hvilken st.car??
Fra : jacob johansen

Dato : 18-01-06 16:25

Hej NG.

Jeg står foran en familie forøgelse og vil derfor købe mig en st. car, MEN
er ikke helt afklaret med hvilken model det skal være...
Derfor tænkte jeg der nok var nogen herinde med erfaring.... please help

Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

jeg tænkte selv på følgende modeller:

Citroen Xsara 2001- 2003
Volve V40 1997-2000
Toyota Avensis 1998-2000
Fiat Marea 1999-2001
VW Passat 1998-1999
Daewoo Nubira 1999-2002
Skoda Fabia 1999-2003
Skoda Octavia 1997-2000
Ford Focus 1998-2000

Fordele/ ulemper???

MVH
Jacob Johansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-01-06 17:32

jacob johansen wrote:
> Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

OK, her er en masse fordomme, personlig smag og en lille smule faktuel viden

> jeg tænkte selv på følgende modeller:
>
> Citroen Xsara 2001- 2003
Lidt lille til en fuldt udstyret børnefamilie. Gode brugtpriser. Skal
det være den, så gå efter en Serie II - de har fået bedre el-net.

> Volve V40 1997-2000
Lidt lille i kabinen - muligvis også bagi. Jeg mener at kunne huske at
det er meget vigtigt at man får fat i den rigtige årgang - nogen ved
sikkert mere.

> Toyota Avensis 1998-2000
Tja, den er vel 112% i orden, omend lidt kedelig.

> Fiat Marea 1999-2001
Pas

> VW Passat 1998-1999
Der er lidt for meget hundehus over st.car-udgaven. Det giver sikkert et
godt udsyn bagtil, men jeg synes den er grim. Sedan'en er pæn. Ejerne er
tilsyneladende meget glade for dem.

> Daewoo Nubira 1999-2002
Chevrolet? Jeg ville holde mig til japserne eller europæerne - eller en
helt ny Hyundai med komplet rustbehandling.

> Skoda Fabia 1999-2003
Den er alt for lille til en fuldt udstyret børnefamilie, med en voksen
mand bag rattet. Både bagi og foran.

> Skoda Octavia 1997-2000
God til prisen. Måske brugtpriserne er lidt i den høje ende.

> Ford Focus 1998-2000
Kører godt. Nogle årgange har tendens til rust. Nogen ved sikkert mere.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : jacob johansen

Dato : 18-01-06 19:33

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lidt lille til en fuldt udstyret børnefamilie. Gode brugtpriser. Skal det
> være den, så gå efter en Serie II - de har fået bedre el-net.

hmm kom "serie II" ikke i 2001 og den "gamle" laves optil 2000??

MVH
Jacob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-01-06 09:21

jacob johansen wrote:

> hmm kom "serie II" ikke i 2001 og den "gamle" laves optil 2000??

Det er muligvis helt rigtigt :)

Fra : Anders Majland

Dato : 18-01-06 20:29

> Den er alt for lille til en fuldt udstyret børnefamilie, med en voksen
> mand bag rattet. Både bagi og foran.

Dens bagagerum er blandt de mest forslugne i prisklassen, og skal man på
længere ture kan man jo overveje at smide noget på taget eller på trækkrogen
(Evt en stor Thule boks - fåes både til tag og til montering på krog)

Men der er korrekt at der ikke er meget benplads på bagsædet når føresædet
er helt tilbage. Den er heller ikke bred nok til mere end 2 barnesetole på
bagsædet. Så er det første eller andet barn der er på vej går det - men det
afhænger selvfølgelig også af hvor ofte barnevognen skal med - skal den
dagligt frem og tilbage fra dagpleje ville jeg nok overveje en "rigtig"
baby-ekspres som berlingo/partner/kangoo etc hvor en barnevogn kan køres ind
..... Så mhs. til kravet om at der skal være en barnevogn bagi, så gør op
med jer selv hvor meget i gider pakke den sammen for at den kan være der.
Btw så havde Odder for nogle år siden en model der kunne pakkes væsenligt
mere sammen end gennemsnittet og et par tusinde fra eller til på en
barnevogn er jo småpenge i forhold til prisen på en bil.
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda Fabia Kombi 1,2 2004 - og vi er far, mor og sønnen på 5år

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-01-06 14:16

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men der er korrekt at der ikke er meget benplads på bagsædet når føresædet er helt tilbage. Den er heller ikke bred nok til mere

For ikke ret længe siden kørte jeg med i en Fabia Combi
fra Aalborg til Kalundborg og retur - jeg var faktisk
overrasket over hvor god plads der var på bagsædet til
3 voksne - både i bredden og frem til forsæderne. Ok -
de to foran er ikke verdens største personer - på bagsædet
var der tale om 3 stk. på ca 170, 180 og 190 cm.

/Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-01-06 10:12

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]
> de to foran er ikke verdens største personer - på bagsædet
> var der tale om 3 stk. på ca 170, 180 og 190 cm.

OK. Jeg er 190 og midterkonsollen gnavede i mit skinneben, plus at jeg
bankede hovedet mod B-stolpen når jeg skulle orientere mig til venstre.
Og barnevognen kan ikke komme ind bagi.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 18-01-06 17:37

Det kan der også i en BMW E46 touring serie - endda en tvilling model

/Claus

Fra : jacob johansen

Dato : 18-01-06 19:31

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan der også i en BMW E46 touring serie - endda en tvilling model

Ja men den er ALT for dyr iforhold til de andre.... endda selv om der er
7-10 år ældre...
Men ellers tak for jeres bud.

MVH
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-06 20:04

jacob johansen skriver:

> Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

Det klarer vi i en Golf V....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-01-06 14:26

> Det klarer vi i en Golf V....

Ku du ikke dokumentere dette med et billede ? - jeg kan ikke forestille mig
hvordan det kan lade sig gøre ??

mvh

Andreas m. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-06 16:35

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Ku du ikke dokumentere dette med et billede ? - jeg kan ikke forestille mig
> hvordan det kan lade sig gøre ??

Du tror altså ikke på mig ?

1 stks Odder X-Dream stel nederst, af med hjulene, putter dem ned i (den
hjemmelavede) hjulpose. Poser placeres enten i barnevognskassen eller
bag kassen/stel. Stel uden hjul er 16 cm højt klappet sammen.

Jeg skal nok tage et billede næste gang jeg pakker den ned

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-06 22:15

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Ku du ikke dokumentere dette med et billede ? - jeg kan ikke forestille mig
> hvordan det kan lade sig gøre ??

Hej Andreas

Nej, jeg kunne ikke nøjes med 1 billede, se her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Tror du så på at det kan lade sig gøre ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-01-06 22:46

> Tror du så på at det kan lade sig gøre ?

Imponerende ! - det ser jo fint og systematisk ud, men det er vel nok noget
man nemmest klarer derhjemme i den varme og hyggelige garage - jeg tror ikke
min kone ville havet kunnet klare det alene på Føtex' parkeringsplads i
mørke, regn og slud, hvor ungerne var sultne og uregerlige.

Selvfølgelig kan man klare transporten af en baby med udstyr i en Golf, men
når familien består af to unger, hvor den ene er i barnevognsalderen, og den
anden er en 2-4 år, så går det altså ikke - specielt ikke når hele
svigerfamilien bor oppe omkring polarcirklen, og skal besøges en gang om
året.
Da ovenstående var min situation, konkluderede vi at for at det skulle være
praktisk muligt med de financielle midler der var til rådighed, så var det
mest rationelle at lege postmand Per i 7½ år i en Berlingo - og det var
faktisk ikke specielt slemt!
Nu da ungerne er 7 og 9, er transportbehovet så et helt andet, og jeg må da
ærligt indrømme at jeg nyder at cruise rundt i vores nye O2'er - jeg glæder
mig da som en lille dreng til at drøne til Finland til sommer i en
klimatiseret kabine
Men i de 3-4 månder vi har haft den, er det da lykkedes mig et par gange at
stå ude hos Bilka og have købt noget stort, og glemt at det ikke lige er
Berlingoen som stod ude på parkeringspladsen.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-06 22:52

"Andreas M. Hansen" skriver:

> [...]
> min kone ville havet kunnet klare det alene på Føtex' parkeringsplads i
> mørke, regn og slud, hvor ungerne var sultne og uregerlige.

Det kan også klares på en regnvåd parkeringsplads.

Er praktiseret et par gange, men skal vi på indkøb i en større butik,
kommer liftindsatsen bare på tværs over en kundevogn og barnevognen
bliver derhjemme. Så er der også kun 1 vogn at skubbe rundt med.

> Selvfølgelig kan man klare transporten af en baby med udstyr i en Golf, men
> når familien består af to unger, hvor den ene er i barnevognsalderen, og den
> anden er en 2-4 år, så går det altså ikke

Sludder, min kones forældre havde en mascot, da hun var spæd. Min kones
kusine og mand, kørte opel corsa med to børn. En arbejdskollega fik
tvillinger anden gang, det var 3 børn i en corolla.

> - specielt ikke når hele
> svigerfamilien bor oppe omkring polarcirklen, og skal besøges en gang om
> året.

Okay

> [...]
> mest rationelle at lege postmand Per i 7½ år i en Berlingo - og det var

Fy for fasan. Den kører sikkert fint og den er praktisk. Men for satan
den er grim !

> [...]
> ærligt indrømme at jeg nyder at cruise rundt i vores nye O2'er - jeg glæder
> mig da som en lille dreng til at drøne til Finland til sommer i en

Kunen den ikke indeholde familie og barnevogn, hvis det blev pakket
ordentligt ?

> Men i de 3-4 månder vi har haft den, er det da lykkedes mig et par gange at
> stå ude hos Bilka og have købt noget stort, og glemt at det ikke lige er
> Berlingoen som stod ude på parkeringspladsen.....

Ja, det problem har jeg ikke.

Det skal satme være stort for at det ikke kan komme ind i golfen.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-01-06 23:15

> Fy for fasan. Den kører sikkert fint og den er praktisk. Men for satan
> den er grim !

Ved gud er den grim, den blev sgu heller ikke købt for at vinde en
skønhedspris, men opfylde et basalt transportbehov.
Når det så er sagt, så er det altså heller ikke værre end man gør det til...
Og den kører faktisk ikke så ringe endda, jeg har flere gange haft
forbløffede passager med, som spontant er kommet med udbrud om: "Jamen den
kører jo slet ikke som en kassevogn??"

> Kunen den ikke indeholde familie og barnevogn, hvis det blev pakket
> ordentligt ?

Det ville den muligtvis nok kunne, men det der med at planlægge pakningen
flere uger i forvejen ved hjælp af en 3D model er ikke lige mig - selvom det
sagtens kunne praktiseres - jeg har professionelt tilgang til et par stykker
af slagsen

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-06 23:24

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Ved gud er den grim, den blev sgu heller ikke købt for at vinde en
> skønhedspris, men opfylde et basalt transportbehov.

Dem der ager kommer også til steden

> [...]
> Og den kører faktisk ikke så ringe endda, jeg har flere gange haft
> forbløffede passager med, som spontant er kommet med udbrud om: "Jamen den

Nej, det er da bare en grim familiebil med højt til loftet.

> [...]
> sagtens kunne praktiseres - jeg har professionelt tilgang til et par stykker

Okay, jeg er lidt mere spontan, en grundig pakning tager max 5-10%
længere tid end en "smiden ind". Det ligger i generne hos mig.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 18-01-06 21:01

> [...]
>
> Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

Har en Xsara st.car fra 2002 (dvs. sidste udgave, inden C4'eren) i
HDi-diesel. Motoren er et rigtig dejligt bekendskab, hvis man har et stort
kørselsbehov. Den har ikke verdens største kabine, især for
bagsædepassagererne, hvis de foransiddende har lange ben.

Vi har haft ok plads i bagagerummet, til barnevogn + oppakning til mor, far
og et barn. Uden at bruge tag-boks el. lign.

Vi købte den brugt, med ca. 65.000 km på bagen. På 2½ år og ca. 80.000 km
har jeg ingen problemer/udgifter haft med den, udover alm. service +
tandremsskift.

Kan anbefales.

/Asger

Fra : KASO

Dato : 18-01-06 22:26

> [...]
>
> Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

Ringe sikkerhed, begrænset plads på bagsædet, rimeligt velkørende,
komfortabel og driftsikker.

> Volve V40 1997-2000

En af de ringeste brugtbiler FDM har testet nogensinde. Jeg har prøvet en
1999 2.0 (fabriksny) i en uge - det var ingen fornøjelse. Ringe plads på
bagsæde.

> Toyota Avensis 1998-2000

Driftsikker, men kedelig....

> Fiat Marea 1999-2001

Hmm - forvent at den høje afskrivning, der har gjort den billig nu,
fortsætter. Ligegyldig hvis du beholder den til den er kørt ned. Visse
finurlighed ved motor - kan vist løses med rette motorolie.

> VW Passat 1998-1999

Problematiske bremser, dyr, forhjulsophæng har begrænset levetid. Klart den
mest rummelige i selskabet. Godt rustbeskyttet.

> Daewoo Nubira 1999-2002

Glem den - ringe på (næsten) alle punkter....

> Skoda Fabia 1999-2003

For lille....

> Skoda Octavia 1997-2000

Angivelige (endnu) bedre end sit rygte. Begrænset plads på bagsæde, men
gigantisk bagagerum og stabil teknik.

> Ford Focus 1998-2000
Velkørende, men med visse rustproblemer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-06 22:37

KASO skriver:

> En af de ringeste brugtbiler FDM har testet nogensinde. Jeg har prøvet en
> 1999 2.0 (fabriksny) i en uge - det var ingen fornøjelse. Ringe plads på
> bagsæde.

Sjovt nok læser jeg ikke FDMs test sådan.
http://fdm.dk/motor/tests/brugtbiltest.asp?ID=1598
De fejl der har været, er løst af fabrikken under garanti.
Motorene støjer, det er vidst det mest negative.
Så er den ellers billig i reperationer.

> Problematiske bremser, dyr, forhjulsophæng har begrænset levetid. Klart den
> mest rummelige i selskabet. Godt rustbeskyttet.

Igen uenig
http://fdm.dk/motor/pdf/02-2002/brugtbiltest.pdf
Hjulophæng og bremseproblemer klaret af leverandøren.

> Angivelige (endnu) bedre end sit rygte. Begrænset plads på bagsæde, men
> gigantisk bagagerum og stabil teknik.

Helt enig. FDM roser den til skyerne i brugtbilstest.
http://fdm.dk/motor/pdf/01-2006/64-67.pdf

Fra : jacob johansen

Dato : 19-01-06 12:05

> [...]
> De fejl der har været, er løst af fabrikken under garanti.
> Motorene støjer, det er vidst det mest negative.

ok tak for de mange gode svar, Jeg vil forsætte min jagt på den helt rigtige
Citroen Xsara st. car.

MVH
Jacob

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 19-01-06 14:51

Husk at tegne et falck eller lign. abb.. Vores naboer har en Xsara som de
har haft i 2 år nu, den har været slæbt på værksted mindst 5 gange udover
alle de gange den selv har kunne køre derned. Det skal dog nævnes, at alt er
blevet dækket på garantien - dog ikke afsavnet på bilen i den tid den skulle
undværes!
Nu er bilen vist nok tilsalg, da garantien er udløbet

Fra : KASO

Dato : 20-01-06 07:50

> [...]
> skulle undværes!
> Nu er bilen vist nok tilsalg, da garantien er udløbet

Til gengæld har mine forældre kørt i 7 år i deres uden nævneværdige
problemer - og det er vist snarere reglen udfra, hvad jeg har hørt.

Fra : KASO

Dato : 20-01-06 07:48

> [...]
> De fejl der har været, er løst af fabrikken under garanti.
> Motorene støjer, det er vidst det mest negative.

En bil, som de fleste sælger igen i løbet af 2 år pgr. af fejl vil jeg gå
langt uden om. Desuden kører - specielt de første årgange - ikke særligt
godt. Jeg har kun prøvet en 2.0 - og den var bovlam og støjende foruden at
den kørte ringe.

> Igen uenig
> http://fdm.dk/motor/pdf/02-2002/brugtbiltest.pdf
> Hjulophæng og bremseproblemer klaret af leverandøren.

De har forsøgt at afhjælpe bremseproblemerne, men de er aldrig blev løst
100%. Hjulophæng er der mig bekendt ingen "endelig" løsning på - nogle har
fået dem skiftet på VWs regning - andre har selv måttet betale. Jeg ved ikke
om levetiden på de nye er bedre - det har jeg ikke hørt noget om (men man
kan jo håbe det).

Fra : TDN

Dato : 20-01-06 10:25

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke om levetiden på de nye er bedre - det har jeg ikke hørt noget om (men

Underligt jeg har haft en 1997 Passat 1.8 20v af de første årgange, som fik
eftermonteret de skærme der sørger for at vejskidt, salt m.v. ikke kom op på
bremseskiverne. Jeg har aldrig oplevet bremseproblemer med den og jeg kørte
bestemt ikke morfarkørsel. Min solgte jeg efter ca. 175.000 uden problemer
eller skift af hjulophæng, bærearme e.lign.

For at bruge samme logik som du gør ved franske biler, kan jeg hermed
konkludere at på bagrund af mine erfaringer er det ikke noget at komme efter
hvis de omtalte komponenter er skiftet af VW...

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 21-01-06 17:11

Fra : KASO

Dato : 21-01-06 17:16

> [...]
> jeg kørte bestemt ikke morfarkørsel. Min solgte jeg efter ca. 175.000 uden
> problemer eller skift af hjulophæng, bærearme e.lign.

Udtalelsen om at problemerne ikke er løst 100% mener jeg at have læst hos
FDM. Du kan jo så diskutere dine erfaringer med dem.

Mht. hjulophæng er det en kendt fejl på alle biler på denne platform
(Passat, A4, A6) - og jeg ved med sikkerhed, at ikke alle har fået dem
skiftet på VW's regning.

> For at bruge samme logik som du gør ved franske biler, kan jeg hermed
> konkludere at på bagrund af mine erfaringer er det ikke noget at komme
> efter hvis de omtalte komponenter er skiftet af VW...

Glimrende - så skal man jo blot sikre sig at delene skiftet/eftermonteret -
iflg. dig.

Måske skulle du nærlæse, hvad jeg har skrevet om "franske biler" - det kan
være, at du ville opdage lidt flere nuancer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-06 19:57

KASO skriver:

> Udtalelsen om at problemerne ikke er løst 100% mener jeg at have læst hos
> FDM. Du kan jo så diskutere dine erfaringer med dem.

De _er_ løst.

> Mht. hjulophæng er det en kendt fejl på alle biler på denne platform
> (Passat, A4, A6) - og jeg ved med sikkerhed, at ikke alle har fået dem
> skiftet på VW's regning.

Så er de nogle fjolser, eller har fået dem skiftet inden de tog dem på
kulance.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 11:19

KASO skriver:

> En bil, som de fleste sælger igen i løbet af 2 år pgr. af fejl vil jeg gå
> langt uden om.

Læg mærke til at dem der har srevt, har haft bilerne med børnesygdomme.

> Desuden kører - specielt de første årgange - ikke særligt
> godt. Jeg har kun prøvet en 2.0 - og den var bovlam og støjende foruden at
> den kørte ringe.

Jeg har kørt et par tusinde kilometer i en S40 uden de voldsomme
problemer. Ja, motoren er ikke det voldsommen, men ligefrem larmende
syntes jeg ikke.

Det skal siges at de fleste kilometer er foregået med 4 mand + tagbok +
fuld oppakning.

> De har forsøgt at afhjælpe bremseproblemerne, men de er aldrig blev løst
> 100%.

I følge ?
Dem jeg kender der har bilerne og det FDM skriver, peger på at
problemerne er løst.

> [...]
> om levetiden på de nye er bedre - det har jeg ikke hørt noget om (men man

Igen ud fra FDM og erfaringer - det holder !

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-01-06 09:28

KASO wrote:

> Ringe sikkerhed, begrænset plads på bagsædet, rimeligt velkørende,
> komfortabel og driftsikker.

Det var en Serie I der blev EuroNCAP testet og fik tre stjerner. Den
klarede sig pænt i frontal-kollisions testen, men side-kollision trak
ned pga. en sædemonteret sideairbag der ikke foldede sig ordentligt ud.
Systemet skulle angiveligt være lavet om i Serie II.

Fra : KASO

Dato : 20-01-06 07:52

> [...]
> pga. en sædemonteret sideairbag der ikke foldede sig ordentligt ud.
> Systemet skulle angiveligt være lavet om i Serie II.

Der er ingen dokumentation af at det skulle have hjulpet. Se blot, hvor
mange "facelift" + rettelser Fiat Multipla og Opel Zafira har været igennem
for at forbedre sikkerheden - og det hjalp ikke.

Xsara er bygget på en ZX-platform - og den lader sig næppe forbedre så meget
sikkerhedsmæssigt, at den bliver en "sikker" bil.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 20-01-06 10:05

> Xsara er bygget på en ZX-platform - og den lader sig næppe forbedre så
> meget sikkerhedsmæssigt, at den bliver en "sikker" bil.
Med 'platform' mener du vel undervogn, hjulophæng mv. Det er korrekt, at den
for en stor dels vedkommende stammer fra ZX (flere dele sidder vist også
under bl.a. Peugeot 206).Xsara's karosseri er til gengæld meget anderledes,
og hér befinder de deformérbare zoner mv. sig. De er udviklet meget siden
ZX'en, omend ikke på 2006-niveau. Dertil kommer airbags, som ZX'en (vist
nok) heller ikke havde. Så jo, Xsara'en vil jeg uden videre kalde en
'sikker' bil. Langt sikrere end ZX'en - men igen; ikke på 2006-niveau.

/Asger

Fra : Emer

Dato : 19-01-06 01:25

> [...]
>
> Det eneste krav er at der SKAL kunne være en barnevogn i bagagerummet....

Siden 1994 kører jeg udelukkende i Mitsubishi Lancer. Den 1. var en 1.5 GLXi
Hatchback. 220 kKm årg. 1991 uden problemer, synet hver gang uden
anmærkninger.

Den 2. var en 1.6 GLi STW fra 1995. 320 kKm, synet hver gang uden problemer.
I 3 år har jeg næsten pendlet i bilen til Polen og tibage (1300 km én vej) -
4 - 5 gange om måneden - uden problemer. Konstant med familien og
barnevognen + babyudstyr + vores bagage. Ikke én eneste problem nogen sinde.

I dag 1.6 GLXi STW fra 1999 med 130 kKm. Fantastisk velholdt bil i perfekt
stand. Masser af billige (uorginale) reservedele på markedet samt masser af
glæde til familien.

Som bil nr. 2 bruger jeg en Colt 1.5 GLX fra 1990. Helt uden rust med
splinter nyt syn uden anmærkninger.

Hvorfor så ikke Mitsubishi?

Hilsener
Marek