Ford reservedele, hvor ?
Fra : Peter Frost

Dato : 09-01-06 09:53

Godformiddag

Hvor er Orginale Ford reservedele billigst ? Vi snakker Denmark, men
også gerne udland, hvis det kan betealte sig, men som udgangs punkt
danske forhandlere...

På forhånd tak !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-01-06 10:40

Hej!

Peter Frost wrote:

> Hvor er Orginale Ford reservedele billigst ?

De er da efter min mening ret billige hos Ford selv. Heldigvis får jeg
yderligere værkstedsrabat pga. det gds-værksted jeg er tilknyttet (giver ml. 13
og 30% alt afhængigt af delen).

Står du og mangler noget specifikt da?

PS: Jeg holder mig _langt_ væk fra f.eks. T-Hansens stumper.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Frost

Dato : 09-01-06 11:22

Kim Voss Schrader skrev:

>Står du og mangler noget specifikt da?

Ja stortset alle slid dele ved hjul skal skiftes

Bærearm H+V /ved Scaniadam: 712,50 kr pr side incl moms
Bærekugle H+V /ved Scaniadam: 237,50 kr pr side incl moms
Styrearm H+V /ved Scaniadam: 477,50 kr pr side incl moms
Manchetter H+V /ved Scaniadam: 112,50 kr pr side incl moms

Bilen er en Ford Sierra 2,0i 120 hk uden ABS og uden servostyring :)
Der ud over skal jeg ha nye skiver og nye klodser, plus bagbremser skal
ordens, så det er nok nye bakker, muligvis tromle. Der ud over igen,
skal jeg ha kontrolleret om det ikke også er tid til nye hjullejer...
Og så skal jeg ha fundet et ordenlig værksted der kan sætte det på,
gerne orange

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-06 17:24

Peter Frost wrote:

> Bærearm H+V /ved Scaniadam: 712,50 kr pr side incl moms

Koster kr. 229,- pr. side ved Høyer.

> Bærekugle H+V /ved Scaniadam: 237,50 kr pr side incl moms

Bærearmene fra Høyer er incl. bærekugler.

> Styrearm H+V /ved Scaniadam: 477,50 kr pr side incl moms

Mener du styrekugler ?
I så fald koster de kr. 89,- pr. side hos Høyer.

> Manchetter H+V /ved Scaniadam: 112,50 kr pr side incl moms

Tandstangsmanchetter koster kr. 118,- pr. sæt hos Høyer.

> Bilen er en Ford Sierra 2,0i 120 hk uden ABS og uden servostyring :)
> Der ud over skal jeg ha nye skiver og nye klodser,

Skiver koster kr. 159,- pr. stk (Høyer) og bremseklodserne koster også kr.
159,- for et sæt.

> plus bagbremser
> skal ordens, så det er nok nye bakker, muligvis tromle.

Med mindre at det er meget slemt/slidt, så plejer et sæt nye bremsebakker at
kunne gøre det.
De koster kr. 209,- hos Høyer.

Jeg har selv brugt Høyers reservedele mange gange og har endnu ikke haft
nogen problemer med dem, så jeg kan varmt anbefale dem.
Mange herinde skriver, at de f.eks. har fået skæve skiver efter kort tid,
det har jeg aldrig været ude for og jeg har da monteret en hel del af dem
efterhånden.
Hvis du er i besiddelse af bare en smule teknisk snilde, så er det ingen sag
at skifte ovenstående dele ud hjemme i carporten.
Bare husk at bilen skal spores efter operationen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 09-01-06 19:18

"Per Beer Hansen" skrev :

> Bærearmene fra Høyer er incl. bærekugler.

Nogle kalder dem bærerkugler nogle kalder dem styrerkugler, det sq ikke til
at finde ud af Det er styrerkugler jeg mener !

Nej styrerarm/sporestang

Høyer, arh, jeg ved sq ikke helt...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 19:27

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle kalder dem bærerkugler nogle kalder dem styrerkugler, det sq ikke
> til at finde ud af Det er styrerkugler jeg mener !

Det ER heller ikke det samme

> Nej styrerarm/sporestang
>
> Høyer, arh, jeg ved sq ikke helt...

Er ganske ok. Jeg kører med 2 stk bærearme fra høyer incl. bøsninger og
kugler og de holder faktisk bedre end Fords originale. Skiver er også ok

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-06 21:24

Peter Frost - Gregand wrote:

> Nogle kalder dem bærerkugler nogle kalder dem styrerkugler, det sq
> ikke til at finde ud af Det er styrerkugler jeg mener !

Jeg kalder bærekuglerne for bærekugler og styrekuglerne for styrekugler
Bærekuglerne sidder i enden af bærearmene og som navnet antyder, så BÆRER de
noget.
Styrekuglerne sidder for enden af styrearmen/sporestangen/tandstangen og som
navnet antyder, så STYRER de noget.

> Nej styrerarm/sporestang
>
> Høyer, arh, jeg ved sq ikke helt...

Som jeg allerede har nævnt, så har jeg brugt Høyers reservedele mange gange
(er selv mekker) og har aldrig haft problemer med det.
Men det er naturligvis op til dig selv, hvad du vil bruge og hvis du føler
dig mere tryg med Ford's originale stumper, så er det da helt i orden med
mig, det er jo ikke mig der skal betale

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dak

Dato : 09-01-06 13:19

Hvor er Orginale Ford reservedele billigst ? Vi snakker Denmark, men
også gerne udland, hvis det kan betealte sig, men som udgangs punkt
danske forhandlere...

Hvis du tilmelder sig www.forbrugerliv.dk så får du 10% på alt. Aftalen
gælder dog kun i taastrup men med held så kan du godt få det hos nærliggende
forhandlere.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 13:51

> Hvis du tilmelder sig www.forbrugerliv.dk så får du 10% på alt. Aftalen
> gælder dog kun i taastrup men med held så kan du godt få det hos
> nærliggende forhandlere.

Gælder det også mitsubishi dele ??

Mvh
Morten
Galant V6 24v Aut.

Fra : Dak

Dato : 10-01-06 21:08

> Gælder det også mitsubishi dele ??

Øhh.. det ved jeg ikke. aftalen gælder alt i scaniadam.

Fra : Dak

Dato : 10-01-06 21:10

> Gælder det også mitsubishi dele ??

PS: men de har også aftale med Erik Andersen Automobiler A/S som giver
10-15%