Velfærdskommisionen foreslår totalt indvan~
Fra : Martin K

Dato : 01-12-05 09:55

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3280089

I næste uge kommer den længe ventede rapport fra velfærdskommisionen. Her er
de bl.a. kommet frem til, at hvis vi stopper indvandringen fra
underudviklede lande helt vil det løse 75% af problemerne med at financiere
velfærden i fremtiden.

Så er det bare man tænker, at hvis nu vi var kommet til den erkendelse lidt
før kunne det måske have løst problemet 100%. Så ville vi slet ikke have
noget problem med at financiere fremtidens velfærdssamfund.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-12-05 10:30

"Martin K" <n@da.spam> skrev i

> [...]
> Her er de bl.a. kommet frem til, at hvis vi stopper indvandringen fra
> underudviklede lande helt vil det løse 75% af problemerne med at

De må da være "racister" i den velfærdskommission.

Nemlig.

http://www.dendanskeforening.dk/side53-cid-53-aid-519-mid-1-params-1.html

Mere læsestof fra Den Danske Forening:

http://www.dendanskeforening.dk/side53.html
--
NoTrabajo

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-12-05 12:33

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> [...]
> de bl.a. kommet frem til, at hvis vi stopper indvandringen fra
> underudviklede lande helt vil det løse 75% af problemerne med at

Det er sikkert gået hen over hovedet på Velfærdskommissionen, at Danmark har
haft indvandrerstop i mange år. Problemet er at tilstrømningen fra 3.
verdens lande fortsætter via asyllovgivningen (flygtninge) og
familiesammenføringer. Den eneste måde Danmark kan indføre et "totalt
indvandrerstop" er derfor at bryde de internationale konventioner.

> [...]
> før kunne det måske have løst problemet 100%. Så ville vi slet ikke have
> noget problem med at financiere fremtidens velfærdssamfund.

Man kunne måske i stedet overveje at skære i de offentlige ydelser til
ikke-danske statsborgere, evt. via regler om, at disse skal "optjene" ret
til offentlige ydelser via deltagelse på arbejdsmarkedet. Det vil give
indvandrere et incitament til enten at finde et arbejde eller rejse et andet
sted hen. Det vil også spare den danske statskasse for milliarder af kroner,
uden at vi bryder nogle konventioner (uanset at venstrefløjen påstår det
modsatte hver gang såddanne forslag kommer på bordet). Der vil naturligvis
stadig være et problem med flygtninge, men dette bør kunne løses via FN,
således at flygtninge fra 3. verdenslande samles i lejre i nærområde,
fremfor pr. automatik at skulle have ophold i vestlige lande. Flygtininge
vil så kunne fordeles efter kvalifikationer (uddannelse, sprogkunskaber
etc.) og "egnethed" til at kunne begå sig i et vestligt samfund. Problemet
er nok bare, at FN vil nægte at afvige fra vanetænkningen.
---
Mvh
Anders

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-12-05 14:23

"Anders Albrechtsen" <someone@unknown.dk> skrev i
> [...]
> (flygtninge) og familiesammenføringer. Den eneste måde Danmark kan
> indføre et "totalt indvandrerstop" er derfor at bryde de

Nå, og hvad så. Vi kunne evt. opsige de internationale konventioner for
Danmarks vedkommende. Det er jo ikke Gud, der har lavet de internationale
konventioner.
--
NoTrabajo

Fra : Martin K

Dato : 01-12-05 15:43

"Anders Albrechtsen" <someone@unknown.dk> wrote in message

> Det er sikkert gået hen over hovedet på Velfærdskommissionen, at Danmark
har
> haft indvandrerstop i mange år.

Det indvandrerstop giver jeg ikke fem flade potter pis for.

> Problemet er at tilstrømningen fra 3.
> verdens lande fortsætter via asyllovgivningen (flygtninge) og
> familiesammenføringer.

Nemlig - et indvandrerstop er ikke meget værd hvis det er hullet som en si.

> Den eneste måde Danmark kan indføre et "totalt
> indvandrerstop" er derfor at bryde de internationale konventioner.

Det tror jeg er en myte. Lad os prøve det, og se hvad der sker.

Fra : GB

Dato : 01-12-05 20:14

"Martin K" <n@da.spam> wrote in

> Det indvandrerstop giver jeg ikke fem flade potter pis for.

Nej, det er jo også et typisk halal-argument at bringe det såkaldte
"indvandringsstop" på bane.

I realiteten har der jo IKKE været indvandringsstop, men tvært imod
titusindevis af såkaldte "familiesammenføringer", som af en eller anden
mystisk grund ikke regnes for indvandring.

Der kommer én, som bliver til tusinde på få år - er det "indvandringsstop?

GB