ØVV bilen kan ikke starte, hvorfor??
Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 17-01-06 22:50

Jeg kom tøffende i min Saab 99 fra 1984 (kaburator udgaven) da den
pludselig gik ud, og lugtede sådan lidt gnist agtig varm. Da jeg
prøvede på at starte den igen, kunne den ikke. Men jeg kunne skubbe
den igang (den skulle knap nok trille før den startede) men da jeg
kørte i den, lyste batteri lampen rødt konstant. Jeg kørte ikke
videre i den, men lod den stå og være tændt i ca. 20 minutter,
hvorefter den begyndte at hyle gevaldigt og ryge en del, hvor efter
bilen gik ud. Og IHHH nu gider den ikke starte igen, men den kan
skubbes igang.... Og det underlige af det hele, var at lampen ikke
lyser rød nu... Men hvad dælen kan det være?? altså den kan ikke
starte, den siger bare klik når jeg drejer nøglen. Vi har prøvet med
start kabler, og det hjalp ikke (der er også masser af lys på)...

Er der nogle kloge folk der ved hvad det er?? så jeg kan få gang i
min kære SAAB igen :)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-01-06 22:59

Dårlig forbindelse/fugt ved elsystemet / defekt generator

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-06 23:38

joggebams@gmail.com wrote:
> [...]
> start kabler, og det hjalp ikke (der er også masser af lys på)...
>
> Er der nogle kloge folk der ved hvad det er?? så jeg kan få gang i

Et gæt kan faktisk være et tæret/overbrændt stelkabel imellem motorblok og
karosse, evt. stelkablet til batteriet.

Men den enkleste vej er nu at måle sig frem

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-01-06 23:58

<joggebams@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Defekte kul i starter, eller defekt startdrev/relæ, kan du komme til
starteren og give den nogle dask med en stang/dækjern samtidig med at en
forsøger at starte, kan det være at startdrevet/relæet går i orden, men ofte
kun midlertidigt.

MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 08:24

Mit bud må da klart være at din generator er stået af, og når den står
stille, så bliver remmen tvunget rundt om noget der står stille = HYL og
RØG.. har prøvet det !!..

Mvh
Morten