farpilot - Touran - symbol-visning i instr~
Fra : jesper.lindholdt@sol~

Dato : 08-01-06 11:43

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en VW Touran 1,9 tdi 105 hk. Dejlig bil.

Den har fartpilot monteret fra fabrikken.

Når fartpiloten står på "on", men ikke aktiv, lyser et grønt symbol
med et speedometer. Når fartpiloten er aktiv lyser den også.
Jeg synes, symbolet skal slukke, hvis jeg med et tryk på bremsen
"slukker" for fartpiloten (hvis jeg f.eks bliver fanget bag en lastbil)
og "tænde" igen, hvis jeg vipper den over på "resume".
Før jeg solgte min touran havde jeg en passat med nødagtig samme
egenskaber, hvorfor jeg selvfølgelig tror, at sådan er det da
bare....
Meeeen i dag, havde jeg besøg af min gode ven, som havde købt sig en
Altea. Her slukker og tænder symbolet i instrumentbordet for
fartpiloten, alt efter om fartpiloten er aktiv eller ej. Hvorfor nu
denne forskel?
Det grønne fartpilot-piktogram lyser altid i min bil, fordi jeg aldrig
vipper kontakten over på OFFFFFFF - ergo har den ingen praktisk
funktion. Kan dette være rigtigt..

Jesper

Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-01-06 09:32

jesper.lindholdt@sol.dk wrote:

> [...]
>
> Det grønne fartpilot-piktogram lyser altid i min bil, fordi jeg aldrig
> vipper kontakten over på OFFFFFFF - ergo har den ingen praktisk

Min Altea fungerer som hos dig, hvis din ven oplever det anderledes må
det være et spørgsmål om enten programmering eller en
erindringsforskydning.

Ole Thomsen

Fra : Brian Skaarup

Dato : 09-01-06 10:01

Ole Thomsen wrote:

> Min Altea fungerer som hos dig, hvis din ven oplever det anderledes må
> det være et spørgsmål om enten programmering eller en
> erindringsforskydning.
Det gør min også
jeg rettede henvendelse til Seat for at få det ændret og fik følgende svar:

"Altea 2005 med multifunktionsdisplay, tænder lampen allerede når
fartpiloten er klar.

Altea 2005 uden multifunktionsdisplay, er der ikke nogen lampe for
fartpiloten.

Altea 2006 tænder lampen først når fartpiloten er aktiv.

Jeg har ikke mulighed for at ændre dette for dig, da jeg ikke har noget
software"

Så mon ikke det også gør sig gældende for en Touran

Fra : jesper.lindholdt@sol~

Dato : 09-01-06 22:01

> [...]
> software"
>
> Så mon ikke det også gør sig gældende for en Touran

Tak for svarene. Men det kunne nu være lækkert, hvis VW via software
kunne ændre det..... Jeg spørger ved næste service...

Jesper