Vinduesvisker
Fra : Otto J.

Dato : 12-01-06 02:19

Det her er sikkert et komplet tåbeligt spørgsmål, men jeg har ikke rigtigt
kunnet finde nogen der kunne give mig et brugbart svar:

Jeg synes ikke mine vinduesviskere på min nye Getz fungerer særligt godt.
Det er ikke fordi de hyler eller hopper eller noget, men de visker bare ikke
ruden helt ren, medmindre jeg søler det til i uhæmmede mængder
sprinklervæske. Viskerne kører fint hen over ruden, men efterlader et lag,
der nærmest ligner dug - vel et fedtlag eller noget i den stil? Det spøjse
er at den gør det ret konsekvent på ca. den venstre tredjedel af forruden
(sådan cirka lige i synsfeltet...), ret skarpt opdelt, så ruden er fint ren
på det midterste stykke. Er det selve viskerne der er noget hø på en ny
billig-bil, er det den sprinklervæske jeg har "lånt" af mine forældre der er
noget pis (hvis der er forskel på den slags? Det kunne ligne dem at købe det
billigste...), eller noget helt tredje?

Mvh Otto

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-06 02:29

Otto J. wrote:
> [...]
> uhæmmede mængder sprinklervæske. Viskerne kører fint hen over ruden,
> men efterlader et lag, der nærmest ligner dug - vel et fedtlag eller

Sørg for at få renset din rude helt i bund. og giv dem så et lag
http://rainx.com/

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-01-06 09:35

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det her er sikkert et komplet tåbeligt spørgsmål, men jeg har ikke rigtigt
> kunnet finde nogen der kunne give mig et brugbart svar:

Skær et æble over og gør den rundt på ruden, indvendig og udvendig.

Det er som at få en ny forrude - og billigere :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Armand

Dato : 12-01-06 21:11

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Skær et æble over og gør den rundt på ruden, indvendig og udvendig.
>
> Det er som at få en ny forrude - og billigere :)

Smør ruden (hvis ikke du umiddelbart kan komme til at børste området
udenfor viskerfeltet af, så nøjes med selve viskerfeltet) ind i
barberskum natten over!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-06 10:36

"Otto J." skriver:

> [...]
> sprinklervæske. Viskerne kører fint hen over ruden, men efterlader et lag,
> der nærmest ligner dug - vel et fedtlag eller noget i den stil?

Den har nok været i en vaskehal der giver voks ?

Rens ruden !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas J.

Dato : 12-01-06 11:37

Den Thu, 12 Jan 2006 10:36:10 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

Og viskerbladene.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Otto J.

Dato : 12-01-06 12:19

> Den har nok været i en vaskehal der giver voks ?
>
> Rens ruden !

Oho, jeg tænkte nok svaret var indlysende! Ja, det har den, hvorfor hulen
har jeg ikke skænket det en tanke at når der kommer voks på lakken, kommer
der også voks på forruden...

Når vi nu er inde på emnet: Når vi antager at jeg ikke kan/vil/gider vaske
den i hånden, får jeg så noget væsentligt ud af at vælge en dyrere vask med
voks og hele moletjavsen, udover tommere lommer?

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-06 12:27

"Otto J." skriver:

> Oho, jeg tænkte nok svaret var indlysende! Ja, det har den, hvorfor hulen
> har jeg ikke skænket det en tanke at når der kommer voks på lakken, kommer
> der også voks på forruden...

Tadaaa.wav

> Når vi nu er inde på emnet: Når vi antager at jeg ikke kan/vil/gider vaske
> den i hånden, får jeg så noget væsentligt ud af at vælge en dyrere vask med
> voks og hele moletjavsen, udover tommere lommer?

Den bliver pænere.
En Metax guldvask til 45 kroner eller en "guldregn" til 35 tømmer ikke
dine lommer mere end en "standardskrabetvask" til samme pris andre
steder.

Fra : Otto J.

Dato : 12-01-06 23:50

> Den bliver pænere.
> En Metax guldvask til 45 kroner eller en "guldregn" til 35 tømmer ikke
> dine lommer mere end en "standardskrabetvask" til samme pris andre
> steder.

Se det kan du jo have ret i - første vask var en "panik-vask" (bilen skulle
være præsentabel til mormors 75 års fødselsdag... , på en tilfældig Shell
station - 99 kroner, at betale...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-06 06:14

"Otto J." skriver:

> Se det kan du jo have ret i - første vask var en "panik-vask" (bilen skulle
> være præsentabel til mormors 75 års fødselsdag... , på en tilfældig Shell
> station - 99 kroner, at betale...

Damn, få nu det Metax kundekort, så du kan få vaske til en ordentlig
pris. Der ligger også en Metax nær dig

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen
død