Det klør...... og klør.....
Fra : CePo

Dato : 12-06-01 19:48

Hej gruppe.

Vores kat har desværre fået eksem / alergi eller hvad det nu er.

I hvert fald er resultatet, at hun har kraftig kløe ned over ryggen.En kløe,
der er
så kraftig, at hun slikker pelsen af sig, hvis ikke hun får noget mod kløen.

Af dyrelægen har hun fået ordineret binyrebarkhormon. Hvilket hun nu får.

Men for det første hjælper det ikke ret meget og for det andet vil fortsat
brug
af binyrebarkhormon sansynligvis give endda særdeles alvorlige bivirkninger.

Derfor er mit spørgsmål, om der er nogle her i gruppen, som måske kender til
naturmedicin eller andet SOM VIRKER uden at der er alle de frygtelige
bivirkninger?

vh

Carsten

Fra : Tanja Neubert Jorgen~

Dato : 12-06-01 20:26

"CePo" <carsten.poulsen@domusweb.dk> wrote in message
> [...]
til
> naturmedicin eller andet SOM VIRKER uden at der er alle de frygtelige

Jeg vil foreslå at kontakte dyrlægen igen; måske kan han/hun give nogle
antihistaminer, som evt. kan tage kløen. Man kan godt købe antihistaminer i
håndkøb på apoteket, men jeg vil kraftigt fraråde, at man selv begynder at
eksperimentere med at medicinere sin kat. Det er en sag for dyrlægen.

Tanja

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-06-01 22:09

Hvad fodrer du med?? er det med kylling vildt fisk eller....???

Dryp for en sikkerheds skyld lidt Advantage i nakken, det kan være
loppeeksem selv om man ikke kan se tegn på lopper.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Helle Skoett

Dato : 12-06-01 22:24

Hej Carsten.
Min kat havde også noget, der mindede om eksem i huden omkring nakken for
over et år siden.
Dyrlægen sagde, at det hedder noget i stil med dermatitis - og er en
betændelse under huden. Nåt så katten slikker eller klør, falder huden af,
og vi mennesker tror, katten slikker huden i stykker.
Min kat fik en indsprøjtning med binyrebarkhormon, og derefter gik to til
fire nye sår, inden betændelsen var væk fra underhuden.
Jeg fik at vide, at kun hvis indsprøjtningen ikke kunne tage det, skulle hun
på en langvarig binyrebarkhormon-kur.
Efter de sår, som allerede var dannet under huden, da hun fik
indsprøjtningen, har der ikke været noget, så det kan være, du enten skal
have en decideret indsprøjtning til katten, eller bare lige give din
nuværende behandling lidt tid.
Hvis det altså er dermatitis, din kat har...
god bedring
helle s

Fra : Denise

Dato : 13-06-01 09:35

Hej Carsten
Jeg kan godt forstå du vil væk fra binyrebarkhormon. Min kat har også haft
allergi i ca.2½ år, har nu været allergifri 1 år, krydser stadig fingre hver
morgen.
Det var dog ikke allergi på ryg, men mave, bug og indvendige på ben.
Grunden til det gik væk ved jeg ikke, da jeg prøvede alt muligt. Jeg TROR
det var en kombination af Wolles naturmedicin og madskift til kun LAM.
Jeg skal ikke gøre mig klog på allergi, da jeg jo aldrig selv har fundet
grunden,
men jeg har jo hørt om eksem fra lopper og pludselig opstået
hormonforstyrrelse,
men ISÆR madallergi.
Jeg synes godt nok at flere og flere katte får allergi, jeg er snart blevet
noget
mistænksom med det mad man går og giver dem og hvad skjulte ting
der egentlig er i maden.
Så jeg kan desværre ikke komme med noget SOM VIRKER, men her er
et par forslag:
1. Som Nina skrev, en loppekur for en sikkerhedsskyld.
2. Hvis du vil se om det er madallergi er der for ca.1 måned siden kommet et
nyt fodder Hills ZD, hvor protein-molekylerne er slået i stykker, så det
ikke kan give allergi.
Hvis det virker, skulle man så kunne sige det er madallergi.
3.Spørg dyrlægen om en penicillin kur med Clamoxyl, det fik min kat omkring
den periode hans allergi forsvandt kan jeg se af mine optegnelser.
4.Og så kunne du prøve at skifte til noget foder der kun indeholder LAM, det
bruger jeg som sagt i dag, en blanding af IAMS og Hills.
5.Hvis intet virker, ring til Wolle - men det er jo en lang og sej kur med
piller 2 gange
om dagen.

Undskyld længden, jeg kunne ellers nok blive lidt endnu.
Hilsen Denise