Golf V6 4 Motion part 2
Fra : Jens

Dato : 09-01-06 09:57

Hej Igen,

Jeg har tidligere skrevet omkring en Golf V6 4 Motion, men jeg har lige
nogle flere spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.

Jeg er i gang med at købe en Golf V6 4 Motion, men jeg er stødt på
lidt forskellige ting som
jeg ikke helt kan forklare og efter jeg har læst omkring fusk med
kilometertal osv, så kan
man ikke være nok på mærkerne.

Bilen er svensk (jeg bor i sverige), den er importeret for 2 år siden
fra Tyskland og
har kørt lidt over 70.000km. Ejeren siger han selv står for ca.
20.000km.

Den er yderst velholdt, men instrumentbrættet er ridset og bærer lidt
preg af at være
lidt medtaget (ridser).

Der findes 2 stempler i servicebogen fra Tyskland, så disse skal jeg
selvfølgelig checke (er det bare at ringe til VW?).

Derudover så har jeg stelnummeret og der undre jeg mig over at det
ikke starter med WVW
og ikke er på 17 karaktere. Stelnummeret hedder TP1224101501 ..

Så mit spørgsmål, går egentlig bare ud på om det er et normalt
stelnummer? Eller om der burde være noget mere? Stelnummeret kan jeg
få via Vägverket og det stemmer overens med det som der er fysisk i
bilen.

Udover det, så har jeg også kig på en anden Golf V6 4 Motion
Highline fra 2000 og kan det passe xenon ikke er standard i en
highline?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 10:46

> Bilen er svensk (jeg bor i sverige), den er importeret for 2 år siden
> fra Tyskland og
> har kørt lidt over 70.000km. Ejeren siger han selv står for ca.
> 20.000km.

Biler fra Tyskland er kendt for at have kørt meget længere, end der står på
tælleren

Jeg ville IKKE røre den med en ildtang, hvis den så ud til at have kørt mere
end der står på tælleren.

Du har dog mulighed for at kontakte de tidligere ejere, da man i Tyskland
har offentlighed på den slags.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 12:11

Jan W Nielsen wrote:
> Biler fra Tyskland er kendt for at have kørt meget længere, end der
> står på tælleren

Rolig nu, så slemt er det altså ikke.

> Jeg ville IKKE røre den med en ildtang, hvis den så ud til at have
> kørt mere end der står på tælleren.

Nu er der meget stor forskel på hvordan folk behandler deres ting, og
uden selv at have set bilen eller gode billeder der af, så ville jeg
ikke drage sådan en konklusion.

> Du har dog mulighed for at kontakte de tidligere ejere, da man i
> Tyskland har offentlighed på den slags.

Netop. Og at kontakte de værksteder der står nævnt i servicebogen. Det
er ikke helt umuligt

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jens

Dato : 09-01-06 11:07

Enig, men jeg vil nu gerne have det verificeret 100% inden jeg siger
nej til den.
Men i og med den har stempler i servicebogen, er der så ikke noget om
de skal indgå i en form for sygejournal?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 11:42

> Enig, men jeg vil nu gerne have det verificeret 100% inden jeg siger
> nej til den.

Ok - så er du nødt til at kontakte de tidligere ejere, tror jeg.

> Men i og med den har stempler i servicebogen, er der så ikke noget om
> de skal indgå i en form for sygejournal?

Er servicebogen mon også forfalsket..?

P.S: Er du ikke flink at skrive dine svar under den tekst, som du svarer på.
Du kan se, hvordan man gør i dette indlæg, hvor jeg har gjort det samme.

Læs evt mere om reglerne i de danske nyhedsgrupper her:

www.usenet.dk

/Jan W Nielsen

Fra : Jens

Dato : 09-01-06 12:16

Ja jeg ved ikke om hvad der er forfalsket osv.

Det med indlæggene, det skal jeg nok prøve, det er fordi jeg bruger
google.groups og ikke min egen usenet klient, men jeg må jo bare vente
med at poste til jeg kommer hjemad =)

--
Jens

Fra : Jens

Dato : 09-01-06 12:18

John Sahl skrev:

> Jan W Nielsen wrote:

[SNIP]

> Netop. Og at kontakte de værksteder der står nævnt i servicebogen. Det
> er ikke helt umuligt

Ja det kunne være jeg skulle prøve det. Jeg forsøger lige at bruge
googlegroups til at svare på det her indlæg, så bær lige over med
mig hvis det går helt galt med besvarelsen..

Fra : Jens

Dato : 09-01-06 23:50

Jens wrote:

[SNIP]

> Ja det kunne være jeg skulle prøve det. Jeg forsøger lige at bruge
> googlegroups til at svare på det her indlæg, så bær lige over med
> mig hvis det går helt galt med besvarelsen..

Okay det er meget mærkeligt. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor
bilen (Golf V6 4 Motion fra 2000) kan have sådan et stelnummer, men
der er i hvert fald nogle alarmklokker der ringer, så den skal man
nok holde sig fra. Jeg har snakket med et VW værksted og de siger at
den kan aldrig hedde andet, så mon ikke der er blevet pillet godt og
grundigt. Egentlig sjovt nok når man slår den op på Vägverket så
passer stelnumrene, men jeg troede bare der var mere kontrol med den
slags.