Fejlmeddelelse: et netkabel er ikke tilslu~
Fra : Jan Roed

Dato : 26-01-06 10:02

Kære NG,

Jeg ved ikke om det er rette gruppe, men prøver alligevel.

På sønnekes computer får vi en fejlmeddelelse med at internettet ikke kan
tilsluttes, da et netkabel ikke er tilsluttet. Den har ellers tidligere
virket fint.

Netkablet er selvfølgelig i og det har udmærket forbindelse med omverden,
når det benyttes i forbindelse med en anden PC.

Lysdioden ved kabeltilslutningen lyser ikke når kablet er i (hvilket den
ellers tidligere har gjort). Den del af bundkortet hvor kablet sidder kan
selvfølgelig være brændt af, men jeg synes ikke det lyder sandsynligt.

Jeg har selvsagt krydsforhørt ungen mht hvad han evt. kan have gjort, men
her taler vi om uskyldigheden i egen person (jf eget udsagn!)

Jeg er løbet tør for ideer til hvad jeg skal prøve for at få den til at
anerkende at jeg har tilsluttet kablet. Nogen gode idéer fra jer eksperter?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Jan

Fra : Jørgen

Dato : 26-01-06 10:42

Hej
Command promt
ipconfig /all
hvis der ikke er et fungerende netkort får du det at vide
i enhedsorrinterni er det der ???
Jørgen

Fra : Jan Roed

Dato : 26-01-06 11:04

kommandopromtet vil ikke kendes ved kommandoen: 'IPCONFIG' (hverken med
eller uden tilføjelsen '/all')

kortet optrader i enhedshåndteting.

Har imidlertid løst en del af problemet på anden måde (efter behørig hjælp).
Jeg kanibaliserede et velfungerende PCI kort med en Realtek chip fra en af
de andre computere i husholdningen. Det virkede! Jeg har derefter
deaktiveret det indbyggede kort i enhedshåndtering, så jeg ikke får
fejlmeddelelser.

Så må jeg leve med at der tilsyneladende er kommet en fejl på mit
motherboard og håbe at fejlen ikke spreder sig til andre dele....

Tak for svar!

mvh

Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-06 14:19

On Thu, 26 Jan 2006 10:01:35 +0100, "Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> den ellers tidligere har gjort). Den del af bundkortet hvor kablet
> sidder kan selvfølgelig være brændt af, men jeg synes ikke det lyder

Det synes jeg. Især hvis udstyret ikke er jordet ordentligt, er det
ikke så ualmindeligt, at netkort brænder af.

-A

Fra : Max

Dato : 26-01-06 16:55

Hej Jan

> Jeg har selvsagt krydsforhørt ungen mht hvad han evt. kan have gjort,
> men her taler vi om uskyldigheden i egen person (jf eget udsagn!)

Nu behøver han såmændt heller intet unormalt at have gjort, af
erfaring kan jeg da sige at netkort der dør er en ganske almindelig
ting i PC verdenen.

Mvh Max