Temp.-,Olie- og benz.måler går ud når jeg ~
Fra : Johnny T K

Dato : 10-01-06 22:20

Jeg har en Mercedes 190e fra 1987.

Temp.-, olie- og benzinmåler, som sidder i samme konsol i
instrumentbrættet virker ikke altid. Men når de så virker slår de
ud når jeg træder på bremsen, og virker igen, når jeg slipper den.
Er der nogen, der har en ide' til, hvad årsagen til dette er?

vh johnny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-06 22:34

Johnny T K skriver:

> [...]
> ud når jeg træder på bremsen, og virker igen, når jeg slipper den.
> Er der nogen, der har en ide' til, hvad årsagen til dette er?

Stelforbindelse i instrumentet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen
død

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 10-01-06 22:32

> [...]
>ud når jeg træder på bremsen, og virker igen, når jeg slipper den.
>Er der nogen, der har en ide' til, hvad årsagen til dette er?

Har du set om der evt. er en ledning som der bliver skubbet til/
trukket i, når du træder på bremsen ?
En anden typisk fejl er manglende stelforbindelse. Det er dog
typisk i baglygterne man ser "svigtet" når der enten bremses eller
blinkes.

Fra : Johnny T K

Dato : 04-02-06 17:30

Jeg har ikke fået kigget på sagen pga travlhed med andre sager, men
har nu fået løst problemmet via et andet problem.
Igår finder jeg ud af, at mit bremselys ikke virker. Jeg finder ud af
at sikringen er sprungen. Denne sikring er åbenbart den samme som til
de fejlbehæftede instrumenter, for de virker, efter at jeg har skiftet
sikringen.
Sikringen så ikke sprunget ud i sikringsboksen, men den faldt fra
hinanden da jeg tog den ud. Der har åbenbart været nok kontakt en
gang imelllem til at instrumenterne virkede. Men så snart jeg trådte
på bremsen og der også skulle strøm til stoplygterne var der ikke
nok strøm til instrumenterne.