Singapore vil henrette australsk heroinsmu~
Fra : Trans

Dato : 30-11-05 17:41

Alt tyder på, at australieren Nguyen Tuong Van vil blive henrettet ved
hængning i Singapores Changi fængsel på fredag.

Nguyen Tuong Van blev i 2002 arresteret med omtrent 400 gram heroin i
Singapores Changi lufthavn og senere dømt til døden.

Australiens premierminister, John Howard, har fem gange, senest ved
Commonwealth-statsledernes møde på Malta, henstillet til Singapore,
at man benåder Nguyen Tuong Van, men Singapores 81-årige præsident,
Sellapan Ramanathan Nathan, har sagt nej, og det har formanden for
Singapores parlament også.

Nguyen Tuong Van, 25, som er af vietnamesisk afstamning og født i en
flygtningelejr i Thailand, har i retten forklaret, at han forsøgte sig
som heroinsmugler for at hjælpe sin tvillingebror, der havde haft
noget at gøre med narkotikagangstere i Melbourne og skyldte nogle
penge til gangsterne.

Det australske transportarbejderforbund overvejer at boykotte
tankningen af fly fra Singapore Airlines, hvis Nguyen Tuong Van bliver
henrettet.

Nguyen Tuong Vans advokat, Lex Lasry, QC, har bedt myndighederne i
Singapore om, at Nguyen Tuong Vans mor får lov til at omfavne sin
søn, inden han henrettes, og oplyser efter et besøg i fængslet, at
Nguyen Tuong Van er i godt humør og har indstillet sig på, hvad der
skal ske.

Singapore har siden 1991 henrettet 420 personer, overvejende
narkotikasmuglere.

Fra : Jesper

Dato : 30-11-05 20:32

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
> skal ske.
>
> Singapore har siden 1991 henrettet 420 personer, overvejende

Jeg har ingen medlidenhed med narkosmuglere, det er hans egen skyld han
er havnet i fedtefadet.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Tony

Dato : 30-11-05 23:41

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev

> Jeg har ingen medlidenhed med narkosmuglere, det er hans egen skyld han
> er havnet i fedtefadet.

Ja for han vidste udmærket at han kunne risikere dødsstraf, hvis han blev
taget.
At jeg heller ikke har medlidenhed med ham, er ikke ensbetydende, at jeg går
ind for dødstraf.
I mine øjne er det en uciviliseret middelalderlig handling.

Tony

Fra : GB

Dato : 30-11-05 23:51

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Jeg har ingen medlidenhed med narkosmuglere, det er hans egen skyld han
> er havnet i fedtefadet.

Desuden støtter narko-handlerne og deres kunder international terrorisme.
Drugs er jo en af svinenes væsentligste indtægtskilder - allahu akbar.

GB