Suzuki Ignis
Fra : Michael Bek Hansen

Dato : 13-01-06 18:39

Hey NG

Er der nogen her der har erfaring med Suzuki Ignis. Jeg har prøvekørt en
model af den i dag og den er sku lækker nok at køre i, men er den noget vær
sådan på længere sigt.

Mvh Michael

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-01-06 19:59

"Michael Bek Hansen" <sparco@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hey NG
>
> Er der nogen her der har erfaring med Suzuki Ignis. Jeg har prøvekørt en
> model af den i dag og den er sku lækker nok at køre i, men er den noget
> vær sådan på længere sigt.

Det er der nok ingen biler der er Suzuki laver i mine øjne udmærkede og
driftsikre, men kedelige biler. Mon de er lige så dyre at vedligeholde som
de fleste andre japanere ?

Leo

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-01-06 20:38

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der nok ingen biler der er Suzuki laver i mine øjne udmærkede
og
> driftsikre, men kedelige biler. Mon de er lige så dyre at vedligeholde som
> de fleste andre japanere ?

Dyre at vedligeholde ? Autoriseret service, måske. Men er service dyrere end
til andre biler ?

Dertil kommer, at man ikke bruger så mange reservedele på japanere

/Caspersen

Fra : Basil

Dato : 13-01-06 20:41

C. Caspersen skrev d. 13-01-2006 i meddelelse
<43c8017e$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>:

> Dertil kommer, at man ikke bruger så mange reservedele på japanere

> /Caspersen

Jeps, lige præcis

Fra : Jacob Ekstrøm

Dato : 14-01-06 03:37

Leo Jensen wrote:
> Suzuki laver i mine øjne
> udmærkede og driftsikre, men kedelige biler.

Prøv den nye Swift....

Mvh Jacob E.

Fra : Karsten

Dato : 13-01-06 20:48

Hej
Min kone fik en Ignis 2003 2WD Aircon for 1,5 år siden. Den har ikke givet
nogen problemer, og hun er meget glad for den. Der er to ting som jeg dog
vil nævne. Den er lidt levende i glat føre. Vi har monteret den med helt nye
"normal" dæk, men næste år ryger der nogle vinterdæk på- så er det problem
nok løst.
Det andet er at service interval på 15000 km eller 1 år. Hun kører 7-8000 km
pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år, men
følger kilometerinterval.

hilsen
Karsten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-01-06 21:08

"Karsten" <kskov@FOXpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> km
> pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år,

Der er ikke noget som at starte sin bil med en masse dejlig kondensvand i
olien. Og der kan sagtens nå at samle sig lidt efter et par år med kold
kørsel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten

Dato : 13-01-06 21:16

OK,
Det kunne da godt være vi skulle lave det om.

Tak

Hilsen
Karsten

Fra : alexbo

Dato : 13-01-06 21:01

"Karsten" skrev

> [...]
> km
> pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år,

Jeg vil stærkt anbefale at I uanset km.tal skifter olie og filter en gang om
året.
Det koster ikke alverden, de forskellige dækcentre har gerne tilbud på sådan
noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 21:12

Karsten wrote:
> Det andet er at service interval på 15000 km eller 1 år. Hun kører
> 7-8000 km pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service
> interval på 1 år, men følger kilometerinterval.

Det er så en fejlfortolkning af serviceintervallet.
Det er enten for hver 15000 km eller mindst én gang om året, hvad der nu end
måtte komme først.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michael Bek Hansen

Dato : 13-01-06 21:38

Suzuki siger ellers at det er efter 45000 Km eller 3 år at den skal til det
første serviceeftersyn.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-06 22:11

Michael Bek Hansen skriver:

> Suzuki siger ellers at det er efter 45000 Km eller 3 år at den skal til det
> første serviceeftersyn.

Bevares, men hvad siger de om første olieskiftservice ?

Med i prisen på bilen er jo service i de første 3 år eller 45.000 km....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 14-01-06 03:02

Den 13-01-2006, skrev Michael Bek Hansen:
> Suzuki siger ellers at det er efter 45000 Km eller 3 år at den skal til det
> første serviceeftersyn.

Hvor har du det fra? Jeg har nu min 3. Suzuki og har aldrig mødt dit
udsagn?

Kent.

Fra : Michael Bek Hansen

Dato : 14-01-06 20:31

Sorry det er mig der bytter om på nogle ting her. I har ret og jeg
misforstod noget.

Hvilken Suzuki har du

Fra : Dal

Dato : 17-01-06 10:05

Jeg har nu haft min Ignis (1,4'er SE 2WD + fartpilot) i 8000 km fik den sep
2005. Igen problemer.
Farve Sølmetal .. hold,da op hvor er den let at holde, så den ser ren ud

Før havde jeg en mazda 323 1,5 sedan fra 1995 i Rød

Børnene er glade de kan se ud af vinduerne. Vi voksne kan god lide at side
højt.
Bagsæde plads: 2 voksne + 1 barn eller 3 børn
Det skal siges at kører du over 100km/time er benz økomonien lige så dårlig
som i andre biler kører du der imod de der ca 80-90 km/time ligger den på
16-17km pr liter
En anden ting er bagagerumslyset eller mangel der på, der er "bagloftlys"
men hattehylden tager alt lyset / blænder dine øjne så du kan i mørke ikke
se en skid i dit bagerum.

Hvis du ike har haft en bil med "flad" bagende skal du huske på at bagruden
sviner lettere til end en bil med "bagende" ,, men der er jo heldigvis
bagvisker på.

Alt i alt en efter min mening OK bil, til prisen. Jeg har ikke fortrut mit
køb, så smut I bare ind og få nogle ekstra prøveture.

/Henrik