MS Windows
briani 27239
Formatering af Windows 98SE
Fra : IKJ

Dato : 26-01-06 19:43

Under formatering af W.98SE kommer meddelsen:

Windows 98 har fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig Fat- eller
Fat 32- partition.
Dette kan skyldes forskellige årsager.

1. Drevet skal partitioneres. Kør fdisk fra MS-DOS komandolinien for at lave
en partition af drevet.
(hvilket jeg vel netop har gjort, eller ikke ???)

2. Det kan være nødvendigt at anvende trediepartsprogrammer til
diskpartionering ??? o.s.v..

Jeg har lige kørt en ny formattering, det nu er anden gang jeg får denne
meddelelse under partionering.
W98 er besværlig, men jeg har dog mange gange formateret samme PC uden disse
meddelelser.

Hvad er sket og hvordan kan det bedst afhjælpes??

Har nogen et bud på dette.

Mvh IKJ

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 20:28

IKJ skrev blandt andet:

> [...]
> eller Fat 32- partition.
> Hvad er sket og hvordan kan det bedst afhjælpes??

Defekt harddisk? Hvad siger scandisk?

--
vh
Ole C

Fra : Henning Larsen

Dato : 26-01-06 20:42

"IKJ" <iverkurtsletdette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse meddelelser.
>
> Hvad er sket og hvordan kan det bedst afhjælpes??

Har du både partioneret og formateret drevet? Du skal bruge Fdisk til at
partitionere med, og bagefter Format til formateringen.

Henning

Fra : IKJ

Dato : 26-01-06 21:11

Tak til Henning og Ole for svarene.

Disken er både partioneret/fdisket/formateret. Jeg har en køreplan for alt
dette som er fulgt nøje.
Jeg har ligeledes kørt scandisk som ikke fandt fejl.

hilsen IKJ

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 21:30

IKJ skrev blandt andet:

> Disken er både partioneret/fdisket/formateret. Jeg har en køreplan
> for alt dette som er fulgt nøje.
> Jeg har ligeledes kørt scandisk som ikke fandt fejl.

Hm - der kan jo bruges forskellige parametre i forbindelse med "format". Det
kunne måske være en idé at prøve lidt med dem? - ellers må jeg ingen gode
idéer....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 20:45

> [...]
> disse meddelelser.
> Hvad er sket og hvordan kan det bedst afhjælpes??

Jeg er lidt i tvivl om du har kørt FDisk rigtigt.
hvis drevet ikke har været NTFS men kun Fat / Fat32
Sletter du drevet og opretter det igen det tager ret lang tid mens den
tæller %
Så sætter du drevet til at være aktivt.
Når det er gjort SKAL DU GENSTARTE førend du kan formatere
mvh / Bc

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-06 22:01

IKJ wrote:
> Windows 98 har fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig Fat-
> eller Fat 32- partition.
> Dette kan skyldes forskellige årsager.

Og du har brugt Fdisk og format fra Windows 98 ?

Du har vel ikke gjort det fra f.x. Windows XP, så du har fået formatteret
den med NTFS ?

Det kan Windows 98 ikke bruge.

Jan

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 22:28

IKJ wrote:
> [...]
> uden disse meddelelser.
>
> Hvad er sket og hvordan kan det bedst afhjælpes??

Der ligger ikke en NTFS opdeling på harddisken, så skal du lige slette den
med Fdisk også
--
**** Calle ****

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 27-01-06 12:24

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Der ligger ikke en NTFS opdeling på harddisken, så skal du lige slette den
> med Fdisk også
> --
> **** Calle ****

har du husket at formatere c:

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-01-06 12:59

poul.b.hansen. skrev:

> har du husket at formatere c:

3 ting:
Hvorfor svarer du Calle? (Citatfusk)

Har du ikke læst det oprindelige indlæg?

Klip dog overflødig txt væk, så det er
mere overskuelig at læse.

--
Lars Fragstrup

Fra : IKJ

Dato : 28-01-06 14:44

Undertegnede skrev:
> Under formatering af W.98SE kommer meddelsen:
> Windows 98 har fundet ud af, at drev C ikke indeholder en gyldig Fat-
> eller Fat 32- partition.

Tak for alle svarene med mulige løsninger på mit problem.
Mente at jeg, efter de mange format C: og geninstall. af W98, fik systemet
op at stå og var end da på nettet en kort stund før systemet igen brød ned
med "blå skærm" "alvorlige fejl" og lign..

Selv om scanddisk melder: "fandt ingen fejl på C" vil jeg alligevel prøve at
udskifte HDD. Dette som sidste udvej før degradering til reservedele

Mvh IKJ

Fra : Calle.

Dato : 28-01-06 16:00

IKJ wrote:

> [...]
>
> Selv om scanddisk melder: "fandt ingen fejl på C" vil jeg alligevel
> prøve at udskifte HDD. Dette som sidste udvej før degradering til
måske defekt RAM / Procesor
--
**** Calle ****

Fra : IKJ

Dato : 28-01-06 18:53

> måske defekt RAM / Procesor
> --
> **** Calle ****

Tak for svaret.
Jeg prøvede at skifte RAM modulerne(2x64) til andre slots....uden virkning.
Om mit sidste tiltag med HDD vil få nogen effekt, skal jeg nok komme
tilbage om.
Tilbage er vel så kun procesoreren.

Mvh IKJ