MS Windows
briani 27239
Min cursor fryser
Fra : Mr. Mox

Dato : 26-01-06 17:51

   Min kammerat har ringet og spurgt mig om råd. Hans cursor går somme
tider fast, og så kan han ikke slukke sin bærbare PC uden at tage
batteriet ud

Jeg har selv nøjagtigt det samme problem, men en venlig sjæl her
fortalte at jeg skulle holde afbryderknappen nede i 4 sekunder, så går
maskinen ud. Bagefter kan den normalt startes og kører nogen dage uden
vrøvl. Dog sker det at maskinen går igennem hele opstart proceduren,
for så at ende med cursoren fast i midten af skærmen igen. Næste gang
går det som rgeel i orden.

Men hvad er det er sker? Er det en virus eller er det en fejl i PC'en??

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : ck

Dato : 26-01-06 20:59

"Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> orden.
>
> Men hvad er det er sker? Er det en virus eller er det en fejl i PC'en??

Prøv og kigge tilbage til d.19-01 der var emnet oppe

mvh ck

Fra : ck

Dato : 26-01-06 21:04

> Prøv og kigge tilbage til d.19-01 der var emnet oppe
>
> mvh ck

---------------------------
UPS det var cursoren der forsvandt og det er ikke det du skriver om.

Men jeg tror det har noget med en driver at gøre.

mvh ck

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-01-06 00:17

Mr. Mox wrote:
> Min kammerat har ringet og spurgt mig om råd. Hans cursor går
> somme tider fast, og så kan han ikke slukke sin bærbare PC
> uden at tage batteriet ud

Kan han styre Windows med tastaturet?
Er der testet for virus, spyware og defekt RAM og harddisk?

Test for virus online:
http://housecall.trendmicro.com/
http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html
http://www.kaspersky.com/virusscanner

Programmer til fjernelse af spyware:
http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html
http://www.download.com/3405-8022-5153545.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5
http://www.ewido.net/en/download/
http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Test RAM med www.memtest.org - download og opret en boot-cd
eller -diskette, boot op på denne.

Test harddisken med producentens diagnosticeringsværktøj eller
hent www.ultimatebootcd.com og hav alle værktøjerne på én CD.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-01-06 11:13

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Kan han styre Windows med tastaturet?

Når cursoren har "sat sig" midt i billedet kan intet bevæges, kun ved
afbrydelse af strømmen kan der slukkes.

> Er der testet for virus, spyware og defekt RAM og harddisk?

Jeg har AVG, AD-Aware, MailWasher og Zone Alarm, intet melder om nogen
fejl eller virus, men jeg får i hvert tilfælde ingen advarsler. I
ZoneAlarms Virus vault er der angivet nogen Vira, men de er da vel alle
uskadelige derinde??????

Man bedes venligst fortælle mig om jeg alligevel bør afprøve de
nedennævnte programmer.

Med venlig hilsen og tak

Mr. Mox

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-01-06 13:34

Mr. Mox wrote:

> Når cursoren har "sat sig" midt i billedet kan intet bevæges,
> kun ved afbrydelse af strømmen kan der slukkes.

Okay, det kunne jo være musen der var problemet, men det er det
ikke.

> [...]
> advarsler. I ZoneAlarms Virus vault er der angivet nogen Vira,
> men de er da vel alle uskadelige derinde??????

Jeg ville personligt teste for spyware med andre programmer
alligevel, intet program fanger alle. Kør fx SpyBot også.

Jeg tror nu mere på en hardwarefejl, nu du har testet for de mest
gængse softwarefejl.

Så jeg citerer lige mig selv:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-01-06 13:39

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Så jeg citerer lige mig selv:

Nå, dårligt citeret ;)
Test RAM, det er højst sandsynligt problemet. Er der ingen fejl
dér, så test harddisk, PSU mv.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-01-06 16:39

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

Jeg åbnede Enhedshåndtering det eneste der var Gule Spørgsmålstegn ved
var: Andre Enheder - PCI-modem.

Der står så: Driverne er ikke installeret (kode 28) Betyder det mon
noget?

Jeg kommer fint på nettet, så modem, netværk og kabelforbindelsen er
åbenbart OK,

men har vel heller ikke noget at gøre med frosne kursorer????

> Nå, dårligt citeret ;)
> Test RAM, det er højst sandsynligt problemet. Er der ingen fejl dér, så
> test harddisk, PSU mv.

Har du en god fidus til hvordan man bruger, specielt hvilken man bruger
for at teste Ram?
MVH Mr. Mox

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-01-06 18:07

Mr. Mox wrote:
> Jeg åbnede Enhedshåndtering det eneste der var Gule
> Spørgsmålstegn ved var: Andre Enheder - PCI-modem.
>
> Der står så: Driverne er ikke installeret (kode 28) Betyder
> det mon noget?

Ikke andet end det der står; Driverne er ikke installeret!

> Jeg kommer fint på nettet, så modem, netværk og
> kabelforbindelsen er åbenbart OK,

Du bruger nok ikke det analoge modem, men en
bredbåndsforbindelse.

> men har vel heller ikke noget at gøre med frosne kursorer????

Det kunne jeg ikke forestille mig, men du kan jo prøve at
installere driverne eller fjerne modemet.

[UBCD]
> Har du en god fidus til hvordan man bruger, specielt hvilken
> man bruger for at teste Ram?

Jeg bruger MemTest 86+, som også ligger på Ultimate Boot CD.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund