/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
thansen - aaarrgghhhhh
Fra : Anders Majland


Dato : 11-01-06 11:53

Ja -"jeg ved det godt" men jeg var alligevel gået ind i thansen i gladsaxe
lige over klokken 17 igår fordi jeg skulle bruge en stump og kom lige forbi.
Jeg trak nummer 32 og de var kun nået til nummer 8 eller 9. Det er
selvfølgelig et travlt tidspunkt men jeg syntes godt nok at ekspeditionerne
går usædvanligt langsomt. Og der er flere medarbejdere der fylder varer op
end der ekspederer .... 15min senere fatter jeg at det er deres edb system
der driller lidt, men bliver fortsat i butikken for nu var jeg jo trods alt
vadet derind og havde ventet "længe". 17:30 annoncerer en medarbejder at
deres edbsystem er gået helt ned. Så vader jeg op foran og spørger om de så
ikke bare kan ekspedere manuelt - nu har jeg jo næsten ventet 1/2 time. Han
snakker med en bagude (butikschef ?) og fortæller at det kan/må han ikke
..... På det tidspunkt er der vel omkring 30 pontentielle kunder i butikken
..... De ved ikke hvornår systemte kommer op igen så jeg forlader butikken i
et temmeligt muggent humør ....

Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
thansen)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



 
 
Emer (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Emer


Dato : 11-01-06 12:13


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43c4e389$0$2469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja -"jeg ved det godt" men jeg var alligevel gået ind i thansen i
> gladsaxe lige over klokken 17 igår fordi jeg skulle bruge en stump og kom
> lige forbi. Jeg trak nummer 32 og de var kun nået til nummer 8 eller 9.
> Det er selvfølgelig et travlt tidspunkt men jeg syntes godt nok at
> ekspeditionerne går usædvanligt langsomt. Og der er flere medarbejdere der
> fylder varer op end der ekspederer .... 15min senere fatter jeg at det er
> deres edb system der driller lidt, men bliver fortsat i butikken for nu
> var jeg jo trods alt vadet derind og havde ventet "længe". 17:30
> annoncerer en medarbejder at deres edbsystem er gået helt ned. Så vader
> jeg op foran og spørger om de så ikke bare kan ekspedere manuelt - nu har
> jeg jo næsten ventet 1/2 time. Han snakker med en bagude (butikschef ?) og
> fortæller at det kan/må han ikke .... På det tidspunkt er der vel omkring
> 30 pontentielle kunder i butikken .... De ved ikke hvornår systemte kommer
> op igen så jeg forlader butikken i et temmeligt muggent humør ....
>
> Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
> thansen)
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
>
Hej,

Jeg handler meget ofte med T. Hansen, men kun via nettet, og ja... jeg er
meget tilfreds af både betjenning og varernes kvalitet.

En gang har jeg bestilt en udstødning til min Mitsubishi Lancer en lørdag
eftermiddag og vupti, så var den med i posten mandag morgen.

De er ikke så dårlige, hvis man handler on line.

Hilsener til gruppen

Marek



Kim Kristensen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 11-01-06 12:52


"Emer" <emer@city.dk> skrev i en meddelelse
news:43c4e837$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:43c4e389$0$2469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Ja -"jeg ved det godt" men jeg var alligevel gået ind i thansen i
> > gladsaxe lige over klokken 17 igår fordi jeg skulle bruge en stump og
kom
> > lige forbi. Jeg trak nummer 32 og de var kun nået til nummer 8 eller 9.
> > Det er selvfølgelig et travlt tidspunkt men jeg syntes godt nok at
> > ekspeditionerne går usædvanligt langsomt. Og der er flere medarbejdere
der
> > fylder varer op end der ekspederer .... 15min senere fatter jeg at det
er
> > deres edb system der driller lidt, men bliver fortsat i butikken for nu
> > var jeg jo trods alt vadet derind og havde ventet "længe". 17:30
> > annoncerer en medarbejder at deres edbsystem er gået helt ned. Så vader
> > jeg op foran og spørger om de så ikke bare kan ekspedere manuelt - nu
har
> > jeg jo næsten ventet 1/2 time. Han snakker med en bagude (butikschef ?)
og
> > fortæller at det kan/må han ikke .... På det tidspunkt er der vel
omkring
> > 30 pontentielle kunder i butikken .... De ved ikke hvornår systemte
kommer
> > op igen så jeg forlader butikken i et temmeligt muggent humør ....
> >
> > Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
> > thansen)
> >
> > --
> > anders DOT majland AT jyde DOT dk
> >
> Hej,
>
> Jeg handler meget ofte med T. Hansen, men kun via nettet, og ja... jeg er
> meget tilfreds af både betjenning og varernes kvalitet.
>
> En gang har jeg bestilt en udstødning til min Mitsubishi Lancer en lørdag
> eftermiddag og vupti, så var den med i posten mandag morgen.
>
> De er ikke så dårlige, hvis man handler on line.
>
> Hilsener til gruppen
>
> Marek
>
>
Hvordan var kvaliteten og pasformen så på den udstødning? jeg skal nemlig
nok snart bruge den midterste potte til min bil. Holdbarheden kan du sikkert
ikke berette om endnu.

Med venlig hilsen Kim



Emer (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Emer


Dato : 11-01-06 13:08


>>
> Hvordan var kvaliteten og pasformen så på den udstødning? jeg skal nemlig
> nok snart bruge den midterste potte til min bil. Holdbarheden kan du
> sikkert
> ikke berette om endnu.
>
> Med venlig hilsen Kim
>

Jo jo,

Jeg har selv monteret den og den drillede slet ikke. Alt var på plads inden
for 45 min. Det største problem, jeg har haft ved udskiftining, var de gamle
bolte, der var rustet sig fast. Før i tiden har jeg også købt udstødningen
der og den holdt i 4 år. Prisen på 1200,- kr (inkl. forsendelse) var slet
ikke til at sammenligne med den originale fra Mitsu... (4500,- + moms).

Derfor bliver jeg vist ved med at handle med Hansen indtil jeg bliver
skuffet for alvor.

Hilsener
Marek



Jørgen M. Rasmussen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-01-06 12:18


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse

> Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
> thansen)
>
Hvor, Høyer? ;). Det du har oplevet har intet med T.Svansen at gøre, bortset
fra det var i deres butik, det vil du også opleve andre steder - at det er
EDB'en som sætter "dagsordenen". Men du må være tålmodig, for jeg var "stået
af" noget før ;).



KT (11-01-2006)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 11-01-06 12:19

Uanset hvor ansvaret på problemet ligger er det helt utroligt at
forretningen ikke har en nødprocedure, som kan anvendes i sådanne tilfælde.
Det kunne jo i al sin enkelhed være at lukke butikken!

Knud


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43c4e8d1$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse
>
>> Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
>> thansen)
>>
> Hvor, Høyer? ;). Det du har oplevet har intet med T.Svansen at gøre,
> bortset fra det var i deres butik, det vil du også opleve andre steder -
> at det er EDB'en som sætter "dagsordenen". Men du må være tålmodig, for
> jeg var "stået af" noget før ;).
>



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 14:24

"KT" <knud.thomsenslet@tesprivat.dk> wrote in
news:43c4e9a6$0$1824$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Uanset hvor ansvaret på problemet ligger er det helt utroligt at
> forretningen ikke har en nødprocedure, som kan anvendes i sådanne
> tilfælde

Det har de også eller ihvertfald har haft, men den virkede af helvede til.

PS: Kan du lokkes til at citere korrekt?

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Anders Majland (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-01-06 12:51

>> Nu har jeg bestilt det skal bruge postodre istedet (og det er ikke fra
>> thansen)

> Det du har oplevet har intet med T.Svansen at gøre, bortset fra det var i
> deres butik, det vil du også opleve andre steder - at det er EDB'en som
> sætter "dagsordenen".

Jo det har i høj grad noget med thansens service at gøre - Er systemet brudt
ned eller bare ubrugeligt langsomt kunne de tage at fortælle deres kunder
det istedet for fortsat at lukke folk ind i butikken så køen bare bliver
længere og længere ... Det var først 17:30 at de selv sagde noget. Jeg er
egenligt lidt nyegerrig efter om de fik systemet op igen eller om de bare
ventede til lukketid og så vippede alle de tålmodige kunder ud igen ....

> Men du må være tålmodig, for jeg var "stået af" noget før ;).

Det var bare min "fornemmede" at der var langsommere end sædvanligt efter de
15min. På den tid af dagen har de travlt i gladsaxe og jeg ved at det kan
tage et kvarter bare at købe en pære eller en sikring, så det var jeg
forberedt på (Nogle kunder er også nogen forfærdelige snøvlehoveder der
først skal se på det ene og det andet .....jeg har belært af erfaring lært
at checek lagerstatus inden jeg bevæger mig fysisk ind i en thansen) Og den
bus jeg skulle videre med kørte med 20min intervaller



Jørgen M. Rasmussen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-01-06 14:11


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse
.....jeg har belært af erfaring lært
> at checek lagerstatus inden jeg bevæger mig fysisk ind i en thansen)

Det gør jeg altid, og er tit bedre orienteret end personalet, kommer i to
afh. af "status" :):

Og den
> bus jeg skulle videre med kørte med 20min intervaller
BUS ?!?, nu stopper du.... :).



Anders Majland (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-01-06 15:32

> Og den
>> bus jeg skulle videre med kørte med 20min intervaller
> BUS ?!?, nu stopper du.... :).

Det er en øvelse i tålmodighed ligesom thansen. Ifølge rejseplanen.dk skal
de 10km kunne gøres på 1 time og 8 min. Imorges tog det dog 1 time og 30min
pga forsinkelser..... Jeg er kørende til "staden" med en kollega og pga et
trykket ribben har jeg ikke lyst til cykle og motorcyklens motor står
adskilt og konen har (som altid) bilen ....



Jørgen M. Rasmussen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-01-06 17:58


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse

> Det er en øvelse i tålmodighed ligesom thansen. Ifølge rejseplanen.dk skal
> de 10km kunne gøres på 1 time og 8 min. Imorges tog det dog 1 time og
> 30min pga forsinkelser

Så kan du lære det..... . Du venter på DSB...., DSB venter ikke på dig ;).



Henrik B. (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-01-06 17:49

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43c4e8d1$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor, Høyer? ;). Det du har oplevet har intet med T.Svansen at gøre,
> bortset fra det var i deres butik, det vil du også opleve andre steder -
> at det er EDB'en som sætter "dagsordenen".

Vrøvl. Går edb'en ned, er det blot et spørgsmål om at finde den skrevne
prisliste frem, samt en gammeldags kvitteringsblok, og så sælge løs....

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg




BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 17:53


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c536ff$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvor, Høyer? ;). Det du har oplevet har intet med T.Svansen at gøre,
>> bortset fra det var i deres butik, det vil du også opleve andre steder -
>> at det er EDB'en som sætter "dagsordenen".
>
> Vrøvl. Går edb'en ned, er det blot et spørgsmål om at finde den skrevne
> prisliste frem, samt en gammeldags kvitteringsblok, og så sælge løs....

Sæ´fø´li mand, no problemo med 100.000 varenumre på lager..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-01-06 18:09

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43c537e6$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Vrøvl. Går edb'en ned, er det blot et spørgsmål om at finde den skrevne
>> prisliste frem, samt en gammeldags kvitteringsblok, og så sælge løs....
>
> Sæ´fø´li mand, no problemo med 100.000 varenumre på lager..

Jeg tror ikke på at T Hansen har 100.000 varenumre på lager i alle butikker.
Så for at sælge en rævehale, to stykker ventilgummi, og en 20.000 Watt
autoradio, behøver man sgutte den store ledvogtereksamen.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 18:13


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c53b8b$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>> Vrøvl. Går edb'en ned, er det blot et spørgsmål om at finde den skrevne
>>> prisliste frem, samt en gammeldags kvitteringsblok, og så sælge løs....
>>
>> Sæ´fø´li mand, no problemo med 100.000 varenumre på lager..
>
> Jeg tror ikke på at T Hansen har 100.000 varenumre på lager i alle
> butikker.

Måske ikke i nærbutikkerne, der er vel ikke mere end ca. 5 til 10.000.

> Så for at sælge en rævehale, to stykker ventilgummi, og en 20.000 Watt
> autoradio, behøver man sgutte den store ledvogtereksamen.

Korrekt, hvis man kan _finde_ dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 19:50

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43c53b8b$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg tror ikke på at T Hansen har 100.000 varenumre på lager i alle
> butikker.

Heller ikke det jeg skrev :) De har omkring 30-40k numre.

> Så for at sælge en rævehale, to stykker ventilgummi, og en
> 20.000 Watt autoradio, behøver man sgutte den store ledvogtereksamen.

Næh men har du noget kendskab til deres lagersystem? Hvis du havde ville du
vide det er umuligt at finde det uden en seddel fra EDB'en på hvilke
lokationer det ligger.

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-01-06 20:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9748C9C37CACEnononoinvalid@62.243.74.163...

> Heller ikke det jeg skrev :) De har omkring 30-40k numre.

Ja, og en pladeforretning har vel det dobbelte - og? Har de ikke orden på
deres butikslagre?

>> Så for at sælge en rævehale, to stykker ventilgummi, og en
>> 20.000 Watt autoradio, behøver man sgutte den store ledvogtereksamen.
>
> Næh men har du noget kendskab til deres lagersystem? Hvis du havde ville
> du
> vide det er umuligt at finde det uden en seddel fra EDB'en på hvilke
> lokationer det ligger.

Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft? Eller
tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 20:27


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c55a84$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft? Eller
> tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?

Hvorfor tror du virksomhederne anvender pluklister mv. .. vel ikke fordi, de
ved hvor det enkelte varenummer befinder sig...?

Det får de ikke løn for ...

Går du der i mod ind til Egon (vor lokale reservedelspusher), så ved han,
hvor alt er, selv det med 15 års støv på..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Møller (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 11-01-06 20:57


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43c55c11$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43c55a84$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft? Eller
> > tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?
>
> Hvorfor tror du virksomhederne anvender pluklister mv. .. vel ikke fordi,
de
> ved hvor det enkelte varenummer befinder sig...?
>
> Det får de ikke løn for ...
>
> Går du der i mod ind til Egon (vor lokale reservedelspusher), så ved han,
> hvor alt er, selv det med 15 års støv på..
>
> --
> Bjørn J.

Hr. Bjørn.

Du burde vide, at for at udnytte et elektronisk styret lagersystem optimalt,
så kan man anvende random allokering, eller den gamle: hurtigst omsættelige
varer tættest ved ekspeditionen. Og alle med lav omsættelighed lader man
konkurrenten tage sig af

Det bedste lager jeg har været inde på, var i det gamle MC lager på H.C
Ørsted vej: Indian, Velocette, Sunbeam m.v. Indehaveren der var omkring
skindød da jeg handlede der viste, ligesom Egon, hvor alt var, og hvad man
skulle have ud over den del man spurgte efter, og det var før Amazone var
opfundet, de foreslår også en flok bøger når man bestiller en.
Men han havde jo også den fordel, at der ikke kom nye dele til lageret,
allerhøjest supplerende stumper fra UK.

Møller



BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 22:00


"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse
news:43c56344$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> > Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft? Eller
>> > tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?
>>
>> Hvorfor tror du virksomhederne anvender pluklister mv. .. vel ikke fordi,
> de
>> ved hvor det enkelte varenummer befinder sig...?
>>
>> Det får de ikke løn for ...
>>
>> Går du der i mod ind til Egon (vor lokale reservedelspusher), så ved han,
>> hvor alt er, selv det med 15 års støv på..

> Du burde vide, at for at udnytte et elektronisk styret lagersystem
> optimalt,
> så kan man anvende random allokering, eller den gamle: hurtigst
> omsættelige
> varer tættest ved ekspeditionen. Og alle med lav omsættelighed lader man
> konkurrenten tage sig af
>
> Det bedste lager jeg har været inde på, var i det gamle MC lager på H.C
> Ørsted vej: Indian, Velocette, Sunbeam m.v. Indehaveren der var omkring
> skindød da jeg handlede der viste, ligesom Egon, hvor alt var, og hvad man
> skulle have ud over den del man spurgte efter, og det var før Amazone var
> opfundet, de foreslår også en flok bøger når man bestiller en.
> Men han havde jo også den fordel, at der ikke kom nye dele til lageret,
> allerhøjest supplerende stumper fra UK.

Jøp, jeg kan genkende ovennævnte fra gamle dage inden FAU, Lucas ,Ketner og
verden gik af lave..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:32

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43c55c11$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft? Eller
>> tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?
>
> Hvorfor tror du virksomhederne anvender pluklister mv. .. vel ikke fordi,
> de ved hvor det enkelte varenummer befinder sig...?

Det forstår dig - på T Hansens hovedlager i Middelfart. Men i deres bette
bikser rundt omkring, bør man som "butiksassistent", have blot et minimum af
overblik. De laver jo heller ikke en plukliste, bare fordi jeg skal have ét
stk. autoradio, og ét stk. forlygtepære. Eller er de blot mere vakse hos T
Hansen i Århus?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:53

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43d664aa$0$2488$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det forstår dig - på T Hansens hovedlager i Middelfart. Men i deres
> bette bikser rundt omkring, bør man som "butiksassistent", have blot
> et minimum af overblik. De laver jo heller ikke en plukliste, bare
> fordi jeg skal have ét stk. autoradio, og ét stk. forlygtepære.

Jo - det gør de faktisk :) Med mindre de ved hvor præcis det ligger. Som
regel ligger den slags under disken i butikken og så er det intet problem.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Henrik B. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-01-06 01:22

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755C01473D28nononoinvalid@62.243.74.163...

>> Det forstår dig - på T Hansens hovedlager i Middelfart. Men i deres
>> bette bikser rundt omkring, bør man som "butiksassistent", have blot
>> et minimum af overblik. De laver jo heller ikke en plukliste, bare
>> fordi jeg skal have ét stk. autoradio, og ét stk. forlygtepære.
>
> Jo - det gør de faktisk :) Med mindre de ved hvor præcis det ligger. Som
> regel ligger den slags under disken i butikken og så er det intet problem.

Med andre ord, så tåger de rundt til daglig, uden påvirkning af
hjernebølger......?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 20:34

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43c55a84$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja, og en pladeforretning har vel det dobbelte - og? Har de ikke orden
> på deres butikslagre?

Jo der er pinlig orden. Men jeg kan høre ud fra det du skriver at du ikke
har været på et Thansen lager og se hvordan det fungere med lokationsnumre.

> Har de ansatte ikke blot en smule overblik, endsige sund fornuft?

Jo da.. men se ovenfor - undersøg det og vend tilbage til emnet når du har
set og forstået sådan et lagersystem

> Eller tåger de bevidstlyst rundt til dagligt?

Ja :D

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jørgen M. Rasmussen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-01-06 18:53


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sæ´fø´li mand, no problemo med 100.000 varenumre på lager..
>
De kan sgu' bare "tørn til", få fingeren ud. Men tvivler på at ventetiden
bliver meget kortere, og chancen for at få det forkerte større. Man gør i
øvrigt sig selv en tjeneste, hvis man selv finder nummeret på nettet.



BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 19:07


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43c54566$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Man gør i øvrigt sig selv en tjeneste, hvis man selv finder nummeret på
> nettet.

Så må vi håbe, web- og SQLserveren ikke er nede ..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 19:51

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in
news:43c54566$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> større. Man gør i øvrigt sig selv en tjeneste, hvis man selv finder
> nummeret på nettet.

Enig. Men det hjælper ikke på varen.. eksepdienten mangler stadigvæk den
lokation den ligger på.

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-01-06 20:22

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9748C9EB32890nononoinvalid@62.243.74.163...

>> større. Man gør i øvrigt sig selv en tjeneste, hvis man selv finder
>> nummeret på nettet.
>
> Enig. Men det hjælper ikke på varen.. eksepdienten mangler stadigvæk den
> lokation den ligger på.

Så store er deres butikker sgu ikke. Og det er ikke alle der skal have små
dimser, der findes i 20 forskellige slags til hvert bilmærke. Mange skal jo
have radioer, spoilere og andet lign. gejl. Og det kan det ikke være svært
at finde, optisk.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 20:35

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43c55ada$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så store er deres butikker sgu ikke. Og det er ikke alle der skal have
> små dimser, der findes i 20 forskellige slags til hvert bilmærke.
> Mange skal jo have radioer, spoilere og andet lign. gejl. Og det kan
> det ikke være svært at finde, optisk.

Du kigger i butikken ikke på lageret i så fald. På lageret kan du ikke
optisk finde en vare.

Hvis du kommer til Kolding så skal jeg give dig en rundvisning på deres
lager og bagefter vil du nok have end anden mening end ovenstående, selvom
du nok ikke vil være glad for at indrømme du har taget fejl

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

BJ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-01-06 20:37


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9748D16BBE4D8nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

> Hvis du kommer til Kolding så skal jeg give dig en rundvisning på deres
> lager og bagefter vil du nok have end anden mening end ovenstående, selvom
> du nok ikke vil være glad for at indrømme du har taget fejl

Jeg vil mene, du har ret, men Henrik har nok ikke set et stort
Toyota-reservedelslager...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 20:41

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in
news:43c55e55$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg vil mene, du har ret, men Henrik har nok ikke set et stort
> Toyota-reservedelslager...

Jeg ved ikke hvad Henrik har set og ikke set, men jeg ved, at med hans
udtalelser om thansen's lagersystem så har han _ikke_ set sådan et i
funktion, ensige forstået det.

Og intet ondt i det da. Jeg kan ikke anbefale _nogen_ at arbejde der, men
det skyldes andre faktorer som vi ikke skal ind på her :)

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-01-06 14:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
news:43c4e389$0$2469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Og der er flere
> medarbejdere der fylder varer op end der ekspederer ....

Det _skal_ de gøre. Ellers får de høvl.

> 15min senere
> fatter jeg at det er deres edb system der driller lidt,

Stadigvæk? Det er sq tit det fejler :(

> men bliver
> fortsat i butikken for nu var jeg jo trods alt vadet derind og havde
> ventet "længe". 17:30 annoncerer en medarbejder at deres edbsystem er
> gået helt ned.

Ganske velkendt :)

> Så vader jeg op foran og spørger om de så ikke bare kan
> ekspedere manuelt

Åh ja det er en klassiker

- nu har jeg jo næsten ventet 1/2 time. Han snakker
> med en bagude (butikschef ?) og fortæller at det kan/må han ikke ....

Må og må er så meget sagt, men det er vitterligt _umuligt_ med mindre han
ved præcis hvor varen står, og med potentielt over 100000 varenumre, heraf
de ca. 40000 på lager, så er det umuligt med mindre man er decideret
heldig.

> På det tidspunkt er der vel omkring 30 pontentielle kunder i butikken

Jep - og det er _meget_ stressende for de stakkels ekspedienter som
vitterligt ikke kan gøre andet end at smile og klø sig i røven mens det
står på.

> .... De ved ikke hvornår systemte kommer op igen så jeg forlader
> butikken i et temmeligt muggent humør ....

Forståeligt nok..men ret din vrede mod andre end ekspedienterne

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste