Spread the blame
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 02-12-05 20:08

I en situation, hvor den danske ytringsfrihed er truet af omfattende
mordtrusler, bør man ganske rigtigt, som Anne-Grethe Holmsgaard er
inde på, tænke sig om.

Nu er fru Holmsgaards måde at tænke sig om på i denne situation, med
al respekt, formentlig ikke alt for fjernt forbundet med hendes køn.

De potentielle mordere fra Pakistan har indtil nu kun 'targeted'
sølle 12 tegnere. Der bør være mange flere tegnere, hundredvis eller
tusindvis af tegnere, lige til at slå i hjel - med mindre altså de
potentielle mordere bliver forvirret af de mange mulige mål.. Og med
mindre det langsomt dages for muslimer, at vi mener det ganske
alvorligt med ytringsfriheden i Vesten.

Det ville være rigtig smart, hvis den danske dagspresse og/eller
Internet i den kommende tid svømmede over med hundrede eller tusinde
karikaturer af ikke bare Muhammed, men også af Jesus, Buddha og mange
flere religiøse koryfæer. Vi er meget hurtigt blevet en meget mindre
verden, og vi er allerede nu nødt til at stille os det enkle
spørgsmål: Må vi være her, i vores eget land ? Eller skal vi til
for alvor at indrette os efter og lade os kue af religiøst udenlandsk
bigotteri ?

Steen Hjortsø

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-12-05 20:30

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Tja, hvis vi kunne blive fri for den kristne
form for bigotteri, ville meget være vundet- det lyder så patetisk
at tale om "ytringsfriheden" i Danmark, når vi samtidig ikke
tillader at nogle benytter deres ytringsfrihed til at fremstille
Jesus som et almindeligt menneske eller at gøre tegninger af
kønslivet på en kunstners præmisser på en gråmeleret banegård et
sted i Københavns omegn.

Her var det selveste JP, der var forrest i forargelsen indtil
ministeren også censurerede kunstværket, ligesom de vist ikke var
særlig forargede da den israelske ambassadør i Sverige ødelagde et
kunstværk han ikke kunne lide.

´Hvad er forskellen på Jyllands Posten og hykleri? Ingenting.
--
Wilstrup

Fra : Henri Gath

Dato : 02-12-05 20:36

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> skrev i en meddelelse

> ´Hvad er forskellen på Jyllands Posten og hykleri? Ingenting.

Hvad er forskellen på Arne H. Wilstrup og en fladpandet dum stslinidt?
Ingenting

Fra : Alucard

Dato : 02-12-05 21:03

On Fri, 2 Dec 2005 20:29:49 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote:

> [...]
>Jesus som et almindeligt menneske eller at gøre tegninger af
>kønslivet på en kunstners præmisser på en gråmeleret banegård et

Kalder du det kunst at male en mand med stiv pik og tilbagestrøget
hår, på en banegårdsvæg...????

>Her var det selveste JP, der var forrest i forargelsen indtil
>ministeren også censurerede kunstværket,

Kunstværket...?????????

>ligesom de vist ikke var
>særlig forargede da den israelske ambassadør i Sverige ødelagde et
>kunstværk han ikke kunne lide.

Nu kender jeg ikke noget til den sag, men hvis ambassadøren havde købt
og betalt det, så kan han vel gøre med det hvad han har lyst til.....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-12-05 16:38

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kender jeg ikke noget til den sag, men hvis ambassadøren havde købt
> og betalt det, så kan han vel gøre med det hvad han har lyst til.....

Det havde han så ikke.
Der var tale om en ganske utilstedelig handling, fuldt sammenlignelig med
muhammedanernes.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-12-05 21:35

On Sat, 3 Dec 2005 16:38:01 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Det havde han så ikke.

Så burde han smides hjem, med en stor regning i baglommen.....

>Der var tale om en ganske utilstedelig handling, fuldt sammenlignelig med
>muhammedanernes.

Hov hov.... Klap lige hesten....

Der er sgu stor forskel på at ødelægge et "kunstværk" og at slå en
mand ihjel....

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-05 21:12

> Så burde han smides hjem, med en stor regning i baglommen.....

> Hov hov.... Klap lige hesten....
>
> Der er sgu stor forskel på at ødelægge et "kunstværk" og at slå en
> mand ihjel....

Naturligvis.
Det var nu mere hysteriet og opførslen ved at se et kunstværk, man blev
"krænket" af, jeg tænkte på.
Han burde have udtalt sin misnøje, og ladet det være ved det.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-12-05 21:01

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote in message

> [...]
> den israelske ambassadør i Sverige ødelagde et kunstværk han ikke kunne

Hvad tror hr Wilstrup, der ville være sket, hvis Thorsen havde lavet et
meterhøjt maleri af Profeten Muhammed med en voldsom stådreng? Eller hvis
samme herre havde lavet manuskript til en film hvor Profeten var biseksuel?

Hvordan kan det være at AHW aldrig kan opfatte proportionsforskelle, en
atombombe er for ham det samme som en lynkineser, begge dele er knaldhætter.
Verden er - næsten - aldrig sort-hvid, det er i forskellene hele "væsenet"
ligger, prøv dog at lære at sondre, det er aldrig for sent! Man kan gå til
kursus i det på aftenskole.

"de 'vist ikke' var særlig forargede" sammenstilles med "udsatte en dusør på
50.000 kr for at mord på en tegner" - jamen, det er da også helt samme kop
te.

Fra : Vidal

Dato : 02-12-05 22:07

Arne H. Wilstrup wrote:

> Tja, hvis vi kunne blive fri for den kristne
> form for bigotteri,

Som manifesterer sig hvordan?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Egon Stich

Dato : 03-12-05 16:36

> [...]
> kunstværk han ikke kunne lide.
>
> ´Hvad er forskellen på Jyllands Posten og hykleri? Ingenting.

Du er bag ud, kære ven.
Nu drejer det sig ikke mere om hvad, hvorfor, hvem gjorde hvad og lignende.
Nu drejer det sig om, at forsvare de sidste rester af vores ytringfrihed.
Hvorfor angrebet på denne er kommet, hvem der har sagt hvad og lignende, er
ganske uinteressant.
Ligesom enhver polemisk henvisning til højrefløjens brug af ytringsfriheden
til at angribe samme.
De har jo ikke haft held til det.
Vel?
Det skal muhammedanerne heller ikke få.