VW Golf eller Polo.
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 15-01-06 15:18

Jeg påtænker at udskifte en 20 år gammel Golf med en fx. 1998/99 Polo
eller Golf person eller varevogn.
Jeg ser, at ofte er motoren den samme - også udstyr - men hvori
ligger
den reele forskel mellem en Polo eller en Golf. Er komforten bedre og
lign.?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-01-06 16:36

> hvori
> ligger
> den reele forskel mellem en Polo eller en Golf. Er komforten bedre og
> lign.?

Golfen er en bilklasse større - med alt hvad dertil hører af bedre komfort
mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-01-06 17:08

> Golfen er en bilklasse større - med alt hvad dertil hører af bedre komfort
> mv.

Jep, men den gamle Golf han har nu er ikke større end en nyere Polo, så hvis
der ikke er brug for mere plads er Polo'en vel tilstrækkelig. Der er vel en
grund til at begge biler overvejes...

Leo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-01-06 17:21

> Jep, men den gamle Golf han har nu er ikke større end en nyere Polo, så
> hvis der ikke er brug for mere plads er Polo'en vel tilstrækkelig. Der er
> vel en grund til at begge biler overvejes...

Jeg anlagde en alt-andet-lige-betragtning, da jeg ikke bemærkede at det var
gammel Golf kontra meget nyere Polo.

Der er ingen tvivl om, at en ny Polo er langt mere sikker, komfi mv, end en
20 år gammel Golf.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 15-01-06 18:06

Det er dejligt med de gode svar.
Lige nu konkluderer jeg, at Golf 1998 og frem er Golf IV, som
betyder en ny generation?
Og at komforten er bedre i Golf, netop fordi det er en større
model.
Jeg kan fortælle, at jeg faktisk stærkt overvjer en Golf 1998
med 1.8 motor med 150000 km på bagen. Vist ikke så værst?

Hilsen

Jørgen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-01-06 19:04

> Jeg kan fortælle, at jeg faktisk stærkt overvjer en Golf 1998
> med 1.8 motor med 150000 km på bagen. Vist ikke så værst?

Kanon lækker bil. Lækker kabine og enormt stærk mod rust.

Den konkrete motor i den konkrete model er blevet kritiseret for ubehagelige
ressonans-lyde ved bestemte omdrejningstal.

Lyt efter dem, før du skriver under.

(Lydene skyldes en udstødningsmanifold, man har givet motoren i de modeller,
hvor motoren liggerpå tværs. I Audi A4 er lyden der ikke.)

P.S: Jeg har kørt flere af dem uden at være generet at det.

--
/Jan W Nielsen