Desperat SFMF lyver i Landsretten
Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-05 15:38

At Kamal Qureshi kalder mig nazist , det er hvad det er. Byretten har
dømt ham for det.

Jeg kunne med større ret bruge det subjektive bodega-skældsord om ham
og hans censur-glade parti.

Han har anket til Landsretten, hvor han nu (igår) ud af den blå luft
overrasker med at forstærke sin misinformation ved at meddele under
vidneansvar, at da han første gang mødte mig, bar jeg et synligt
hagekors på mig!!!

Han huskede korrekt, at vort første møde var ved et debat med
Glistrup på en restaurant på Strøget op til
Euro(Ømu)-folkeafstemningen.

Jeg har aldrig udtrykt nazi-sympati eller jødekritik , og det sidste
har byretsdommeren fastslået, i en sag jeg tabte til Martin Lindblom,
Modkraft, der ikke kunne dømmes og straffes, fordi den ny (af
Glistrup fremprovokerede!) retspraksis vedr injurier er vidunderligt
liberal, og gør det acceptabelt at udrykke upræcise skældsord, hvis
der er en undskyldelig association og den krænkede selv har stukket
næsten langt frem - her at jeg på min hjemmeside udtrykker
historie-revisionisme af typen holocaust-minimalisme.

Hvis jeg nogensinde havde haft tilbøjeligheder i retning af
hagekors-provokation, ville det være helt

_extremt indlysende_

kontraproduktivt at blande det ind i en Euro-valgkamp, hvor jeg jo
ville skade Glistrup ved sådant, og de talrige TV og
dagblads-billedjournalister ved mødet ville have leveret dokumentation
for Kamal Qureshis påstand og slået det stort op. Jeg og mit indlæg
ved mødet var i TV-avisen samme dag, og intet hagekors sås.

Normalt har denne SF-MF'en vistnok altid gode spindoktorer med
situationsfornemmelse, der rådgiver ham klogt, men det har glippet, da
han fandt på den helt absurde påstand om, at jeg skulle have båret
hagekors.

Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-12-05 17:53

> [...]
> slået det stort op. Jeg og mit indlæg ved mødet var i TV-avisen samme dag,

Det kunne lyde som en bevidst fejlopfattelse fra Kamal Qureshy. Noget han
måske tidligere har positive erfaringer med fra dengang han første gang
skulle vælges til Folketinget på danske fremmedvenners stemmer. BT skrev
følgende om den sag som gjorde ham kendt i offentligheden:

citat start

Der er opstået mystik om en historie, som SFs kandidat til Folketinget,
Kamal Qureshi, søndag aften fortalte til to TV-kanaler.

Qureshi fortalte, hvordan hans ven blev udsat for vold, mens han natten til
lørdag hjalp Qureshi og en anden ven med at hænge valgplakater op på
Københavns Rådhusplads.

Men flere kilder har over for B.T. efterfølgende sået tvivl om, hvorvidt
episoden overhovedet har fundet sted.

http://www.bt.dk/Tema.pl?aid=75452&fid=100034141

citat slut