Toyota Land Cruiser HJ60/61, alle skrottet~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-06 17:22

Hejsa Folkens

Jeg er blevet lun på sådan et bæst som emnet skriver og smuttede på ind
på bilbasen.dk for at se hvad sådan nogle gik for. Men meget til min
overrasskelse var der slet ikke nogen at finde derinde :(

Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?

Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
hvad er forskellen så

På forhånd tak for hjælpen
Flemming Jacobsen

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-01-06 17:46

On Sun, 15 Jan 2006 17:21:46 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
>hvad er forskellen så

Nu er min viden om Land Cruiser'er noget begrænset men jeg mener at
forskellen er at der er turbo på 61'eren og muligvis også spær i
akslerne.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Sidse

Dato : 15-01-06 19:29

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
>
> Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,

Den mest afgørende forskel er at der er turbo på HJ61.
Men jeg har en HJ60 holdende ude i gården, selv uden turbo er dens 4 liters
6 cylinderede dieselmotor rimeligt potent.
Især da der jo er lavgear på sådan en, så den kan trække akslerne på en
porsche ceyenne midt over uden at anstrenge sig
Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.

Bilbasen roder lidt i det, men der er altså både HJ60 og 61 derinde, prøv
bare at søg på landcruiser og ikke vælge underkatagori.

Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-06 21:00

On Sun, 15 Jan 2006 19:28:41 +0100, "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk>
wrote:

> [...]
>porsche ceyenne midt over uden at anstrenge sig
>Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.

Hvad er HK & NM forskellen på de 2 forskellige udgaver?. Men sidder bare
lige og kigger lidt rundt. Men hvad årgang er din så?

Har dog ikke lige 35000 :P. Men er lige ude og snuse og se hvad sådan en
djævel den står i. Men hvad for et diesel forbrug skal man forvente af
sådan en?
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 15-01-06 21:16

Thunderbird [7100] wrote:
> Men hvad for et diesel forbrug skal man
> forvente af sådan en?

Er det ikke en af den slags biler, at hvis man spørger efter det,
har man ikke råd

/Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-06 21:23

On Sun, 15 Jan 2006 21:15:33 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>Er det ikke en af den slags biler, at hvis man spørger efter det,
>har man ikke råd

Regner selv med en 5-6 km pr liter diesel, men kunne jo ske man blev
positivt overrasket :P
Flemming Jacobsen

Fra : Andersen

Dato : 16-01-06 20:27

> Regner selv med en 5-6 km pr liter diesel, men kunne jo ske man blev
> positivt overrasket :P
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Uha en dejlig bil.... Har selv ejet en dejlig stor HJ60. Marchfart på
motorvej 140. Topfart, vides ikke, da speedometeret "kun" går til 160.
Med hensyn til økonomi, gik min omkring 9 km/l og det var næsten ligemeget
om det var med eller uden en hestetrailer med 2 store heste i.
Blev desværre pisket ud i at skille mig af med den, pga manglende tid til
klargøring til syn. Savner den stadig.
Så vidt jeg husker, var det svært at skaffe pladedele til den, den har et
problem med rust i det tynde blik, men som sagt, en dejlig bil.

Mvh
Søren

Fra : Henrik

Dato : 15-01-06 21:21

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har dog ikke lige 35000 :P. Men er lige ude og snuse og se hvad sådan en
> djævel den står i. Men hvad for et diesel forbrug skal man forvente af

Som jeg skrev (fra konen's pc) så er det en jeg har holdende, det er ikke
min.
Jeg overvejede at købe den, men har egentlig biler nok uden også at skulle
betale vægtafgift af en landcruiser.

Så jeg ved faktisk ikke hvad specifikationerne er, men en HJ60 kan vist også
fås med en mindre motor.
En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt. www.4x4.dk,
der er de helt vilde med sådan nogle.

med hensyn til brændstof økonomien, bare det at du tænker på den er næsten
nok til at jeg vil fraråde dig at gå videre med projektet
Den jeg har pt kører omkring 6km/literen.
Men så er det også med 35*12,5 R15 M/T dæk og hævet undervogn + body.
Mangler bare spær på akslerne og et ordenligt spil, men er nu rimeligt
terrænduelig alligevel.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-06 21:31

On Sun, 15 Jan 2006 21:20:37 +0100, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:

> [...]
>Men så er det også med 35*12,5 R15 M/T dæk og hævet undervogn + body.
>Mangler bare spær på akslerne og et ordenligt spil, men er nu rimeligt

Tænker nu ikke så meget på benzin økonomien, da jeg allrede fra starten
havde regnet med at den var næsten ueksisterende :P. Men kan se at mit
skud på 5-6 km literen ikke var helt galt :D
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-06 15:48

Henrik wrote:
..
> En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt.

Lidt?

Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-01-06 18:41

On Mon, 16 Jan 2006 15:48:00 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Henrik wrote:
>.
>

>Lidt?
>
>Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...

Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters diesel
motor må da trods alt være ret potent.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-06 21:12

Thunderbird [7100] wrote:

> Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters
> diesel motor må da trods alt være ret potent.

Tja. den har vel ca. 140 hk. std.
Så der er MEGET langt til 600 hk - det kan sikkert lade sig gøre, men det
KOSTER...

Fra : Henrik

Dato : 16-01-06 21:28

> motor må da trods alt være ret potent.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Egentlig ikke det store, fandt dette om HJ61 på google men samme sted står
også den kører 13,5KM/L og det tvivler jeg altså på kan lade sig gøre, selv
med 60km/t
Max Horsepower: 135 PS (99.29kw)/ 3,500 rpm

Max Net Torque: 32.0 kg-m (313.81N-m)/ 2,000 rpm

Mekonomen skriver 102HK@3500rpm for en HJ60 og 136@3500rpm for en HJ61

Så jeg MÅ simpelthen huske forkert med hensyn til den HJ61 med 600HK, men
den havde i hvertfald mange

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-01-06 22:50

On Mon, 16 Jan 2006 21:27:45 +0100, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:

> [...]
>

>Mekonomen skriver 102HK@3500rpm for en HJ60 og 136@3500rpm for en HJ61
>
>Så jeg MÅ simpelthen huske forkert med hensyn til den HJ61 med 600HK, men

Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500 kilo+.
Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der nok kommer
tæt på de magiske 3 tons.
Flemming Jacobsen

Fra : Leif Neland

Dato : 18-01-06 07:25

Thunderbird [7100] wrote:

> Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500 kilo+.
> Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der nok kommer
> tæt på de magiske 3 tons.

Egenvægt 2000kg
Maksimallast 625kg

står der på registreringsattesten.

Leif

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-01-06 22:59

On Wed, 18 Jan 2006 07:25:16 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Egenvægt 2000kg
>Maksimallast 625kg
>
>står der på registreringsattesten.

Hvor meget må den trække, hvis at du ved det??
Flemming Jacobsen

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 23:07

Thunderbird [7100] wrote:

> Hvor meget må den trække, hvis at du ved det??

Selvfølgelig. 3500kg. Så den kan trække en 4-hestes trailer.

Leif

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-01-06 18:08

On Fri, 20 Jan 2006 23:06:53 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Selvfølgelig. 3500kg. Så den kan trække en 4-hestes trailer.

Men så skal man lige have et E kørekort først ;). Men lyder lækkert.
Blive sq mere og mere hooked :).

Bare en skam man ikke bare kan tage en nyere 4,0 R6 TDI og smide i ude
foran. Men nej det må man ikke for T&S. Så skid da hul i at bilen da kun
kan blive mere miljøvenlig og svine mindre. Men det er åbenbart ikke så
vigitigt.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik

Dato : 16-01-06 21:05

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Henrik wrote:
> .
>

> Lidt?
>
> Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk

Hvis nu jeg siger blå bil, fra Rønnede egnen, slædetræk, et absurd
turbotryk, siger det dig så ikke noget?
Jeg vil ikke hænges op på 600hk men det var ihvertfald så meget at jeg sagde
"gulp" da jeg hørte det.
Og motoren er kraftig nok til at kunne lege en hel dag i en grusgrav selvom
den havde smidt en slange på tryksiden at turboen!!

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-06 21:10

Henrik wrote:
> Hvis nu jeg siger blå bil, fra Rønnede egnen, slædetræk, et absurd
> turbotryk, siger det dig så ikke noget?

Niks. Men det lyder da også som om, at den er skruet MEGET...

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-01-06 19:39

> [...]
>
> Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
>
> Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,

Som andre har svaret så har 61 turbo, og jeg mener at den er nyerere end
60´eren
Prøv at søge på www.dba.dk med HJ60 eller HJ61

Hilsen Jørgen
J125