Min allerførste ulykke... og anden.
Fra : Dak

Dato : 11-01-06 14:00

Nu begynder ragnerok... ihvertfald i københavn.

Kom ud for min første ulykke med min splinternye brugte bil.

Skulle køre ind af en særskilt parkeringsbanen på en stor vej og der holdt
et stort monstrum af en varevogn og var ulovlig parkeret foran en port. Det
var i aftes og jeg er blevet fortalt at den holder der hver aften. Nå men
historien er at jeg skulle først svinge til højre ind til banen og derefter
et skarpt venstre sving for ikke at kollidere med varevognen. Men lige da
jeg var påbegyndt at dreje til venstre(husk at der ikke er servo så det
tager jo en rum tid), så siger min mor(som havde føs'dag og familien skulle
ud og spise), "PAS PÅ CYKLISTERNE!". Jeg svinger selvfølgelig hovedet til
højre og til følge bliver min drejeradius forøget. *lyden af ridsen i
lakken* siger min mor at hun hørte, men da jeg hørte musik kunne jeg intet
høre.

Men ridsen var at sande i dag da jeg kunne inspeksere den i dagslys. en
10-15 cm lang rids og lille bule med start fra højre forblinklys. :,-( samt
en minimal bule/rids på højrebagdør.

Så nu lyder startskuddet til en række af uheld. Ja for dem som ikke har
fulgt mig i dk.fritid.motorcykel så kan jeg oplyse at når jeg først begynder
på min uheldsrække så kan det betyde kassen til værkstederne!

Så hvis du har dit køretøj og lemmer kært så hold dig væk!

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Og cyklisterne var ca. 50meter væk. "

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-06 14:17

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu lyder startskuddet til en række af uheld. Ja for dem som ikke har
> fulgt mig i dk.fritid.motorcykel så kan jeg oplyse at når jeg først
> begynder på min uheldsrække så kan det betyde kassen til værkstederne!

Der er nogen der hverken kan køre MC eller bil. MC´isterne dør forholdsvis
hurtigt af det, mens bilister uden køreevner lever forholdsvis længere.

Måske skulle du overveje ... ;)

Hvad med den genstand (bilen?) du fik ridsen af?

--
Per, Esbjerg

Fra : Dak

Dato : 11-01-06 17:40

> Der er nogen der hverken kan køre MC eller bil. MC´isterne dør forholdsvis
> hurtigt af det, mens bilister uden køreevner lever forholdsvis længere.
>
> Måske skulle du overveje ... ;)

jamen kørte 3 år på mc så gad ikke og vente længere.

> Hvad med den genstand (bilen?) du fik ridsen af?

Der var ikke noget jeg kunne se i mørket men som sagt så holdt den pænt
ulovligt, så kunne i realiteten forlange kompensation da han holder til
"fare" for andre.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 12-01-06 07:36

Dak wrote:

> Der var ikke noget jeg kunne se i mørket men som sagt så holdt den pænt
> ulovligt, så kunne i realiteten forlange kompensation da han holder til
> "fare" for andre.

Nej, det kan du ikke, men det er du nok godt klar over

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Today, the record companies are saying MP3s are the biggest evil. Tomorrow
they're going to say they're the greatest thing when they figure
them out.
- Gene Kan, Gnutella developer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-01-06 12:25

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message

> jamen kørte 3 år på mc så gad ikke og vente længere.

> Der var ikke noget jeg kunne se i mørket men som sagt så
> holdt den pænt ulovligt, så kunne i realiteten forlange
> kompensation da han holder til "fare" for andre.

Jeg håber da du ville efterlade en seddel hvis du kørte ind i min bil
engang. Ligegyldigt om den holdt ulovligt parkeret eller ej.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-06 09:44

> Der var ikke noget jeg kunne se i mørket men som sagt så holdt den pænt
> ulovligt, så kunne i realiteten forlange kompensation da han holder til
> "fare" for andre.

ja da - selvfølgelig. En ulovlig parkering giver påkørselsret - ingen tvivl
om det!

Øbberbøv!
--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-06 21:55

Per Henneberg Kristensen wrote:

> ja da - selvfølgelig. En ulovlig parkering giver påkørselsret - ingen tvivl
> om det!

Ja, det er fuldstændigt som med cyklister uden lys - de må naturligvis
køres ned hvorsomhelst - især i fodgængerovergange, hvor tilladelsen
gælder hele døgnet. Og hvis der kommer en young punk i bemeldte
fodgængerovergang på sit skateboard eller et barn på løbehjul skal man
naturligvis heller ikke holde tilbage. Det er jo kun fodgængere der er
nævnt. Motorcyklister tror altid at de ejer hele vejen, så dem skal man
køre op på siden af samme vognbane så de kan lære det. Ligeledes gælder
ubetinget vigepligt heller ikke ved udkørsel over cykelsti, eller hvis
den krydsende færdsel er svagere trafikanter eller motorcyklister.

Det gælder jo om at få afsluttet sin kørsel hurtigst muligt så faren
minimeres, ikke? Der sker jo ikke ulykker med parkerede biler. Eller..
nåhr jo.. hmm.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 14:47

On Wed, 11 Jan 2006 14:00:28 +0100, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

<...>

> [...]
>på min uheldsrække så kan det betyde kassen til værkstederne!
>
>Så hvis du har dit køretøj og lemmer kært så hold dig væk!

Har du overvejet en annonce i dk.marked.privat.bil mens der stadig er
noget at sælge - eller at lade "fru Hyacint" blive hjemme næste gang

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Dak

Dato : 11-01-06 17:41

> Har du overvejet en annonce i dk.marked.privat.bil mens der stadig er
> noget at sælge - eller at lade "fru Hyacint" blive hjemme næste gang
>
> --

tjaa... 20k og den er din!

Fra : Brian

Dato : 11-01-06 18:24

Dak wrote:

> tjaa... 20k og den er din!

Et røverkøb - i praksis er det jo næsten en totalrenoveret bil
efterhånden

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 16:19

Dak wrote:
> [...]
> en 10-15 cm lang rids og lille bule med start fra højre
> forblinklys. :,-( samt en minimal bule/rids på højrebagdør.

Fandt du ud af hvad det var du havde ramt ?

> [...]
> har fulgt mig i dk.fritid.motorcykel så kan jeg oplyse at når jeg
> først begynder på min uheldsrække så kan det betyde kassen til

Som man siger, heldet følger jo de .......

> Så hvis du har dit køretøj og lemmer kært så hold dig væk!

Mon ikke bar du skulle køre dit kørekort gennem sådan en her:
http://makeashorterlink.com/?F4181337C

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dak

Dato : 11-01-06 17:43

> Fandt du ud af hvad det var du havde ramt ?

en varevogn? :-/ bagdøren ved jeg ikke men ved ikke hvad på varevognen jeg
ramte da den var bulet og ridset i forvejen. Men jeg har ramt noget spidst
eller en hård kant da det er en fin ridse ligesom man gør med en nøgle og
hårdt!

> Mon ikke bar du skulle køre dit kørekort gennem sådan en her:
> http://makeashorterlink.com/?F4181337C

Nej det mærke kan jeg ikke så godt li.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-01-06 23:41

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev

> Kom ud for min første ulykke med min splinternye brugte bil.

Tillykke, ingen blev dræbt, lemlæstet ellet totalskadet.

Heldiogvis var bilen ikke ny, så værditabet er måske til at bære, hvis du er
heldig lærer du endda noget af det.

Men det er da øv at ridse/bule en bil uanset hvad.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 12-01-06 14:32

> Tillykke, ingen blev dræbt, lemlæstet ellet totalskadet.

Nej, og ikke engang mig selv! Jeg ville havde fået nogen knubs hvis jeg
var på mc.

> Heldiogvis var bilen ikke ny, så værditabet er måske til at bære, hvis du
> er
> heldig lærer du endda noget af det.

Jeg tror jeg klistre nogen flamme-udformede klistermærker på til foråret,
derved kan man ikke se der var en ridse.(nogen der har et par dusin
bilrelevante klistermærker? )

Jeg er en meget hensynsfuld bilist... eller det tror jeg da. man skal da
være forsigtig med sin kørsel hvis man kan undgå "forsikringsskader" i sine
første 3 år af sin mc-kørekort-levetid.

> Men det er da øv at ridse/bule en bil uanset hvad.

Ja og især når det er ens første. Men jeg er vant til det. Min mc havde ikke
en bule eller rids da jeg fik den. 3 år senere 20-30 ridser, bulet
tank(faktisk var det en ny brugt med bule men lavede bule i den gamle men
det er en anden historie), lidt bøjet forgafler, hul i sædet, revner i
kåben, diverse huller i ledningsnettet, 10-15 kværnede skruer/gevind og
diverse andre småting.

Og tro mig efter de første 5 gange man taber en mc pga. overbalance imens
man tager den op/ned af støttefoden, så gider man bare ikke det mere! *lol*

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-06 10:17

Brian wrote:

> Et røverkøb - i praksis er det jo næsten en totalrenoveret bil
> efterhånden

ROTFLOLPIMP

--

Christian