Grande PUNTO
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 17:48

Punto Grande.

Føj den er for lækker.
Ser pissegodt ud.
Fra alle vinkler.

Tror jeg er forelsket, men det er jo en FIAT...;o/

Men hvor er FIAT idag, hvis vi ser bort
fra mandagsbil.dk og diverse tilfredshedsstatistikker.
Hvad er facts mht. FIAT idag.
Eet eller andet sted ser jeg FIAT som
en moderne virksomhed som vel også flytter sig
kvalitetsmæssigt.

Nogen her som har købt en Grande Punto ?
Andre som har prøvet den ?
Hvad synes i om den ?

Synes den er ret flot..men hvad med 'resten'... ?

http://autoblog.it/uploads/grande_punto_post_34.jpg
http://www.autoblog.it/uploads/grande_punto_post.jpg
http://autoblog.it/uploads/grande_punto_frontale.jpg

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-01-06 17:54

Olesen wrote:

> Nogen her som har købt en Grande Punto ?
> Andre som har prøvet den ?
> Hvad synes i om den ?

Jeg var ude og prøve den i weekenden. Flot bil, men den skuffer lidt.
Det var en 1.4'er jeg prøvede. Den var ret død, men den har også kun
nogle og 70 heste. 1.4'eren med 95 heste kommer desværre ikke til DK.
Bilen kørte såmænd nogenlunde, omend den ikke stod voldsomt godt fast,
hvis man tæskede den lidt rundt i svingene. Interiøret havde en
skrækkelig rød/orange farve, men det kan heldigvis fås i andre og mere
anonyme farver. Benpladsen bagi var tilstrækkelig, men jeg kunne godt
tænke mig 5-10 cm mere. Derudover var sæderne ikke specielt gode at side i.

Udover nævnte ting, var det såmænd en fin bil, men jeg ville aldrig købe
den, så længde man ikke kan få lidt mere motor at lege med.

mvh.
Rasmus

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-01-06 18:28

Jeg var Fiat ejer fra 2003-2004 (Punto). Det er udmærkede biler til prisen.
Men deres elektriske system SUTTER. Deres service organisation SUTTER.

Vi kørte rundt med "check engine" lampen tændt i 6 måneder fordi de ikke
kunne reparere (eller finde) fejlen....
Vi kunne ikke åbne eltaget når loftlampen var tændt....
Osv osv osv

Suk.

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:34

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne reparere (eller finde) fejlen....
> Vi kunne ikke åbne eltaget når loftlampen var tændt....

Men er det typisk FIAT eller var du bare uheldig ?

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 18-01-06 19:07

Olesen wrote:

> Men er det typisk FIAT eller var du bare uheldig ?

I de FIAT biler, som vi har haft i min familie. (4 x Tipo, Marea og
Stilo + en masse som jeg ikke kan huske og hvor jeg ikke kender evt.
problemer) har der kun været et enkelt problem. Elmotoren i den ene
elrude er motoren næsten død. Den lyder ret skidt, når den kører. I min
familie har vi ikke oplevet store problemer, og kan IKKE nikke
genkendede til de problemer, som man læser op i div. medier. Det største
problem vi har oplevet er en dårlig forhandler. (Hårup v. Silkeborg)

Fra : NS

Dato : 18-01-06 19:49

Rasmus Lauritsen skrev:

> [...]
> genkendede til de problemer, som man læser op i div. medier. Det største
> problem vi har oplevet er en dårlig forhandler. (Hårup v. Silkeborg)

Min far har da også haft en Marea. Den gav heller
ikke problemer. Faktisk var det værste en
fastfrossen håndbremse.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 19:08

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> [...]
> Andre som har prøvet den ?
> Hvad synes i om den ?
>
> Synes den er ret flot..men hvad med 'resten'... ?

Jo, den ser da okay ud.....mangler bare et par skørter og en spoiler

Jeg ville nok IKKE se bort fra diverse fejlstatestikker oog lign. Desuden
plejer nye modeller altid at være fyldt med konstruktionsfejl de første 2-3
år.....jeg ville slå koldt vand i blodet og købe en 911'er i stedet for

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 19:19

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> [...]

Er det ikke bare en Ford Focus?
;)

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:35

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke bare en Ford Focus?

Nej. Men ligner FIESTA enormt i profil og bagfra.
Sikkert derfor jeg syns om den.
OG så er fronten anderledes end de træk man typisk ser idag.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 17-01-06 22:00

> Nogen her som har købt en Grande Punto ?
> Andre som har prøvet den ?
> Hvad synes i om den ?

Synes også de er sluppet rigtig godt fra designet - også når man ser den
bagfra..! Af een eller anden grund, synes jeg FIAT, de senere år, har haft
en besynderlig evne til at lave biler der var flotte set forfra, men
mærkeligt 'klumpede' set bagfra. Stilo'en især; mærkelig klodset bagende den
har, og decideret grim i st.car-versionen. Den minder om den gamle LADA
(FIAT 124)-st.car-bagende.

Anyway, Grande Punto er sgu fræk, men hvis motoren er for svag, er det synd.
En FIAT skal sgu ha' lidt italiensk temerament, og så du´r en tam motor
ikke..!

Jeg har læst, at FIAT har lagt sig voldsomt i selen, for at gøre GP. til en
'stor-sællert'. GP. skal nærmest redde FIAT fra konkursen, og de hænger vist
alvorligt med røven i vandskorpen i forvejen. Så mon ikke de har gjort sig
umage, med at rydde ud i de gamle fordomme (realiteter?)?

/Asger

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 18-01-06 00:26

Asger Ellekrog wrote:

> Anyway, Grande Punto er sgu fræk, men hvis motoren er for svag, er det synd.
> En FIAT skal sgu ha' lidt italiensk temerament, og så du´r en tam motor
> ikke..!

Jeg må også ærligt indrømme, at jeg ikke forstår den danske importør.
Hvorfor har man kun valgt, at tage 8v motorer ind? Og endda kun i 1.2 og
1.4. Det er dog kun benzinmotorerne. Den kan også fås med 1.3 og 1.9l
Multijet-turbodiesel motorer. Jeg savner dog stadig en 1.6 eller 1.8l
benzin version. Skulle det være rigtig sjovt, skulle de lave en 2.5l med
turbo, som kunne konkurrere med Golf GTi, Focus ST og Astra WRC (eller
er det WRX).

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 22:19

"Olesen" <n/a> wrote in message
> Punto Grande.
>
> Føj den er for lækker.
> Ser pissegodt ud.
> Fra alle vinkler.
>
> Tror jeg er forelsket, men det er jo en FIAT...;o/

Og man må ikke være forelsket i sådan een?

> Men hvor er FIAT idag, hvis vi ser bort
> fra mandagsbil.dk og diverse tilfredshedsstatistikker.

Tag dem med et gran salt - der er lidt mode i at være sure på Fiat.

> Hvad er facts mht. FIAT idag.
> Eet eller andet sted ser jeg FIAT som
> en moderne virksomhed som vel også flytter sig
> kvalitetsmæssigt.

Nemlig.

Jeg har ikke prøvet den nye, men jeg har haft forgængeren i knap 5 år, så
lidt kan jeg da tilføje omkring Fiat og deres kvalitetsniveau.

Jeg vil forsvare den lille bil til min dødsdag Den gav mig 228.000
totalt problemfrie kilometer - ikke en eneste gang lod den mig i stikken.
Bevares, der skulle skiftes sliddele, men det skal der jo på alle biler
(bremser, et par koblinger og et gennemtæret forrør efter 170.000 km)

Mht. rust, så var der ikke en plet, trods det at den ikke var
efterbehandlet. Ikke engang synsmanden kunne få sin skruetrækker igennem
nogensteder, selvom han prøvede ihærdigt

Betingelsen er dog, at de bliver serviceret til punkt og prikke. De SKAL til
service med de intervaller der står i servicebogen ellers går de hurtigt
til.

> Nogen her som har købt en Grande Punto ?
> Andre som har prøvet den ?
> Hvad synes i om den ?

Hvis jeg ikke havde brug for en større bil, så havde jeg med stor
sandsynlighed byttet min Punto II til en Grande Punto. Jeg ville ikke have
flere betænkeligheder ved at købe en Fiat Grande Punto end ved en hvilken
som helst anden bil.

> Synes den er ret flot..men hvad med 'resten'... ?
>
> http://autoblog.it/uploads/grande_punto_post_34.jpg
> http://www.autoblog.it/uploads/grande_punto_post.jpg
> http://autoblog.it/uploads/grande_punto_frontale.jpg

Vær du kun tryg - jeg ville ikke betænke mig.

/J

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 17:38

"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Betingelsen er dog, at de bliver serviceret til punkt og prikke. De SKAL
> til service med de intervaller der står i servicebogen ellers går de
> hurtigt til.

ALLE biler skal ha' supplerende rustbehandling.
Også BMW og Audi.
Men serviceintervaller er noget jeg altid har
set stort på. Men ok, i garantiperioden skal man
overholde det.

> Vær du kun tryg - jeg ville ikke betænke mig.

Synes næsten de fortjener en storsællert og håber
kvaliteten er højnet, ja.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-01-06 22:58

On Tue, 17 Jan 2006 17:48:03 +0100, "Olesen" <n/a> wrote:

> [...]
>Andre som har prøvet den ?
>Hvad synes i om den ?
>
>Synes den er ret flot..men hvad med 'resten'... ?

Synes den har en del design ligheder med Ford Focus. Ved så ikke om det
bare er mig der har den skøre mening?
Flemming Jacobsen

Fra : Ken Sørensen

Dato : 17-01-06 23:45

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg er også ejer af en punto 2, og har 70000 km bag mig. Har skiftet lidt
(en hel del) flere pærere end normalt... men okay... det er det!

Prøv den...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-06 06:26

"Ken Sørensen" skriver:

> Jeg er også ejer af en punto 2, og har 70000 km bag mig. Har skiftet lidt
> (en hel del) flere pærere end normalt... men okay... det er det!

Hvad er efterhånden normalt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : westmus

Dato : 18-01-06 08:10

Bare rolig de sjove modeller skulle komme lidt senere, 16V, turbo og
den slags. Det er vist mere fabrikken der ligger forsigtigt ud end det
er importøren. Jeg har flere steder set snak om at der er 120-160 og
180Hk turbo motorer på vej og rygter om en twin turbo Abarth version
med over 200HK.

Fra : Benny Højvælde

Dato : 18-01-06 22:13

> [...]
>er importøren. Jeg har flere steder set snak om at der er 120-160 og
>180Hk turbo motorer på vej og rygter om en twin turbo Abarth version

Hvad fa.... er Abarth levende endnu?

Benny

Fra : westmus

Dato : 19-01-06 07:16

Jo jo.... Du kan da bare smutte omkring din lokale Fiat forhandler og
bestille en Stilo 2.4 Abarth. Koster 299.000kr ifølge Fiat-Danmarks
prisliste.