iTunes advarsel?
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-01-06 23:14

Jeg plejer ikke sådan at opdatere software ukritisk og automatisk. Jeg
plejer at snuse rundt og høre, om der er nogen, der haft problemmer først.

Nå, men nu har jeg fået en ny iBook med Tigeren og det kører jo godt. Så
jeg opdaterede iTunes for nogle dage siden, og bagefter iPod opdatering,
efter jeg nøje havde studeret på Apple's side, hvilken der passede til min
iPod.

Resultatet er nu, at jeg overhovedet ikke kan bruge min iPod. På skærmen
vises et billede af, at jeg skal sætte den til strømforsyningen. Det kan
jeg ikke, da jeg desværre har mistet min firrewirekabel til
strømforsyningen.
Jeg kan overhovedet ikke få kontakt via USB og iBooken.

Jeg prøvede så at sætte det hele til min iMac G5, hvor jeg ikke har
installeret Tigeren endnu. Heller ingen kontakt, samme billede på
skærmen

Nå, så tænkte jeg, at jeg kunne finde installations cd'en og geninstallere
fra den, men det kan heller ikke lade sig gøre. Der bliver sagt, at man
ikke kan installere den, da der er en nyere version på computeren.

Ok, så fandt jeg opdaterinegen og smed den ud. Genstartede og rep.
disktilladelser. Stadig uden gevinst.

Så prøvede jeg at kigge i hjælp. Kunne ikke finde noget, hvor der blev
talt om det billede, jeg har på min iPodskærm. Men man kunne gå ind på
Apple's side og kigge. Der gjorde jeg så. Heller ingen hjælp her.

Jeg endte så her: http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=146
Og her var der stribevis af indlæg, med folk der havde samme problem efter
opdatering, kan de ikke få kontakt med iPoden

f.eks sådan en her.

Re: iPod not recognized...
   Click to reply to this topic    Reply    email    Email

Did you recently update to itunes 6.0.2? I'm curious, cause there's a ton
of people with same problem (myself included), and that seems to be the
common thing we did prior to the problem occuring. I'm by no means a
"computer guy," but I'm guessing there is a bug in the update that is
causing this to happen..... and it seems to be doing somthing to the ipod
itself! After downloading the update on a home system, the error messages
popped up. When I brought it back to my work computers (where it's worked
flawlessly for 2 yrs), .... same error messages!

Nu er det jeg spørger, hvorfor stopper Apple ikke den opdatering eller
kommer med advarsler?
Eller er det bare mig og en masse andre, der er noget i vejen med? Er der
nogen her, der er stødt på samme problem?
hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 27-01-06 08:48

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> Eller er det bare mig og en masse andre, der er noget i vejen med? Er der
> nogen her, der er stødt på samme problem?

det er ikke alle der har problemet, mine ipods virker efter opdatering

så flg. forslag på
http://www.macfixit.com/article.php?story=20041221081432908

Power cycling the system Simply cycling the power on your system may be
enough to temporarily eliminate a few FireWire conflict issues.

Shut down your Mac, and disconnect all FireWire devices as well as the
computer's power cord. Leave the system off for about 10 minutes, then
plug it back in. First turn your Mac back on, then re-attach the
FireWire devices one at a time and check for the conflict to resurface.

Disconnect the iSight As noted above, the most common cause of
interference is Apple's own iSight. In case after case, simply
disconnecting this single device has eliminated problems with other
FireWire devices.

Disconnecting the iSight has proved particularly successful for an issue
where the iPod disappears from the Desktop and from the iTunes playlist,
while the iPod status screen cycles from the Apple logo to a "Do not
Disconnect" message over and over.

The exact reasons why the iSight causes more than its fair share
conflicts with other FireWire devices are many, and sometimes unclear.
One potential source of conflict, however, could be the unit's high
bandwidth usage.

The iSight captures video at a 640 x 480 pixel resolution, at 30 frames
per second in millions of colors. Such throughput uses a significant
chunk of the standard FireWire port's 400 Mbps bandwidth. As such, when
other devices are connected, the bandwidth requirements for satisfactory
performance may not be met.

Apply the latest updates Make sure that your FireWire drives are using
the latest firmware (check the manufacturers' Web site) and the most
recent iPod update has also been applied.

Of higher importance, if you have an iSight, is the iSight 1.0.2
updater. In a large number of cases it has resolved conflicts caused by
the camera.

Re-apply the most recent Mac OS X combo updater In some cases,
re-applying the most recent combo updater can resurrect seemingly
defunct FireWire ports and allow devices -- drives included -- to be
recognized again.

The most recent combo updater is available from Apple's download page.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 27-01-06 22:59

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) on fredag 27. januar 2006 at 8:47
+0100 wrote:

> [...]
>
>--
>Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com

Der er ingenting der hjælper. Jeg har hverken før eller nu haft firewire
tilkoplet, ej heller ejer jeg iSight og det er en iBook, jeg har brugt.
Det er mit USB kabel, der ikke vil skabe forbindelse til min iPod.-(
Jeg har mistet mit Firewire kabel til min iPod.
Så jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op.
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 28-01-06 09:57

> [...]

> Jeg har mistet mit Firewire kabel til min iPod.
> Så jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op.

Hej Hanne, jeg har en extra lader med firewire du er velkommen til at
prøve med, du kender adressen
mobil 24660224
--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-06 11:27

Erik Skovgaard <mac10fjern@os.dk> wrote:

> Hej Hanne, jeg har en extra lader med firewire du er velkommen til at
> prøve med, du kender adressen
> mobil 24660224

nu bor du jo langt væk, men hvis du af en eller anden grund er i
nærheden af bagsværd, har jeg også en firewire ledning eller to :)

af dit indlæg kan jeg ikke se om du har prøvet ar resette din iPod?
har du prøvet iPoden på en anden mac ?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 28-01-06 11:53

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) on lørdag 28. januar 2006 at 11:26
+0100 wrote:

>af dit indlæg kan jeg ikke se om du har prøvet ar resette din iPod?
>har du prøvet iPoden på en anden mac ?

Det er umuligt at resætte den, når jeg absolut ikke kan få kontakt eller
se den på skrivebordet.

Tak til både Erik og dig for lån af FireWire kabel m.m. Nu bor jeg jo lidt
langt væk, så det skal i alle tilfælle planlægges en del
Jeg vender tilbage.
Tak endnu en gang.
God weekend
Hilsen Hanne.
der mangler min musik til mine daglige vandreture.

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-06 13:54

> Det er umuligt at resætte den, når jeg absolut ikke kan få kontakt eller
> se den på skrivebordet.

du skal ikke havde adgang til den via computeren for at lave en reset.
(restore kræver derimod at computeren kan se den)

her er link til hvordan du laver reset, alt efter hvilken iPod du har!
http://www.apple.com/dk/support/ipod/five_rs/

fem råd fra apple :

1. Reset your iPod.
2. Retry with a different USB port.
3. Restart your computer.
4. Reinstall iPod and iTunes software.
5. Restore your iPod.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 28-01-06 11:54

mac10fjern@os.dk (Erik Skovgaard) on lørdag 28. januar 2006 at 9:56 +0100
wrote:

>Hej Hanne, jeg har en extra lader med firewire du er velkommen til at
> [...]

Tak Erik, men der ER langt
jeg vender tilbage, hvis ikke jeg finder en nemmere løsning
God weekend
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening