Golf IV , 1.8 1998
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 16-01-06 20:44

Jeg påtænker at købe ovennævnte Golf.
Jeg kan godt tænke mig at læse en prøvekørsel af denne model. Mon det
kan tænkes, den har været bragt i et motormagasin eller måske FDM's
blad?
Hvis nogen af jer kender til en prøvekørsel af Golf IV, 1.8 1998, vil
det være super.Måske har den været bragt i slutningen 1997.
Jeg kan så efterfølgende låne den på biblioteket.
Hilsen
Jørgen

Fra : J.L.

Dato : 16-01-06 21:16

"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det være super.Måske har den været bragt i slutningen 1997.
> Jeg kan så efterfølgende låne den på biblioteket.

You've got mail !!

Der er en test i MOTOR 9/98

Mvh J.L

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 16-01-06 22:34

>You've got mail !!
>
>Der er en test i MOTOR 9/98
>
>Mvh J.L
Tak for testen. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
har det problem.
Hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 16-01-06 22:52

"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for testen. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
> ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
> [...]
Det er korrekt, den motor er udviklet af Audi til at ligge på langs, da den
blev lagt på tværs i A3/Golf/Octavia mm, gik det ikke så godt, den ydede
ikke hvad den skulle og støjede, det må skyldes udstødningsmanifolden, da
den samme motor med turbo kører helt fint.
Men det er en dejlig motor med en sund lyd.

/Carsten

Fra : ct

Dato : 16-01-06 23:41

lækker bil, kørte sådan en svend paris-retur da den var ny (udlejningsbil).
Bemærkede intet negativt ved den dengang. Købte senere selv en TDI som jeg
havde et par år, og var overvejende rigtigt godt tilfreds med.

claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 09:42

> [...]

.. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
> ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke

Det er en meget stabil motor uden de stor "unoder". Prøv om det er
generende, nogen siger det ikke er så slemt, og kommer an på "øret som
høre". Jeg har dæmpet min Octavia, så der er mere vind end motorstøj.

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 17-01-06 01:03

Tak for de gode meldinger.
Det lader til at være en fin bil.
Jeg har fået henvist en FDM testjournal, som også giver den fin
omtale på nær støjen ved visse omdrejninger.
Dog savner jeg specifikationer på vognen. Har nogen af jer
kendskab til hvor jeg - udover instruktionsbogen - kan finde dem?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-01-06 07:32

> Dog savner jeg specifikationer på vognen.

Værsgo':
VW Golf 1,8 1998

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :