Garanti hos Kia
Fra : Jimmie Andersen

Dato : 10-01-06 21:33

Hejsa

Kia skriver at de giver 3 års garanti på deres hjemmeside, og i deres
papiere på en kia picanto, men når man står hos forhandleren, så kræver han
at man kommer hos ham og ingen anden. Ellers er det kun et år. Kan det
virkelig passe? Hvad er reglerne hvis man selv laver service? eller man evt.
får det lavet hos sin lokale mekaniker.

Syntes det er mærkeligt at de bare kan stå der og slynge ord ud, når de
skriver noget andet i deres brochures.

Hvad mener i om dette?

Mvh
Jimmie Andersen

Fra : BJ

Dato : 10-01-06 22:03

"Jimmie Andersen" <news@jimSPAMmie.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Syntes det er mærkeligt at de bare kan stå der og slynge ord ud, når de
> skriver noget andet i deres brochures.
>
> Hvad mener i om dette?

Ring til importøren og forhør dig: http://denmark.kia-global.com/

Jeg mener bestemt ikke, en forhandler kan tvinge dig til sligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 22:52

> [...]
>
> Ring til importøren og forhør dig: http://denmark.kia-global.com/
>
> Jeg mener bestemt ikke, en forhandler kan tvinge dig til sligt.

Jo det kan de sagtens......det har da aldrig været anderledes.
De skal kun opfylde købeloven og det gør de til fulde. De 3 års garanti er
jo noget ekstra og derfor kan de fint sætte deres egne betingelser for at
kunne gøre nytte af dette "tilbud" om forlænget garanti.
Købmænd

--
Tom

Fra : CC

Dato : 10-01-06 23:24

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> jo noget ekstra og derfor kan de fint sætte deres egne betingelser for at
> kunne gøre nytte af dette "tilbud" om forlænget garanti.

Nej, forhandleren kan ikke kræve, at eftersyn foretages hos dem i h.t. ny
købelov.

link til FDM http://www.fdm.dk/altombiler/drift/vaerksted/garanti.asp

Claus

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 15:19

KLIP

> [...]
> jo noget ekstra og derfor kan de fint sætte deres egne betingelser for at
> kunne gøre nytte af dette "tilbud" om forlænget garanti.

Sludder.

Husk og meld dig ind i FDM, når du nu engang køber fabriksny potte.

Der kan være penge at spare..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~