Gode råd ved handel af bil til ~200.000,-
Fra : franksorensen@gmail.~

Dato : 13-01-06 08:39

Hej alle

Jeg står og er midt i købet af en dejlig avensis VVT-i 1,8 fra 2002.
Jeg har fået min corolla vurderet til at gå med i handlen for 10k. I
weekenden skal jeg så ud og prøve bilen igen og der skal "snakkes
pris"

Har I nogle gode råd til hvordan jeg bedst argumenterer for nedslag i
selve prisen på bilen? Jeg mener hvor har en forhandler nemmeste ved
at give lidt ved dørene?

Fra : JK

Dato : 13-01-06 10:05

On 12 Jan 2006 23:38:33 -0800, franksorensen@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Har I nogle gode råd til hvordan jeg bedst argumenterer for nedslag i
>selve prisen på bilen? Jeg mener hvor har en forhandler nemmeste ved

Hej

Det bedste jeg kan foreslå er, at du får lavet en slutseddel, hvor den
gamle bil indgår løst, så du har ret til at sælge den selv inden
overtagelsestidspunktet (som måske er meget snart).
Brug så bilbasen.dk til at annoncere i. En slutseddel til brug for dig
og en eventuel køber kan du printe ud fra bilbasen. Tag 4 billeder med
et digitalkamera, og få dem tilpasset til en lille størrelse og lagt
ind på bilbasen i annoncen.

For mit eget vedkommende: jeg købte en ny avensis 1.8. Blev budt 22k
for en nysynet passat. Jeg solgte den selv ret let for 35k. Det var
lette penge !

Find en vurdering af din corolla på www.bilpriser.dk og brug det som
grundlag for din pris på bilbasen.

mvh

John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-01-06 10:11

> [...]
>
> Har I nogle gode råd til hvordan jeg bedst argumenterer for nedslag i
> selve prisen på bilen? Jeg mener hvor har en forhandler nemmeste ved

Service
Vinterdæk
Sommerdæk
Sådanne ting er nemmest at få med.

--

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-06 10:17

franksorensen@gmail.com skriver:

> Har I nogle gode råd til hvordan jeg bedst argumenterer for nedslag i
> selve prisen på bilen?

Sidat jeg købte var det ca 10.000 i forskel på, hvad jeg skulle give og
hvad jeg ville give. Jeg bød ham prisen jeg ville give og var klart til
at gå, hvis han ikke var med på den. Han "fixede" det så ved at
nedskrive værdien af den bil jeg skulle købe og samtidigt nedskrive
værdien af den bil jeg kom med (den nye blev nedskrevet mest).

> Jeg mener hvor har en forhandler nemmeste ved
> at give lidt ved dørene?

Meget forskelligt, ofte er "nedslaget" udmøntet i tilbehør..

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas J.

Dato : 13-01-06 10:22

Den 12 Jan 2006 23:38:33 -0800 sendte franksorensen@gmail.com følgende
røgsignaler:

> [...]
>
>Har I nogle gode råd til hvordan jeg bedst argumenterer for nedslag i
>selve prisen på bilen? Jeg mener hvor har en forhandler nemmeste ved

Når det er brugt mod brugt kan man vel slå eks. 8.000 af de 10.000 han
vil give for din brugte, mod at du får en rabat svarende til 8.000 +
reg. afgift.

Eller kan man ikke stille det så firkantet op ?

Det er jo en afvejning af hvor meget han kan tjene på den bil han nu
er ved at sælge og hvor meget han kan tjene på din Corolla, når den
skal sælges videre.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-01-06 10:33

Hvis din gamle bil kun er 10k værd, så ville jeg spørge hvad du skulle give
i "ren handel". Min fader fik 10k i afslag ved "ren handel". De ville også
give 10k for hans bil. Altså skulle han have præcis det samme op ad lommen.
Og så kunne han sælge sin bil privat. Uanset pris var det jo så en
overskudsforretning....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : franksorensen@gmail.~

Dato : 13-01-06 10:58

Hej henrik

Det lyder fornuftigt, regner osse med som udgangspunkt at byde 10k
under prisen på den nye bil altså så det med min bil bliver 20k
under udgangspunktet.

Så må vi se hvordan han er at danse med

Flere gode råd modtages selvfølgelig gerne.

Mvh
Frank

Fra : Jakob

Dato : 13-01-06 22:21

Hej
Forhandleren har altid nemmest ved at give dig tilbehør med end at give
kontant rabat. Hvis du har brug for tilbehør er det nemmere at forhandle om,
end kontant rabbat. Ellers kør rundt til de små lokale auto værksteder og
tilbyd din bil til salg her og nu. jeg fik 6000 for min gamle polo kontant,
mod 4000 i bythandel hos forhandleren. Du risikere dog at skulle gå
hjem.............
2000 kr. vundet.

Mvh Jakob

Fra : franksorensen@gmail.~

Dato : 16-01-06 08:35

Ja så skete det altså igår eftermiddags skrev jeg under på
slutseddlen og er blevet avensis ejer pr. 1 februar

Den stod til 192.500 inkl levering. Jeg fik den til 182.000 inkl
følgende:
- Levering med klargøring
- Lakforsegling
- Den store undervognsbehandling
- Nye originale velour måtter og gummi måtter var allerede med
spritnye.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds, men det bliver sgu to lange uger
før jeg får nøglen