Er en Golf 3 1,4 fra 92/93...
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 23:38

.... med indsprøjtning eller kaburator ?? Er lige kommet lidt i tvivl..

Nogen VAG eksperter her ??

/Thomas

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-01-06 06:44

Thomas Johansen skrev:
> ... med indsprøjtning eller kaburator ?? Er lige kommet lidt i tvivl..
>
> Nogen VAG eksperter her ??

Alle biler med katalysator, dvs. fra efter 1990 har en eller anden form
for indsprøjtning og det gælder altså også for den omtalte Golf.

Mvh
Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-06 07:59

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Alle biler med katalysator, dvs. fra efter 1990 har en eller anden form
> for indsprøjtning og det gælder altså også for den omtalte Golf.

Er det fordi en karburator ikke kan sprøjte benzin ind så præcist at motoren
og dermed kat´en ikke forgår i benzin?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 08:08

> Alle biler med katalysator, dvs. fra efter 1990 har en eller anden form
> for indsprøjtning og det gælder altså også for den omtalte Golf.

Ja er det ikke en monopoint, der ligner en kaburator, det tror jeg..

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-01-06 08:21

Claus Nygaard-Pedersen <nomail@nomail.dk> skrev :

>Alle biler med katalysator, dvs. fra efter 1990 har en eller anden form
>for indsprøjtning

Så kategorisk ville jeg ikke sige det - det gælder måske for VAG
produkter, men der findes faktisk nogen med elektronisk reguleret
karburator

(østbiler)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 10:11

jan@stevns.net wrote:

> Så kategorisk ville jeg ikke sige det - det gælder måske for VAG
> produkter, men der findes faktisk nogen med elektronisk reguleret
> karburator
>
> (østbiler)

Ja, var det ikke Lada, som havde sådan en tingest ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-06 10:43

> Ja, var det ikke Lada, som havde sådan en tingest ?

De har, men var der ikke noget med at Mazda el. lign. også har haft?. Jeg er
sikker på en i familien har haft en -87 626 med karbu & KAT.