Frederiksberg under islamisk beskyttelse
Fra : GB

Dato : 30-11-05 11:41

http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/mousti.htm

Den københavnske borgerrepræsentant Hamid El Mousti prøvede at få
fjernet skuespilleren Farshad Kholghi fra Frederiksbergs
Integrationsdag, fordi han taler dårligt om islam Af Lars Hedegaard

Lørdag den 4. juni 2005 var en festdag på Frederiksberg Rådhus, for da
havde kommunen nemlig inviteret sine nydanske indbyggere til
Integrationsdag. Borgmester Mads Lebech bød velkommen til et afvekslende
program med sang, dans, rap og koncert. Der var også paneldebat om
temaet "Hva' med integrationen" med bl.a. integrationsminister Rikke
Hvilshøj.

Skuespilleren og kommentatoren Farshad Kholghi var dagens konferencier
og gav tillige et forrygende stand-up show.

De talrige deltagere havde i det hele taget en dejlig dag. Ingen af
tilhørerne vidste imidlertid, at der inden arrangementet var sket noget
rigtig grimt.

Moustis netværk
Da Farshad Kholghi nogle dage forinden mødte op på Frederiksberg Rådhus
for at drøfte de sidste detaljer med et par af kommunens embedsmænd og
et medlem af integrationsudvalget, blev han spurgt, hvad Bahai var for
noget. Det vidste Kholghi udmærket, idet han tilhører en bahai-familie,
som på grund af sin ikke-muslimske religion måtte flygte ud af Iran
efter ayatollah Khomeinis magtovertagelse i 1979. Men han undrede sig
over spørgsmålet. Hvad havde hans families religion med Frederiksbergs
Integrationsdag at gøre?

Forklaringen fik han dog hurtigt af embedsmændene: De var blevet ringet
op af det socialdemokratiske medlem af Københavns Borgerrepræsentation,
Hamid El Mousti, som i bramfri vendinger havde forlangt, at Farshad
Kholghi blev fjernet fra arrangementet, fordi han var bahai. Ellers
ville Mousti give sit "netværk" besked på at boykotte Frederiksbergs
Integrationsdag.

Det fremgik også, at Hamid El Mousti havde sagt mange andre dårlige
ting om den kendte skuespiller, bl.a. at han måtte være en idiot, når
han var bahai.

De frederiksbergske embedsmænd ønsker ikke at udtale sig til Sappho, men
begivenhedsforløbet bekræftes af en anden deltager i mødet, som
imidlertid har bedt om at være anonym.

Flere omstændigheder ved Hamid El Moustis indblanding i frederiksbergske
forhold har vakt undren. Først og fremmest, at den mediebevidste
socialdemokrat udadtil giver rollen som integrationstilhænger. Således
deltog han i statsminister Anders Fogh Rasmussens nylige dialogmøde med
en række herboende imamer.

Kholghi er idiot
Sappho har forelagt sine oplysninger for Hamid El Mousti, der bekræfter,
at han havde forsøgt at få Farshad Kholghi fjernet fra
Integrationsdagen, men det skete for at beskytte Kholghi og ikke fordi
Mousti har noget mod Bahai som religion.

- Det passer altså ikke, at du ringede og forlangte ham fjernet, fordi
han var bahai eller idiot? "Han er en idiot."

- Hvorfor er han idiot?
"Fordi jeg ikke kan fordrage ham. Så enkelt er det. Det er min ret."
- Ja, det er klart.
"At han er bahai, det er jeg bedøvende ligeglad med."

- Hvorfor skulle han beskyttes?
"For hver gang, han taler dårligt om islam, det vil jeg ikke have. Sådan
er det."

- Det vil sige, at når han taler dårligt om islam, så synes du, det er
din pligt at prøve at beskytte ham ved at få ham fjernet? "Ja lige
præcis, for folk ved ikke, hvad de gør." - Hvilke folk ved ikke, hvad de
gør? "Folk, der hører ham tale dårligt om islam."
- Personligt har du altså ikke noget imod, at han taler dårligt om
islam? "Næh .. øh .. Jo, jeg har noget imod, at han taler dårligt om
islam. Det vil jeg ikke have." - Og derfor synes du ikke, at han skal
optræde på Frederiksbergs Integrationsdag? "Nej, alle der taler dårligt
om islam, kan jeg ikke lide. Det må du godt citere mig for."

Københavnsk segregation
Som reaktion på Hamid El Moustis udtalelser udtrykker Venstres
spidskandidat ved det københavnske kommunalvalg, borgmester Søren Pind,
sin store bekymring over socialdemokraterne. "Jeg mener, at netop
integrationen er det største problem, som denne by står over for, og jeg
oplever i virkeligheden en meget større realisme hos helt almindelige
indvandrere, end jeg gør blandt politikere i bl.a. den
socialdemokratiske top. Moustis udtalelser viser jo alt om en forskruet
indstilling til, hvad ytringsfrihed er for noget, og hvordan vi griber
en pluralistisk debat an."

- Var du klar over, at Hamid El Mousti havde disse synspunkter?
"Nej, det er nyt for mig, og jeg finder dem dybt skuffende. Jeg ved, at
han tidligere har været oppe at slås med Ben Haddou (københavnsk
borgerrepræsentant, der oprindeligt er valgt for CentrumDemokraterne,
red.), fordi Ben Haddou er berber, og Mousti er marokkaner."

- Vil du bruge Moustis udtalelser i valgkampen?
"Nej, jeg har for længst besluttet mig til at afholde mig fra
personangreb. Men det er stensikkert at vi i valgkampen vil vende os
imod den multikulturelle dimension, der præger den nuværende
københavnske integrationsindsats. Man trækker sig tilbage i stedet for
at tage konflikterne."

-Synes du, at Moustis udtalelser tyder på, at han overhovedet er
tilhænger af integration? "Nej, det er snarere segregation, men det er
det, jeg kan se, der foregår i København. Det er ikke en integration,
men en segregation."

Uhørt og upassende
Den radikale kandidat til posten som overborgmester, Klaus Bondam, tager
kraftigt afstand fra Moustis handlemåde. Han finder den fuldstændig
uhørt og upassende. Men han ser det som udtryk for, at socialdemokrater
bevæger sig i alle mulige retninger.

- Hvordan forestiller du dig, at integrationsindsatsen kan blive, når
den slags folk har sæde i Borgerrepræsentationen? "Jeg trøster mig med,
at Hamid El Mousti ikke har nogen som helst indflydelse på de
beslutninger, der træffes. Borgerrepræsentationens beslutninger tages i
meget snævrere kredse."

- Hvis andre sagde eller gjorde det samme, som Mousti har gjort, ville
de utvivlsomt blive meldt til politiet. Skal Mousti slippe, fordi han er
muslim? "Overhovedet ikke. Mousti er et lavere rangerende
socialdemokratisk medlem."

Sappho har også bedt Socialdemokraternes spidskandidat Ritt Bjerregaard
om en kommentar, men hun ønsker ikke at udtale sig.

GB

Fra : Martin

Dato : 30-11-05 12:10

GB skrev:

> [...]
>
> Sappho har også bedt Socialdemokraternes spidskandidat Ritt Bjerregaard
> om en kommentar, men hun ønsker ikke at udtale sig.

Cirkus islam. Det er sgu ikke studenterhuen der trykker.

Fra : Lyrik

Dato : 30-11-05 13:06

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hamid El Mousti, som i bramfri vendinger havde forlangt, at Farshad
> Kholghi blev fjernet fra arrangementet, fordi han var bahai.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
I Iran bliver bahaimedlemmer dræbt uden pardon. Muslimer kan sagtens forstå
"hvorfor."
Grundlaget er, at for at dræbe nogen uden videre omtanke, så kræver det at
de gør noget som alle afskyr og tager instinktivt afstand fra.

Regeringen i Iran lyver groft om bahaitroen for ikke at få spørgsmål
angående henrettelsen af deres medlemmer.
Denne løgn går som en vandrehistorie i hele islam og godteres uden
spørgsmål. Således kan man dræbe en hel befolkningsgruppe uden spørgsmål.

Løgnehistorien er:
"En gang om året samles alle bahaifamiliens medlemmer. Bedstefar, far, mor,
bedstemor og børn, børnebørn o.s.v.
Derefter øver de et sexorgie alle familiemedlemmer indbyrdes med hinanden."

Alle muslimer er chokeret over "Denne sandfærdige(løgnehistorie)-historie og
tager skarpt afstand fra bahai! Selv Hamid El Mousti er inficeret af denne
historie og reagerer som man kunne forvente skarpt afstandtagende og rabiat.

Min muslimske ven kunne også denne historie udenad. Men da vi undersøgte
internettet om bahai, så vi at det var en løgnehistorie. Dette ændrede hans
eget syn.

Muslimer skal oplyses.

"Gå ud og gør alle folkeslagene til mine diciple, idet i døber dem og lærer
dem at holde alt det jeg har påbudt jer."<Jesus>

Hilsen
Jens

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-12-05 02:20

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/mousti.htm

>snip<

Hamid El Mousti er, og har altid været, et kæmpefjols som opfører sig
komplet respektløst overfor alle der ikke er enige med ham. Jeg tvivler på
at han har en stor majoritet af de i København bosiddende muslimer bag sig.
---
Mvh
Anders