der efterhånden metal tilbage i bilen som kan ruste ? - spartelmasse,
filler og lak ruster jo ikke

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:40

> Er der efterhånden metal tilbage i bilen som kan ruste ? - spartelmasse,
> filler og lak ruster jo ikke

hehe, jooooo, det er faktisk første gang der er spartlet....de andre gange
har smeden fjernet kræftcellerne og implanteret noget nyt ....men den bliver
jo mere og mere et kludetæppe inde bag ved malingen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:42

> Hej
>
> Så er bilen lige afhentet fra maleren for 8. gang

Ej..er du normal ? *S*

> [...]
> og behandlet med rustomdanner, derefter spartlet og grundet.......og så ud

rustomdanner.....bruges på rust......

> Han skulle så liige kigge på den ene bagdør for neden hvor maligen var
> lidt krakkeleret. Det viste sig SELVFØLGELIG at være endnu et rustangreb
> (SUK). Men nu er døren så også behandlet og malet.

Hvordan 'behandlet' ?
Hvilket middel er brugt for evigt at stoppe rusten dêr ?

> Men Ford er FANDME NOGLE SVIN med deres manglende modstand mod
> rust....bilen er kun 9 år gammel og dette var 4. rustangreb som er blevet
> fjernet af en dygtig kirug.

Hehe..ja min Sierra lider ikke af rust...og den er 20, så
endten er jeg en ørn til at passe mine biler, eller også
har den kørt for længe i Esbjerg uden undervognsbehandling
til, rusten gider bide.:

> Nu står bilen så atter 100% rustfri....så længe det varer......men så må
> den bare afsted igen.

Sælg Tom..SÆLG...
Du ved, der statistisk skal komme en 9. gang hehe.

> Men det føles alligevel som at have fået ny bil igen, nu hvor den er helt
> frisk

Kender jeg alt for godt

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:55

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Ej..er du normal ? *S*

Nej men jeg har en ven som er autolakerer

> rustomdanner.....bruges på rust......

De kloge påstår at selv efter sandblæsning sidder bitte små rustmærker
tilbage og at rustomdanner virkelig skulle fjerne det helt......vi må se om
det holder denne gang.

> Hvordan 'behandlet' ?
> Hvilket middel er brugt for evigt at stoppe rusten dêr ?

Aner det ikke. Jeg har ikke rørt en finger selv denne gang.

> Hehe..ja min Sierra lider ikke af rust...og den er 20, så
> endten er jeg en ørn til at passe mine biler, eller også
> har den kørt for længe i Esbjerg uden undervognsbehandling
> til, rusten gider bide.:

Rusten i modeo'en har INTET at gøre med undervognsbehandlingen. som den har
fået hele 3 stk af. Nej den ruster oppe på ydersiden af karossen under
lakken hvor man ikke kan supplere med rustbeskyttelse. Der må være tale om
dårligt jern eller dårlig maling.

> Sælg Tom..SÆLG...
> Du ved, der statistisk skal komme en 9. gang hehe.

Nej jeg får INTET for den fordi den har kørt sindsygt mange Km. Bilen fejler
jo heller ikke noget nu og jeg kan jo bare få den lavet næste gang ....og
der BLIVER helt sikkert en næste gang.

--
Tom

Fra : NS

Dato : 18-01-06 18:02

Tom skrev:

> De kloge påstår at selv efter sandblæsning sidder bitte små rustmærker
> tilbage og at rustomdanner virkelig skulle fjerne det helt......vi må se om
> det holder denne gang.

Rustomdanner virker fortrinligt. Har selv prøvet
det. Forhindrer rusten i igen at boble op under
det nylakerede.

NS

Fra : Benny Højvælde

Dato : 18-01-06 21:46

> [...]
>
> De kloge påstår at selv efter sandblæsning sidder bitte små rustmærker
> tilbage og at rustomdanner virkelig skulle fjerne det helt......vi må se

Rustomdanner!!!! Det var squ et fint ord. Syntes at kunne huske fra
universitetet (20 år siden) at hvis rust skulle "gå baglæns" krævede det
noget strøm ala det nye der anvendes i svømmehaller.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 17:32

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Rustomdanner!!!! Det var squ et fint ord. Syntes at kunne huske fra
> universitetet (20 år siden) at hvis rust skulle "gå baglæns" krævede det
> noget strøm ala det nye der anvendes i svømmehaller.

Ja men verden står ikke stille på 20 år

--
Tom

Fra : Benny Højvælde

Dato : 19-01-06 22:43

> "Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men verden står ikke stille på 20 år

Nøj, men hvis du vil lave rust om til jern skal du stadig iltatomerne til at
forlade jernet. Det er ikke ændret de sidste mange mill. år.

Benny

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-06 23:02

Benny Højvælde wrote:

> Nøj, men hvis du vil lave rust om til jern skal du stadig iltatomerne
> til at forlade jernet. Det er ikke ændret de sidste mange mill. år.

Korrekt, men det er nu ikke nødvendig at have elektriske kredsløb blandet
inde i den historie.

Mvh. Uffe Ravn