MS Windows
briani 27239
Your computer is infected
Fra : Arne Madsen

Dato : 26-01-06 12:46

Hej gruppe
Nu har jeg for anden gang inden for 2 mdr. fået den samme virus.
Den viser sig ved at den kommer med denne advarsel på proceslinien
Your computer is infected Dangerous infection was detected on your pc The
system will now download and install most efficient antimaleware program to
prevent data loss and your private information theft. Click here to protect
your computer from the biggest maleware threats

og den installere et program som hedder spyware strike og det program skal
man så købe en licens til.

Sidste gang lykkedes det mig ikke at komme af med den før jeg formaterede
min harddisk, men det har taget mig 14 dage at få alle mine prog.
installeret igen, så derfor håber jeg der er en som kan give mig et råd
hvordan jeg skal komme af med virusen/adaware eller hvad det er. Alternativt
i det mindste at komme af med den advarsel som popper op hele tiden på min
skærm

Fra : Arne Madsen

Dato : 26-01-06 12:58

Hej igen
Det skal lige nævnes at jeg kører med win XP pro uden sp1
Arne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-06 13:13

"Arne Madsen" <avm@(fjern)privat.dk> wrote:

>Det skal lige nævnes at jeg kører med win XP pro uden sp1

Og åbenbart uden hverken bredbåndsrouter eller firewall

Der må i hvert fald være en årsag til at du oplever gentagne angreb af
den slags....

Beskyt dig selv - Allerbedst med en bredbåndsrouter - Opdater windows.
Det er galimatias at gå på nettet med en ikke-opdateret XP.

Og så rydder du bagefter op på maskinen med passende antivirus og
spyware scannere...

<mlr>

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 13:25

"Arne Madsen" <avm@(fjern)privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
> Det skal lige nævnes at jeg kører med win XP pro uden sp1

Hej Madsen,

Det tilrådes, at du kører en scanning af din pc og iøvrigt installerer SP2,
som indeholder sikkerhedsopdateringer.
Hvad kører du med af antivirusprogram?
Og sig nu ikke, at du ikke kører med noget.
Ja, jeg ved godt, at rigtige mænd ikke anvender beskyttelse... altså til
pc'en.
Men det gør de kloge mænd altså nu engang.
Jeg kan anbefale en online-scanning med Trend Micro fra denne side, hvor du
foretager et såkaldt 'Housecall'.
http://dk.trendmicro-europe.com/index_consumer.php
Hvis altså din installerede antivirus ikke fanger noget.

J.

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 13:14

> [...]
> protect
> your computer from the biggest maleware threats

Jeg tror, at du skal regne med, at det er en hoax, da de ikke kan stave til
'Malware'.
Det din pc gerne vil downloade, er 'Maleware'. Det er sikkert et program,
der gerne vil afsinstallere dig, da du er 'Male'.
Sæt en 'Female' til pc'en og se, hvad den så gør.
;0)

J.

Fra : Aksel

Dato : 26-01-06 13:58

> [...]
> Alternativt
> i det mindste at komme af med den advarsel som popper op hele tiden på min

Spywarefree har nogle gode vejledninger i deres forum.

http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Denne passer muligvis til din infektion.
http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

Hilsen Aksel

Fra : hcma

Dato : 26-01-06 15:29

> [...]
> protect
> your computer from the biggest maleware threats

følg rådet fra Aksel og hop over i
http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

vejledningen ligger her: http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

m v h