Salg af bil på Autocom.dk?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 18-01-06 13:20

Nogen der har praktisk erfaring med salg af bil på Autocom.dk?

På "papiret" ser det jo nemt og elegant ud - spørgsmålet er om praksis lever
op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...

Hvor mange forhandlere kan man forvente bud fra?

Mvh
Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-01-06 14:03

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...
>
> Hvor mange forhandlere kan man forvente bud fra?

Jeg har ikke erfaring med autocom, men forhandlere betaler kun
engrospris. Dansk Automobilbørs havde min bil inde, men højeste bud var
fælt skuffende, og jeg tror at det samme gør sig gældende hos autocom.

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-06 15:46

Torben Scheel wrote:

> [...]
> engrospris. Dansk Automobilbørs havde min bil inde, men højeste bud
> var fælt skuffende, og jeg tror at det samme gør sig gældende hos

Ja, men der bliver jo alligevel solgt biler derinde.
Og det er gratis, hvis den ikke bliver solgt.
Så man skal blot sætte mindsteprisen rigtigt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-01-06 15:57

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, men der bliver jo alligevel solgt biler derinde.
> Og det er gratis, hvis den ikke bliver solgt.
> Så man skal blot sætte mindsteprisen rigtigt.

LOL, ja - hvis eneste mål er et salg, så kan man sælge der. Højeste bud
på min nysynede Rover fra '95 var 1/11 af nyprisen der blev anset for
lav dengang. Og den er ikke grim, hverken udenpå eller indeni.

Fint for financieringsselskaber og andre, mindre attraktivt for en
privat sælger der er lidt tålmodig.

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-06 16:10

Torben Scheel wrote:

> LOL, ja - hvis eneste mål er et salg, så kan man sælge der.

Der kan jo ikke ske noget ved det, vel...
Blot fordi man annoncerer i Bilbasen er det jo heller ikke sikkert, at den
bliver solgt.

Fra : Kim S

Dato : 18-01-06 15:44

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...
>
> Hvor mange forhandlere kan man forvente bud fra?

Der har været nogen meget lidt flatterende udtalelser om
det site i forskellige medier, hvor folk er blevet bonnet
for en pris de ikke har fået, eller hvis bilen ikke er solgt.
Jeg ville ikke benytte det.

Mvh, Kim

Fra : Uni Bull

Dato : 18-01-06 17:05

> [...]

> lever
> op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...

En kollega har solgt bil via Autocom og var fint tilfreds - alt forløb
gnidnings-
frit.
Jeg har også selv haft en bil til salg, men højeste bud var næsten kr.
10000,-
under hvad jeg fik hos en alm. forhandler i ren handel... ...og den pris jeg
fik hos ham var i virkeligheden også fornærmende lav, men man betaler jo
for utålmodighed :-/

> Hvor mange forhandlere kan man forvente bud fra?

Irelevant og du ved det heller ikke, men du kan følge budhistorikken og får
løbende mails når der kommer bud ind. Hvis mindsteprisen ikke nås, skal du
regne med at blive ringet op af en sælger fra Autocom som vil forsøge at
lokke
din mindsterpris ned... ...men det skal retfærdgvis siges, at hvis du bare
siger "nej
tak - jeg tilmelder bilen til samme pris", så er der ingen sure miner.

Så Autocom fungerer, men priserne ligger utvivlsomt lavt - specielt i
forhold til
en privat handel.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Thomas J.

Dato : 18-01-06 17:38

Den Wed, 18 Jan 2006 13:19:44 +0100 sendte "Michael Jørgensen"
<nixenbixen@dukantronej.dk> følgende røgsignaler:

>Nogen der har praktisk erfaring med salg af bil på Autocom.dk?
>
>På "papiret" ser det jo nemt og elegant ud - spørgsmålet er om praksis lever
>op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...

Jeg mener at DR's "Kontant" havde dem under luppen for et godt stykke
tid siden.
Og resultatet var ikke så lyserødt som annoncerne antyder.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 20:18

> [...]
> op til løfterne om høje priser og smertefri sagsbehandling...
>
> Hvor mange forhandlere kan man forvente bud fra?

Det kommer helt an på hvilken bil du har.
Jeg er forhandler og køber indimellm biler via autocom. Det er bestemt ikke
min erfaring at bilerne _generelt_ går til lave priser.
Som alle andre steder er billeder en rigtig god ting. Jeg har 2 gange købt
biler uden fotos. Begge gange var de _langt_ under den beskrevne tilstand,
så nu nøjes jeg med at byde på biler med fotos og indenfor rimelig
køreafstand, så jeg ikke spilder en hel dag, hvis bilen er rustet væk eller
fejler andet (som ikke var beskrevet)
Så et råd er, tag nærbilleder af de beskrevne fejl, så forhandlerne kan
vurdere bilen.
Jeg tager ihvertfald ikke chancer og kalkulerer med "worst case", hvis ikke
jeg kan se omfanget af problemet..

Mvh Tommy