MS Windows
briani 27239
Hvad skyldes harddisk aktivitet på XP?
Fra : sdsf

Dato : 26-01-06 16:43

Min windows xp pro
(på p4 2.0Ghz, 512mb ram)

er begyndt at have lange perioder med harddisk aktivitet.

Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der
skaber al den harddisk aktivitet?

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-01-06 17:04

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er begyndt at have lange perioder med harddisk aktivitet.
>
> Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der

CTRL+ALT+DEL og vælg Processer, så kan du se, hvad der foregår. Mere RAM
ville hjælpe, da det nok skyldes, at maskinen bruger den virtuelle
hukommelse.

mvh
Preben

Fra : Søren Blom

Dato : 26-01-06 17:06

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev
> [...]
>
> er begyndt at have lange perioder med harddisk aktivitet.
>
> Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der

Det kan være at din computer/Windows arbejder på at indexe din harddisk, så
de forskellige filer er nemme at finde osv.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 18:39

sdsf wrote:
> [...]
>
> er begyndt at have lange perioder med harddisk aktivitet.
>
> Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der
antivirus full scan
--
**** Calle ****

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 20:25

Calle. skrev blandt andet:

> antivirus full scan

Hvilket antivirus-program viser aktivitet på harddisken?

--
vh
Ole C

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 26-01-06 20:39

Ole C skrev:

> Hvilket antivirus-program viser aktivitet på harddisken?

Det gør alle AV hvis de er i gang med en
scanning.

--
Lars Fragstrup

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 20:43

Lars Fragstrup skrev blandt andet:

> Det gør alle AV hvis de er i gang med en
> scanning.

Hvordan mener du at AVG viser harddisk-aktivitet under en scanning?

--
vh
Ole C

Fra : ck

Dato : 26-01-06 20:55

> Hvordan mener du at AVG viser harddisk-aktivitet under en scanning?
>
> --
> vh
> Ole C
------------------------------

Jeg har en diode der lyser på kabinettet når der aktivitet på mine
harddiske.

mvh ck

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 21:15

ck skrev blandt andet:

> Jeg har en diode der lyser på kabinettet når der aktivitet på mine
> harddiske.

Ja, ja - det har de fleste af os, men det besvarer ikke spørgsmålet om
hvordan et antivirusprogram skulle fortælle noget om aktiviteten på
hardisken.
Det er da en god idé at skanne en fejlbehæftet computer med et
antivirusprogram, men virus og spyware er jo altså ikke de eneste årsager
til problemer.
Det oprindelige spørgsmål fra sdsf var: "Findes der et program der kan
fortælle hvilken proces der skaber al den harddisk aktivitet?" - og i første
omgang ville jeg da prøve at finde synderen i XP's Jobliste.
--
vh
Ole C

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 22:24

Ole C wrote:

> Hvordan mener du at AVG viser harddisk-aktivitet under en scanning?
din harddisk vil stå og køre, AVG er som standard sat til at scanne din
harddisk 1 gang daglig
--
**** Calle ****

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 22:23

Ole C wrote:

> Hvilket antivirus-program viser aktivitet på harddisken?
Alle, ellers kan den jo ikke scanne din harddisk
--
**** Calle ****

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 23:04

Calle. skrev blandt andet:

> Alle, ellers kan den jo ikke scanne din harddisk

Nonsens.

--
vh
Ole C

Fra : Calle.

Dato : 27-01-06 20:25

Ole C wrote:

> Nonsens.

Nej, det er den virkelige verden
--
**** Calle ****

Fra : Ole C

Dato : 28-01-06 09:33

Calle. skrev blandt andet:

> Nej, det er den virkelige verden

Kurser i dansk tilbydes i den virklige verden.
Plonk.

--
vh
Ole C

Fra : Calle.

Dato : 28-01-06 12:44

Ole C wrote:

> Kurser i dansk tilbydes i den virklige verden.
> Plonk.
Jeg klarer mig fint med det 13 tal jeg har, så mon ikke du skulle med
istedet
--
**** Calle ****

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-01-06 00:08

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket antivirus-program viser aktivitet på harddisken?

Det er noget sludder som Calle skriver - forstår godt han er i mit
kill-filter.
Du kan bruge f.eks. :
http://www.liutilities.com/products/wintasksstd/

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 15:53

Hans M. Pedersen wrote:

> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget sludder som Calle skriver - forstår godt han er i mit
> kill-filter.

Det er ikke noget sludder, men bare tale om en misforståelse - der
spørges på et tidspunkt _hvad_ det er der kan give harddisk aktivitetek,
og det er det Calle svare på - ikke hvilket program man kan undersøge
aktiviteten med...

Lars B

Fra : Ole C

Dato : 27-01-06 22:40

Lars Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> spørges på et tidspunkt _hvad_ det er der kan give harddisk
> aktivitetek, og det er det Calle svare på - ikke hvilket program man

Nej, spørgsmålet var:
"Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der skaber al den
harddisk aktivitet?"
Der er ikke meget at misforstå.

--
vh
Ole C

Fra : Calle.

Dato : 28-01-06 01:39

Ole C wrote:

> Nej, spørgsmålet var:
> "Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der skaber al
> den harddisk aktivitet?"
> Der er ikke meget at misforstå.
læs nu det hele!
--
**** Calle ****

Fra : Calle.

Dato : 27-01-06 20:26

Hans M. Pedersen wrote:
> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget sludder som Calle skriver - forstår godt han er i mit
> [...]

Nå, kan din AV scanne harddisken uden aktivitet!
Klaphat

--
**** Calle ****

Fra : Paminu

Dato : 26-01-06 21:42

> [...]
>
> er begyndt at have lange perioder med harddisk aktivitet.
>
> Findes der et program der kan fortælle hvilken proces der

Jeg har det samme problem, typisk om morgenen. Det lyder som om der bliver
overført en masse filer men det er ikke tilfældet og AVG kører ikke noget
tjek. Har ikke oplevet det før.

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 22:26

Paminu wrote:
> [...]
> bliver overført en masse filer men det er ikke tilfældet og AVG kører
> ikke noget tjek. Har ikke oplevet det før.
Og du er sikker på at AVG symbolet i systray ikke har en lille trekant inden
i centrum når du oplever det. AVG er nemlig som standard sat til at scanne
om morgenen
--
**** Calle ****

Fra : jamen