Endnu én har skiftet side :)
Fra : Morten Roth

Dato : 04-12-05 21:37

Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den borgerlige
fløj i konstitueringen.
----

Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Morten

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-12-05 22:05

"Morten Roth" <virker@ikke.dk> wrote in message
> Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den borgerlige
> fløj i konstitueringen.

Er det rigtigt at Fogh er gået over til Enhedslisten?

Fra : Alucard

Dato : 04-12-05 22:18

On Sun, 4 Dec 2005 22:04:39 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Er det rigtigt at Fogh er gået over til Enhedslisten?

Næh... Jeg tror at det var DKP/ML... )))))

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-12-05 22:44

On Sun, 04 Dec 2005 22:04:39 +0100, Knud Larsen wrote:

> Er det rigtigt at Fogh er gået over til Enhedslisten?

Han nøjes med at være skabssocialdemokrat - selvom han vist nok kom
lidt ud af skabet for nyligt.
--
MVH
osv...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-12-05 18:29

Hello, Frank!
You wrote on Sun, 04 Dec 2005 22:43:44 +0100:

??>>> Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den
??>>> borgerlige fløj i konstitueringen.
??>>
??>> Er det rigtigt at Fogh er gået over til Enhedslisten?

FEN> Han nøjes med at være skabssocialdemokrat - selvom han vist nok kom
FEN> lidt ud af skabet for nyligt.

Hmm, det vil sige at du slet ikke har opdaget endnu at Fogh snakker
skabssocialdemokrat og handler som han skrev i sin bog minimalstaten ?

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 04-12-05 22:56

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Morten Roth" <virker@ikke.dk> wrote in message
>
> Er det rigtigt at Fogh er gået over til Enhedslisten?

Aviserne skriver at blot et skift, fører til ændring af en
borgmesterpost - een S mindre
Men på valgnatten var også EL-borgmesterposten udelukket??

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-05 05:04

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> Men på valgnatten var også EL-borgmesterposten udelukket??

Wallait Khan er gået til SF/Enhedslisten, ikke til Soc.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 05-12-05 11:54

> Wallait Khan er gået til SF/Enhedslisten, ikke til Soc.

Hans støtte ligger der, men han er ikke medlem af nogen af de nævnte
partier, så vidt jeg er orienteret.
Han er efter alt at dømme blevet løsgænger.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-05 12:18

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Hans støtte ligger der, men han er ikke medlem af nogen af de nævnte
> partier, så vidt jeg er orienteret.
> Han er efter alt at dømme blevet løsgænger.

Det siger jeg vel implicit også. Han kan trods alt ikke være medlem af
/begge/ partier - samtidig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 05-12-05 13:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Hans støtte ligger der, men han er ikke medlem af nogen af de nævnte
> partier, så vidt jeg er orienteret.
> Han er efter alt at dømme blevet løsgænger.

Sidik M Sidik + Rudiazky + Berendtson flyr Ritt
Khan er Ritts eneste kompensation , så det står 3-1 til VKDF

På valgnatten var EL uden borgmesterposter og S fik mange

Hvad er stillingen idag - er det kun S der taber een?

Hvem foruden min nevø, den kommende EL-sundhedsborgmester, har skiftet
parti de senere år?
(Han var SF men selvom EU-politik har lidt med borgerrepresentionen at
gøre, fik dette ham til at svigte det parti som vælgerne troede de
havde stemt på, da de stemte på ham)

Fra : GB

Dato : 04-12-05 22:21

"Morten Roth" <virker@ikke.dk> wrote in news:43935359$0$12400
$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Nå. Det undrer også mig, at folk er så stupide at stemme pamperen over alle
pampere, Ritt Bjerregård, ind som overborgmester i landets hovedstad.

Og at man stemmer på folk som Wallait Khan, men han har vel også mest fået
perkerstemmer.

Jeg stemte for resten blankt til kommunalvalget.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-05 05:04

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Jeg stemte for resten blankt til kommunalvalget.

Du er blevet immun over for Louise Frevert, på trods af dit medlemskab
af Dansk Folkeparti?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 04-12-05 22:58

"Morten Roth" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den borgerlige
> fløj i konstitueringen.

Du glemte denne:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=324080

Og hvor jeg griner så tårene triller.
Ritt får som hun fortjener.

DF er vældig tunge på vægtskålen. ;)

J.

Fra : GB

Dato : 05-12-05 00:56

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43936686$0$2111
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=324080

Ritt - (ingen) kun slinger i valsen.

Hun er skide upopulær, selv om hun har fået en hulens masse vane-stemmer.

GB

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-12-05 14:51

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Roth" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du glemte denne:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=324080
>
> Og hvor jeg griner så tårene triller.
> Ritt får som hun fortjener.

Jeg tror, Ritt har fået det præcis, som hun vil.

> DF er vældig tunge på vægtskålen. ;)

I hvert fald er de tunge af danse med.

Fra : Jim

Dato : 05-12-05 17:36

> Jeg tror, Ritt har fået det præcis, som hun vil.

> I hvert fald er de tunge af danse med.

Ja, vi danser i hvert fald ikke hverken kosak-dans eller tyrkisk vals.
Så hellere sekstur til Vejle.
Vi kan ikke have, at en pakistaner med pakistansk statsborgerskab får så
meget som en tøddel at sige i dansk politik.
Dansk politik i en dansk by tak!

Fra : Allan Riise

Dato : 05-12-05 18:34

Jim wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, vi danser i hvert fald ikke hverken kosak-dans eller tyrkisk vals.

Nææ, men Arabisk mavedans...

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jim

Dato : 05-12-05 19:55

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nææ, men Arabisk mavedans...

Næ, det er skam kun den ene i partiet.
Men Ritt er jo så mager og skinny, at hun ville knække midt over i forsøger
på at danse med.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-12-05 20:48

On Mon, 05 Dec 2005 14:50:59 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> Jeg tror, Ritt har fået det præcis, som hun vil.

Jeg tror faktisk at hun ville have foretrukket at WB var stukket af lidt
tidligere.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 04-12-05 23:01

> [...]

> fløj i konstitueringen.
> ----
>
> Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Ja det går muntert for sig hos sosserne på Københavns Rådhus, først Finn
Rudaizky, så Winnie Berndtson.

Hvis Ritt optrådte som beskedenheden selv under valgkampen, så har hun
optrådt utroligt arrogant efter valget. Det koster nu venstrefløjen en
borgmesterpost.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jim

Dato : 04-12-05 23:26

> [...]
>
> Hvis Ritt optrådte som beskedenheden selv under valgkampen, så har hun
> optrådt utroligt arrogant efter valget. Det koster nu venstrefløjen en

Jeg må da gå ud fra, at det er overborgmesterposten, som ryger.

Er der nogen som har mandatsammensætningen, som den ser ud nu efter
mareRittet.

J.

Fra : Mark Jensen

Dato : 05-12-05 01:57

On Sun, 4 Dec 2005 21:36:48 +0100, "Morten Roth" <virker@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>fløj i konstitueringen.
>----
>
>Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Haha. Det er kun rimeligt efter Khans opførsel. Så svarer fordelingen
jo til stemmeaftgivelsen igen.

Ritts arrogante lederstil er allerede ved at give bagslag. Det er lidt
overraskende.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 20:09

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ritts arrogante lederstil er allerede ved at give bagslag. Det er
> lidt
> overraskende.

Sikke da noget sludder- hvori består det arrogante? Ritt er endnu
ikke overborgmester, men har stået i spidsen for nogle
konstitueringsaftaler.

To socialdemokrater har forladt partiet - den var på vippen til en
eksklusion, medens den anden blev fornærmet over at hun ikke igen
kunne blive borgmester efter at have misbrugt sit embede tidligere
ved at ansætte en ex-kæreste i et embede på Rådhuset.

Rudaitsky forlod partiet p.g.a. Sikander - Sikander truede med at
forlade partiet p.g.a. Khan - begge to er nu blevet beskyldt for at
være tilhænger af Hitzb-ut-tahrir - så Rudaitsky vil ikke være i
stue med Sikander og forlader partiet.
Han stod i øvrigt ifølge Ritt på vippen til en eksklusion.

Winnie Berndtson kunne ikke blive borgmester fordi hun tidligere
havde misbrugt sit embede og ansat sin tidligere kæreste. Det havde
Ritt allerede proklameret tidligere - altså før valget. Hun kunne
ikke se, hvordan WB kunne blive borgmester med sådan en sag - og
det vidste WB udmærket.
Det er en fornuftig ledelsesposition.
At WB så bliver fornærmet er kun at vente af en pamper som hende.

Nej, Der er ikke noget at klandre Ritt i denne sag. Hun har faktisk
som jeg ser det spillet rent spil.
(også selvom jeg godt er klar over at kommunalpolitik også er
beskidt)

De nævnte sager har altså intet med Ritt at gøre - hun sidder på et
komfortabelt flertal og både hun og S-medlemmerne har altså givet
udtryk for at WB ikke kunne blive borgmester - og det synes jeg er
helt fint.

Bemærk: jeg er IKKE Socialdemokrat.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-12-05 22:32

On Tue, 06 Dec 2005 20:09:29 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> kunne blive borgmester efter at have misbrugt sit embede tidligere
> ved at ansætte en ex-kæreste i et embede på Rådhuset.

Det er altså ikke alene borgmesteren der ansætter direktører.
WB var inhabil i ansættelsesudvalget, hvilket hun godt var klar over, men
hun nægtede at indrømme det eller se det som et problem. Det er hendes
fadæse.

Bortset fra det, så havde hendes rolle nok ikke betydet det store for om
vekommende blev ansat eller ej - han havde været stedfortrædende
direktør i et antal år på en særdeles overbevisende måde, så det var
uden tvivl ham der var blevet ansat alligevel.
Tænkt hvordan hendes karriere havde set ud hvis hun havde inset det...

--
MVH
osv...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 23:23

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> over, men
> hun nægtede at indrømme det eller se det som et problem. Det er

ja, det er korrekt - men det Ritt gjorde gældende var at Berndtson
var med til at ansætte sin ex-kæreste - og det er anløbent om
noget.

> [...]
> uden tvivl ham der var blevet ansat alligevel.
> Tænkt hvordan hendes karriere havde set ud hvis hun havde inset

Netop - jeg kan ikke vide om han var blevet ansat alligevel, men da
hun havde 12 år bag sig i BR, burde hun have været klogere.

At hun nu flæber og som et forurettet barn stiller sig an,
har jeg kun hån til overs for. Men hun bliver jo næppe valgt næste
gang - hvis Københavnerne ellers har en ordentlig hukommelse - men
næste gang ser strukturen jo formentlig også anderledes ud.
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-12-05 00:03

On Tue, 06 Dec 2005 23:23:16 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> ja, det er korrekt - men det Ritt gjorde gældende var at Berndtson
> var med til at ansætte sin ex-kæreste - og det er anløbent om
> noget.

Det kunne tilgives hvis hun åbent havde indrømmet at hun havde begået
en fejltagelse.

> Netop - jeg kan ikke vide om han var blevet ansat alligevel,

Det ville være helt utroligt hvis han ikke var.

> men da
> hun havde 12 år bag sig i BR, burde hun have været klogere.

Ja, og det burde de andre i ansættelsesudvalget også. Det var ikke
ligefrem nogen hemmelighed, da WB's mand gjorde sit til at bekendtgøre
affæren.

> [...]
> Københavnerne ellers har en ordentlig hukommelse - men næste gang ser
> strukturen jo formentlig også anderledes ud.

Jeg tvivler på at der er et parti, der gider at stille hende op igen.
--
MVH
osv...

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-05 05:01

Morten Roth <virker@ikke.dk> wrote:

> Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den borgerlige
> fløj i konstitueringen.

Ja, når man som borgmester får at vide af den nye
overborgmesterkandidat, at man ikke kan fortsætte som borgmester, og i
øvrigt af overborgmesterkandidaten bliver svinet til, så kan loyaliteten
jo ligge på et ret lille sted.

> Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Reelt er det jo blot Wallait Khans afhopning der nu bliver
neutraliseret.

Jeg synes ikke at forløbet tjener Ritt Bjerregaard til ære. Havde hun
holdt fast ved sin oprindelige, »smalle« konstituering med De radikale,
havde meget været undgået.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 20:12

> [...]
> og i
> øvrigt af overborgmesterkandidaten bliver svinet til, så kan

Pladder - Ritt sagde også før valget at hun ikke så WB som
borgmester på grund af hendes sag om nepotisme. Det blev klart
meldt ud - og det tager jeg hatten af for at hun også overholder
efter valget på trods af hvordan omstændighederne forløber.
[...]

> [...]
> hun
> holdt fast ved sin oprindelige, »smalle« konstituering med De

På ingen måde. Rudaitsky og WB ville alligevel have forladt partiet
og så ville man have stået med håret i postkassen fordi man så ikke
længere ville have haft flertal, men tværtimod kunne risikere at en
borgerlig blev overborgmester - gys!

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 06-12-05 20:39

Arne H. Wilstrup <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote:

> [...]
> meldt ud - og det tager jeg hatten af for at hun også overholder
> efter valget på trods af hvordan omstændighederne forløber.

Jeg beskrev situationen sådan som Winnie Bendtsen har oplevet det.

> [...]
> og så ville man have stået med håret i postkassen fordi man så ikke
> længere ville have haft flertal, men tværtimod kunne risikere at en

For mig starter sagen da Wallait Khan går fra Venstre til Ritt. Jeg er
slet ikke sikker på om de to havde forladt S, hvis det ikke var sket.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-12-05 21:15

> For mig starter sagen da Wallait Khan går fra Venstre til Ritt. Jeg er
> slet ikke sikker på om de to havde forladt S, hvis det ikke var sket.

Så vidt jeg har læst det, så smutter Rudaizky, fordi Sikandar Malik Siddique
ligger i horisontal mamba med Fadi og Hizb-ut-Tahrir.

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=323821

J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 23:20

> Jeg beskrev situationen sådan som Winnie Bendtsen har oplevet
> det.

Det er hendes problem at hun ikke kan forholde sig til
virkeligheden. Hun gjorde i nælderne - det fik konsekvenser -det
har jeg ikke ondt af.

> For mig starter sagen da Wallait Khan går fra Venstre til Ritt.
> Jeg er
> slet ikke sikker på om de to havde forladt S, hvis det ikke var
> sket.

Wallait Khan har intet med den sag at gøre - Rudaitzky gik ikke på
grund af Khan, der jo stadig er løsgænger - han gik på grund af
Sikander, der er medlem af S.

Wallait Khan er ikke gået til Ritt -han støtter
konstitutionsaftalen mellem Enhl. SF, RadV og S - andet og mere er
der ikke i det.

Wallait Khan gik fra SF til Venstre i sin tid - nu er han
løsgænger.
--
Wilstrup

Fra : Tveskaeg

Dato : 05-12-05 14:29

wrote:

>Winnie Berndtson forlader Socialdemokratiet og vil støtte den borgerlige
>fløj i konstitueringen.
>----

Rit undsagde hende allerede 9 måneder før valget og meddelte at hun
var inhabil og ikke skulle regne med en borgmesterpost hvis Ritt vandt
valget.

Når man så efter 12 år i borgerrepræsentationen, heraf 4 år som
borgmester ikke engang kan den udvalgspost man selv syntes at man er
mest kvalificeret til og stilles i udsigt at man er sat totalt uden
for indflydelse så skal man sgu da reagere.

Berendtson havde indset at hun var færdig i socialdemokratisk kommunal
politik i københavn så hun havde intet at miste længere.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-05 14:56

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]

> Når man så efter 12 år i borgerrepræsentationen, heraf 4 år som
> borgmester ikke engang kan den udvalgspost man selv syntes at man er

Og inden for det sagsområde, hvor man /stadig/ er borgmester for.

> [...]

> Berendtson havde indset at hun var færdig i socialdemokratisk kommunal
> politik i københavn så hun havde intet at miste længere.

Hun har jo så fire valgmuligheder:

1. Fortsætte som løsgænger.

2. Melde sig ind i Dansk Folkeparti. Hun ville kunne erstatte Louse
Frevert som spids- og borgmesterkandidat.

3. Melde sig ind i Det konservative Folkeparti. Hun sikrer jo alligevel
valget af en konservativ borgmester.

4. Melde sig ind i Venstre, der dermed vil være sikret nøjagtigt samme
antal mandater, som det fik ved valget.

Og jeg synes ikke just at Ritt Bjerregaard gør en heldig figur i denne
sag. Hvorfor er hun ikke lige så forarget over Wallait Khan som over
Winnie Bendtsen?
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 20:16

> sag. Hvorfor er hun ikke lige så forarget over Wallait Khan som
> over
> Winnie Bendtsen?

Det siger da sig selv, tumbe Winnie Berndtson var
socialdemokrat og dermed nu blevet en renegat - Wallait Khan er
IKKE Socialdemokrat og kan gøre som han vil.
Ritt giver altså udtryk for at WB er en overløber/forræder, da hun
svigter socialdemokratiske vælgere,´der måtte have været så dumme
at stemme på hende - det er ikke tilfældet med WK - så Ritt udtaler
sig altså om en socialdemokrat - hvordan Venstre har det, kan jo
ikke være Ritts problem.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 06-12-05 20:39

> [...]

> at stemme på hende - det er ikke tilfældet med WK - så Ritt udtaler
> sig altså om en socialdemokrat - hvordan Venstre har det, kan jo

En englænder ville tale om »double standards« ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-12-05 23:17

> En englænder ville tale om »double standards« ...

Ikke i dette tilfælde - jeg vil som tilhænger af et bestemt parti
naturligvis mene at en, der efter valget stemte med et andet parti
eller direkte gik over til et andet parti, ville være en renegat.
Hvis en person fra Venstre går over til de konservative, så kan jeg
da være flintrende ligeglad - der er intet hyklerisk i dette.
--
Wilstrup

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-12-05 18:25

Hello, Morten!
You wrote on Sun, 4 Dec 2005 21:36:48 +0100:

MR> Tror fremover, jeg vil afholde mig fra at stemme.

Hun blev bare sur over at hun ikke måtte fortsætte med at ansætte eks mænd
på skatteydernes betaling som Socialdemokrat, så hun smuttede over til de
borgelige.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com