/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Danskerne er tilfredse med skatten
Fra : Pjensen73


Dato : 30-11-05 10:28

Thorkild. Læs lige dette link:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.



 
 
Per Hagemann (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 30-11-05 11:24


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> Thorkild. Læs lige dette link:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>
>

Et lignende svar om systemets rimelighed ville man sikkert få ved at spørge
galejslaver eller fæstebønder efter at slavepiskeren og ridefogeden i en
periode havde brugt pisken en smule mindre.

Mange propagandaofre kan nemlig ikke gennemskue at alle de ydelser det
offentlige leverer kan leveres bedre af private. Selv overførselsindkomster
(= velgørenhed) ville private nok være bedre til at målrette til dem med et
egentligt behov.






Jan Bang Jensby (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 30-11-05 12:50


"Per Hagemann" wrote
>
> Mange propagandaofre kan nemlig ikke gennemskue at alle de ydelser det
> offentlige leverer kan leveres bedre af private.
>

Tænker du her på høreapparater?

- Jensby



Peter Ole Kvint (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 30-11-05 17:44

Per Hagemann skrev:

> Mange propagandaofre kan nemlig ikke gennemskue at alle de ydelser det
> offentlige leverer kan leveres bedre af private.

Hvorfor er de danske tandlæger 30% dyre end de svenske?


Jens Bruun (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-11-05 23:06

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:7ed50$438dd6c4$55dab8ab$14127@news.galnet.dk

> Hvorfor er de danske tandlæger 30% dyre end de svenske?

Fordi danskere er villige til at betale 30% mere for tandlægebehandling end
svenskere.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Peter Ole Kvint (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 01-12-05 21:01

Jens Bruun skrev:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:7ed50$438dd6c4$55dab8ab$14127@news.galnet.dk
>
>
>>Hvorfor er de danske tandlæger 30% dyre end de svenske?
>
>
> Fordi danskere er villige til at betale 30% mere for tandlægebehandling end
> svenskere.
>
Nå, hvorfor ikke 100%, eller 200% når man har ondt i munden?

Forskellen er at tandlægerne i Sverige er statslige, hvor de er private
i Danmark, udtagen skoletandplejen, denne er da også billiger end de
private.

Pjensen73 (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 01-12-05 21:06

> Jens Bruun skrev:
>> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:7ed50$438dd6c4$55dab8ab$14127@news.galnet.dk
>>
>>
>>>Hvorfor er de danske tandlæger 30% dyre end de svenske?
>>
>>
>> Fordi danskere er villige til at betale 30% mere for tandlægebehandling end
>> svenskere.
>>
> Nå, hvorfor ikke 100%, eller 200% når man har ondt i munden?
>
> Forskellen er at tandlægerne i Sverige er statslige, hvor de er private i
> Danmark, udtagen skoletandplejen, denne er da også billiger end de private.

Hvem sagde at privatisering ville gøre det billigere for forbrugerne?



Peter Ole Kvint (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 01-12-05 23:54

Pjensen73 skrev:
>> Jens Bruun skrev:
>>
>>> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:7ed50$438dd6c4$55dab8ab$14127@news.galnet.dk
>>>
>>>
>>>> Hvorfor er de danske tandlæger 30% dyre end de svenske?
>>>
>>>
>>>
>>> Fordi danskere er villige til at betale 30% mere for
>>> tandlægebehandling end svenskere.
>>>
>> Nå, hvorfor ikke 100%, eller 200% når man har ondt i munden?
>>
>> Forskellen er at tandlægerne i Sverige er statslige, hvor de er
>> private i Danmark, udtagen skoletandplejen, denne er da også billiger
>> end de private.
>
>
> Hvem sagde at privatisering ville gøre det billigere for forbrugerne?
>

Det er bare en kensgerning. Alle som mente noget andet er forsvundet
sammen med DDR.

Frithiof Andreas Jen~ (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 30-11-05 11:20


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> Thorkild. Læs lige dette link:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>
>

Naturligvis, sådan er samfundet:

1/3 på overførselsindkomst,
1/3 får løn af det offentlige,
1/3 betaler gildet.

Det passer da vist meget godt med procenterne; jeg bemærker at man ikke
publicerer hvor mange af hver meningskategori der er "ydere" eller "nydere".

PS:

Danskerne bruger ca 70,000 kr per år mere end de tjener betalt af
omfordeling gennem boligmarkedet. Når nu renten stiger og der skal betales
tilbage ud af lønindtægter skifter billedet naturligvis igen.



Joakim Von And (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Joakim Von And


Dato : 01-12-05 11:13


"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:dmjud6$4j2$1@news.al.sw.ericsson.se...
>
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> Thorkild. Læs lige dette link:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>>
>>
>
> Naturligvis, sådan er samfundet:
>
> 1/3 på overførselsindkomst,
> 1/3 får løn af det offentlige,
> 1/3 betaler gildet.

Og trods det har vi alligevel en borgerlig regering. Tankevækkende.




Rune (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 30-11-05 13:39

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> Thorkild. Læs lige dette link:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.

Hvis rigtigt betyder det blot at et flertal har fundet ud af de kan stemme
flere penge til sig selv – og syntes det er en rigtig god ting.



Alexander F. Tyler stated: "A Democracy cannot exist as a permanent form of
government. It can only exist until the voters discover they can vote
themselves largess out of the treasury with the result that democracies
always collapse over a loose fiscal policy, always to be followed by a
dictatorship."



Kim Larsen (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-11-05 14:00

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> Thorkild. Læs lige dette link:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.

JEG er utilfreds med skatten !

Så vidt jeg kan vurdere har sorte-Thorkild stadig 5 kr. tilbage for 100 kr.
han tjener, hvilket er alt for meget ))))))))))))

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Jim (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 30-11-05 16:05

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:438da25c$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> Thorkild. Læs lige dette link:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>
> JEG er utilfreds med skatten !

Det står dig frit for at emigrere, hvis du synes den er for høj.
Og det står dig ligeså frit for at donere yderligere kontanter til
velgørende formål, hvis du har for meget tilovers efter skat.
Jeg er sikker på, at bidrag modtages med kyshånd hos både:
http://www.venstre.dk
http://www.danskfolkeparti.dk
http://www.shareholder.dk
og mange andre gode fortagender.

> Så vidt jeg kan vurdere har sorte-Thorkild stadig 5 kr. tilbage for 100
> kr.
> han tjener, hvilket er alt for meget ))))))))))))

Jeg kan sende dig billigt til Sverige, så du kan få dine penge til at række
længere.
Her er løsningen...Jeg har allerede prøveskudt med en model af dig.
http://crazyfrog.yourebustingmyballs.com/hatethatfrog/index.asp?q=ringtones

J.



Pjensen73 (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 30-11-05 21:30

>> JEG er utilfreds med skatten !
>
> Det står dig frit for at emigrere, hvis du synes den er for høj.
> Og det står dig ligeså frit for at donere yderligere kontanter til velgørende
> formål, hvis du har for meget tilovers efter skat.
> Jeg er sikker på, at bidrag modtages med kyshånd hos både:
> http://www.venstre.dk
> http://www.danskfolkeparti.dk
> http://www.shareholder.dk
> og mange andre gode fortagender.

Han kunne også give et bidrag til Sorte Thorkild



Pjensen73 (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 30-11-05 21:28

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> Thorkild. Læs lige dette link:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>
> JEG er utilfreds med skatten !
>
> Så vidt jeg kan vurdere har sorte-Thorkild stadig 5 kr. tilbage for 100 kr.
> han tjener, hvilket er alt for meget ))))))))))))

Jamen det går ikke. Han får 5 kr. for meget den nasserøv



Thorkild Poulsen (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 30-11-05 19:58


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> Thorkild. Læs lige dette link:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>
>

Jeg har talt med journalisten.

Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke betaler
topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de betaler
for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.

Jeg kan ærligt talt ikke tage det makværk alvorligt.

Thorkild


Pjensen73 (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 30-11-05 21:27

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> Thorkild. Læs lige dette link:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>>
>>
>
> Jeg har talt med journalisten.
>
> Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke betaler
> topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de betaler
> for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks rødeste
> professor til at kommentere undersøgelsen.
>
> Jeg kan ærligt talt ikke tage det makværk alvorligt.
>
> Thorkild

Det havde jo været bedre hvis DR kun havde spurgt folk, der betaler
topskat, ikke sandt?
Desuden er der lavet en undersøgelse, der beviser at DR ikke er så
venstreorienteret.
Har desværre ikke link, men det er der sikkert andre der har.



Thorkild Poulsen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 01-12-05 06:32


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.f5067d5bcc04ab91.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>>> Thorkild. Læs lige dette link:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>>>
>>>
>>
>> Jeg har talt med journalisten.
>>
>> Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>> betaler topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener
>> de betaler for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer
>> danmarks rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.
>>
>> Jeg kan ærligt talt ikke tage det makværk alvorligt.
>>
>> Thorkild
>
> Det havde jo været bedre hvis DR kun havde spurgt folk, der betaler
> topskat, ikke sandt?

Det havde været rimeligt om man nuancerede undersøgelsen så den belyste
indkomskvartiler.

> Desuden er der lavet en undersøgelse, der beviser at DR ikke er så
> venstreorienteret.

Vor herre bevares, lyt dog til P1's orientering, så vil du vide det er det
rene ævl. Se på hvem der er nyhedschef og undersøg hendes baggrund.

> Har desværre ikke link, men det er der sikkert andre der har.

Missing link !

Thorkild


Pjensen73 (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 01-12-05 14:17

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:mn.f5067d5bcc04ab91.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>>> news:mn.f2737d5bc459a558.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>>>> Thorkild. Læs lige dette link:
>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/skat.htm
>>>> Du får vist ikke ret meget opbakning til at få skattelettelser, da det
>>>> viser sig at danskerne er tilfredse med skatten, som den er nu.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Jeg har talt med journalisten.
>>>
>>> Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>>> betaler topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>>> betaler for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer
>>> danmarks rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.
>>>
>>> Jeg kan ærligt talt ikke tage det makværk alvorligt.
>>>
>>> Thorkild
>>
>> Det havde jo været bedre hvis DR kun havde spurgt folk, der betaler
>> topskat, ikke sandt?
>
> Det havde været rimeligt om man nuancerede undersøgelsen så den belyste
> indkomskvartiler.

Ja, og hvis vi kun laver en meningsmåling blandt Enhedslistens vælgere,
om hvem der skal være statsminister efter næste valg, så vil det også
se anderledes ud, ikke?
>
>> Desuden er der lavet en undersøgelse, der beviser at DR ikke er så
>> venstreorienteret.
>
> Vor herre bevares, lyt dog til P1's orientering, så vil du vide det er det
> rene ævl. Se på hvem der er nyhedschef og undersøg hendes baggrund.

Den lytter jeg aldrig til, men derimod ser jeg TV-avisen og andre
dokumentarer og debatprogrammer på DR. Dem syntes jeg ikke er
venstreorienteret.
>
>> Har desværre ikke link, men det er der sikkert andre der har.
>
> Missing link !

Jeg mener det var Arne Wilstrup, der engang gjorde mig opmærksom på den
undersøgelse, da jeg beskyldte DR for at være venstreorienteret.



Thorkild Poulsen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 01-12-05 15:15


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.0b597d5c81837213.42469@FJERNDETTEgmail.com...

>>> Det havde jo været bedre hvis DR kun havde spurgt folk, der betaler
>>> topskat, ikke sandt?
>>
>> Det havde været rimeligt om man nuancerede undersøgelsen så den belyste
>> indkomskvartiler.
>
> Ja, og hvis vi kun laver en meningsmåling blandt Enhedslistens vælgere, om
> hvem der skal være statsminister efter næste valg, så vil det også se
> anderledes ud, ikke?

Altså er du tilhænger af demokratur.

>>
>>> Desuden er der lavet en undersøgelse, der beviser at DR ikke er så
>>> venstreorienteret.
>>
>> Vor herre bevares, lyt dog til P1's orientering, så vil du vide det er
>> det rene ævl. Se på hvem der er nyhedschef og undersøg hendes baggrund.
>
> Den lytter jeg aldrig til, men derimod ser jeg TV-avisen og andre
> dokumentarer og debatprogrammer på DR. Dem syntes jeg ikke er
> venstreorienteret.

Nå.

>>
>>> Har desværre ikke link, men det er der sikkert andre der har.
>>
>> Missing link !
>
> Jeg mener det var Arne Wilstrup, der engang gjorde mig opmærksom på den
> undersøgelse, da jeg beskyldte DR for at være venstreorienteret.
>

Arne Wilstrup er fuldstændig bindegal.

Thorkild


Pjensen73 (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 01-12-05 21:11

>> Ja, og hvis vi kun laver en meningsmåling blandt Enhedslistens vælgere, om
>> hvem der skal være statsminister efter næste valg, så vil det også se
>> anderledes ud, ikke?
>
> Altså er du tilhænger af demokratur.

Næ, jeg går ind for demokrati, hvor du åbenbart går ind for
kapitalistdiktatur.

>> Den lytter jeg aldrig til, men derimod ser jeg TV-avisen og andre
>> dokumentarer og debatprogrammer på DR. Dem syntes jeg ikke er
>> venstreorienteret.
>
> Nå.

Og?
>>
>> Jeg mener det var Arne Wilstrup, der engang gjorde mig opmærksom på den
>> undersøgelse, da jeg beskyldte DR for at være venstreorienteret.
>>
>
> Arne Wilstrup er fuldstændig bindegal.

Vi er 220% enige i at Arne Wilstrup er bindegal, men det er ikke et
argument vi kan bruge til noget.
var det forresten ikke ham der påstod at DDR var demokratisk, og at de
autonome hørte under højrefløjen?



Egon Stich (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-12-05 15:28


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.0cf67d5c569085f8.42469@FJERNDETTEgmail.com...
> >> Ja, og hvis vi kun laver en meningsmåling blandt Enhedslistens vælgere,
om
> >> hvem der skal være statsminister efter næste valg, så vil det også se
> >> anderledes ud, ikke?
> >
> > Altså er du tilhænger af demokratur.
>
> Næ, jeg går ind for demokrati, hvor du åbenbart går ind for
> kapitalistdiktatur.
>

Kapitalistdiktatur er det samme som fascisme, når man, sim i DK, får
politikerne til at spille med.
Liberalisme = fascisme.


> >
> > Arne Wilstrup er fuldstændig bindegal.
>
> Vi er 220% enige i at Arne Wilstrup er bindegal, men det er ikke et
> argument vi kan bruge til noget.
> var det forresten ikke ham der påstod at DDR var demokratisk, og at de
> autonome hørte under højrefløjen?
>

Jamen, han har jo ret.
DDR var demokratisk.
Når liberale mener noget andet, er det alene fordi der ikke var særordninger
for at tilgodese de rigeste.
Men det har jo altid været et problem for højrefløjsere at erkende, at
demokrati er noget med flertallet, og ikke bankkontis størrelser.

MVH
Egon



Thorkild Poulsen (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-12-05 16:50


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:2cZjf.477$p_5.366@news.get2net.dk...
>
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.0cf67d5c569085f8.42469@FJERNDETTEgmail.com...
>> >> Ja, og hvis vi kun laver en meningsmåling blandt Enhedslistens
>> >> vælgere,
> om
>> >> hvem der skal være statsminister efter næste valg, så vil det også se
>> >> anderledes ud, ikke?
>> >
>> > Altså er du tilhænger af demokratur.
>>
>> Næ, jeg går ind for demokrati, hvor du åbenbart går ind for
>> kapitalistdiktatur.
>>
>
> Kapitalistdiktatur er det samme som fascisme, når man, sim i DK, får
> politikerne til at spille med.
> Liberalisme = fascisme.
>
>
>> >
>> > Arne Wilstrup er fuldstændig bindegal.
>>
>> Vi er 220% enige i at Arne Wilstrup er bindegal, men det er ikke et
>> argument vi kan bruge til noget.
>> var det forresten ikke ham der påstod at DDR var demokratisk, og at de
>> autonome hørte under højrefløjen?
>>
>
> Jamen, han har jo ret.
> DDR var demokratisk.
> Når liberale mener noget andet, er det alene fordi der ikke var
> særordninger
> for at tilgodese de rigeste.
> Men det har jo altid været et problem for højrefløjsere at erkende, at
> demokrati er noget med flertallet, og ikke bankkontis størrelser.
>

Du nærmer dig de røde papirer Hans Egon.

Thorkild


Frank Løkkegaard (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-11-05 20:47

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on onsdag 30.
november 2005 at 19:57 +0100 wrote:
>Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>betaler
>topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>betaler
>for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
>rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.

Hvorfor er det gøgl?
Det kan det da kun være, hvis tallene ikke er rigtige?
Desuden synes jeg det er en ret besynderlig måde at argumentere på, ikke
at forholde sig til argumentet, men til argumentatøren!?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Thorkild Poulsen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 01-12-05 06:29


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0741f1f63b9aca0032a190f3.741f26d@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on onsdag 30.
> november 2005 at 19:57 +0100 wrote:
>>Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>>betaler
>>topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>>betaler
>>for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
>>rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.
>
> Hvorfor er det gøgl?
> Det kan det da kun være, hvis tallene ikke er rigtige?

Kære Frank,

De undersøgelser har været foretaget utallige gange og hver gang viser det
sig at dem der betaler skat under top og mellemskatteniveau er tilfredse,
men går man i dybden med argumentet, så viser det sig også at der er meget
stor modstand mod topskatten blandt dem der betaler meget topskat.

Sådan har det altid været og er det stadig, det kan bla. Dansk Industri
bevidne.

OG SÅ ER DET vi kommer til det centrale, denne undersøgelse skelner ikke
efter indkomstforhold, derfor må man nærmest betragte den som useriøs,
hvilket jeg også fortalte journalisten.

> Desuden synes jeg det er en ret besynderlig måde at argumentere på, ikke
> at forholde sig til argumentet, men til argumentatøren!?
>

Kan du forklare mig hvorfor en professor der uddanner socialrådgivere skal
udtale sig om danske skatteforhold ?

En professor der betragtes som dybt useriøs i økonom kredse fordi han ikke
mener Danmark står overfor nogen ældrebyrde og blot kan fortsætte det
offentlige forbrug uændret. Du kunne jo evt. læse hvordan vismændene
konstant har kaldt ham useriøs, til trods for at vismændene er røde.

Kære Frank, der er ingen seriøse økonomer i Danmark der tager Jørgen Goul
Andersen alvorlig.

Thorkild


Frank Løkkegaard (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 01-12-05 12:21

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 1.
december 2005 at 6:29 +0100 wrote:
>
>
>OG SÅ ER DET vi kommer til det centrale, denne undersøgelse skelner ikke
>efter indkomstforhold, derfor må man nærmest betragte den som useriøs,
>hvilket jeg også fortalte journalisten.

Vel må man da ej. Det er vel stadig danskerne? En undersøgelse der skal
vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper, uanset
fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?
Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg betaler
også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på at
der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.
>
>
>> Desuden synes jeg det er en ret besynderlig måde at argumentere på, ikke
>> at forholde sig til argumentet, men til argumentatøren!?
>>
>
>Kære Frank, der er ingen seriøse økonomer i Danmark der tager Jørgen Goul
>Andersen alvorlig.

Fint med mig, men du inddrog lige en aktør mere, ikke?. Du skrev nemlig:
>Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>betaler
>topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>betaler
>for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
>rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.

Det handlede vel ligesom mere om at du ikke kan lide DR?!

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Thorkild Poulsen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 01-12-05 15:13


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b07422fa43b9aca0032a190f3.7423012@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 1.
> december 2005 at 6:29 +0100 wrote:
>>
>>
>>OG SÅ ER DET vi kommer til det centrale, denne undersøgelse skelner ikke
>>efter indkomstforhold, derfor må man nærmest betragte den som useriøs,
>>hvilket jeg også fortalte journalisten.
>
> Vel må man da ej. Det er vel stadig danskerne?

Naturligvis er den useriøs når den ikke skelner mellem dem der betaler 43 %
og dem der betaler 63 %, dybt useriøs.

> En undersøgelse der skal
> vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper, uanset
> fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?

Det er useriøst ikke at nuancere undersøgelsen.

> Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
> skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg betaler
> også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på at
> der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.

Efterløn er da udmærket, hvis blot den er 100 % selvfinansieret.

>>
>>
>>> Desuden synes jeg det er en ret besynderlig måde at argumentere på, ikke
>>> at forholde sig til argumentet, men til argumentatøren!?
>>>
>>
>>Kære Frank, der er ingen seriøse økonomer i Danmark der tager Jørgen Goul
>>Andersen alvorlig.
>
> Fint med mig, men du inddrog lige en aktør mere, ikke?. Du skrev nemlig:
>>Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>>betaler
>>topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>>betaler
>>for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
>>rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.
>
> Det handlede vel ligesom mere om at du ikke kan lide DR?!
>

For det første er epinion noget af det mest venstreorienterede der findes.
Nu har man så stille nogle skattespørgsmål med det formål at konstatere
danskerne er tilfredse med skatten, oven i købet får man Jørgen Goul
Andersen - Danmarks rødeste professor - til at kommentere tallene. Det har
Jørgen Goul Andersen ikke en døjt forstand på. Hvor er balancen i det indlæg
?


Læser du så teksttv i dag kan du se man spørger til velfærdsreformer, igen
epinion. Og hvem vælger man at spørge - Professor Bent Greve fra RUC.
Kineserne på RUC studerer hos Bent Greve og vil have deres skolepenge
tilbage, niveauet er ganske enkelt for lavt - og ærlig talt har man et
forklaringsproblem når man er rød, tankegodset bag har spillet fallit. Atter
en gang vælger man en fra den yderste venstrefløj til at kommentere epinions
rundspørge, flot, meget flot.

Thorkild


Frank Løkkegaard (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 01-12-05 15:28

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 1.
december 2005 at 15:13 +0100 wrote:
>Naturligvis er den useriøs når den ikke skelner mellem dem der betaler 43
>%
>og dem der betaler 63 %, dybt useriøs.

Det er det da ikke, hvis ellers undersøgelsen er skrudet sådan sammen, at
den er repræsentativ. Med det som forudsætning, så viser undersøgelsen da
hvad flertallet af danske vælgere ønsker?

>
>> En undersøgelse der skal
>> vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper, uanset
>> fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?
>
>Det er useriøst ikke at nuancere undersøgelsen.

Det afhænger da af hvad der har været formålet med undersøgelsen. Er
formålet at vise hvad flertallet ønsker, eller er formålet at vise hvad
udvalgte befolkningsgrupper ønsker - det er to forskellige undersøgelser.
>
>
>> Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
>> skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg
>betaler
>> også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på
>at
>> der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.
>
>Efterløn er da udmærket, hvis blot den er 100 % selvfinansieret.

Det er langt fra alle der er enige med dig i det synspunkt. Faktisk er
ganske mange af den opfattelse at det er en velfærdsydelse som samfundet
skal være medfinansierende på - det er noget af det ikke blot denne, men
vel stort set de fleste undersøgelser har vist. Når partierne er så angste
for at tale om ændringer på netop dette område, skyldes det at vælgerne
faktiskike ønsker disse ændringer.
Det kunne naturligvis være interessant med en undersøgelse der viste noget
om hvordan flertallet ønsker at ordningen skal skrues sammen. Eksempelvis
forholdet mellem samfundsfinansiering og selvfinansiering.
>
>
>>>
>>>
>>>> Desuden synes jeg det er en ret besynderlig måde at argumentere på,
>ikke
>>>> at forholde sig til argumentet, men til argumentatøren!?
>>>>
>>>
>>>Kære Frank, der er ingen seriøse økonomer i Danmark der tager Jørgen
>Goul
>>>Andersen alvorlig.
>>
>> Fint med mig, men du inddrog lige en aktør mere, ikke?. Du skrev nemlig:
>>>Desværre er det det samme røde gøgl vi ofte ser fra DR, dem der ikke
>>>betaler
>>>topskat mener skatten er rimelig, dem der betaler topskat mener de
>>>betaler
>>>for meget. Proletariatets diktatur bestemmer og DR inviterer danmarks
>>>rødeste professor til at kommentere undersøgelsen.
>>
>> Det handlede vel ligesom mere om at du ikke kan lide DR?!
>>
>
>For det første er epinion noget af det mest venstreorienterede der
>findes.
>Nu har man så stille nogle skattespørgsmål med det formål at konstatere
>danskerne er tilfredse med skatten

Hvor ved du fra at det var formålet - og udfra havd, vurderer du at
epinion er venstreorienteret?


>, oven i købet får man Jørgen Goul
>Andersen - Danmarks rødeste professor - til at kommentere tallene. Det
>har
>Jørgen Goul Andersen ikke en døjt forstand på. Hvor er balancen i det
>indlæg
>?

Jeg hæveder ikke at Goul Andersen er god - det var DR jeg spurgte til.
Myten om de venstreorienterede lever jo stadig, bortset fra at hovedparten
af journalisterne på eksempelvis TV-avisen er borgerlige i en eller anden
grad. Det forekommer jo mystisk, ikke?
>
>
Hvad sagde journalisten forresten?


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Per Hagemann (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 01-12-05 18:40


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b07424a563b9aca0032a190f3.7424b51@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 1.
> december 2005 at 15:13 +0100 wrote:
>>Naturligvis er den useriøs når den ikke skelner mellem dem der betaler 43
>>%
>>og dem der betaler 63 %, dybt useriøs.
>
> Det er det da ikke, hvis ellers undersøgelsen er skrudet sådan sammen, at
> den er repræsentativ. Med det som forudsætning, så viser undersøgelsen da
> hvad flertallet af danske vælgere ønsker?
>

Undersøgelsen viste at næsten ingen synes skatterne er for lave. En del
flere mener skatterne er for høje, og endnu flere svarede tilpas.

Det som provokerer er at journalisterne i DR forsøger at politisere om emnet
både ved vinkling og valg af vrøvleprofessorer. Har DR nogensinde, da næsten
alle syntes at skatterne var for høje, haft et indslag om fordelene ved
skattelettelser?



Thorkild Poulsen (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-12-05 04:20


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b07424a563b9aca0032a190f3.7424b51@net.dialog.dk...

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 1.
> december 2005 at 15:13 +0100 wrote:
>>Naturligvis er den useriøs når den ikke skelner mellem dem der betaler 43
>>%
>>og dem der betaler 63 %, dybt useriøs.
>
> Det er det da ikke, hvis ellers undersøgelsen er skrudet sådan sammen, at
> den er repræsentativ. Med det som forudsætning, så viser undersøgelsen da
> hvad flertallet af danske vælgere ønsker?
>

Naturligvis kan man feje de nuancer jeg beskriver, ind under gulvtæppet og
føre det røde argument at danskerne generelt er glad.

Det kan det dygtigste - som jo er dem det rammer - godt gennemskue og
klasificere den journalistik der søger den vej, som junk journalistik.

Egentlig havde jeg håbet du ikke var sunket så lavt, men man kan jo blive
skuffet.

>>
>>> En undersøgelse der skal
>>> vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper, uanset
>>> fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?
>>
>>Det er useriøst ikke at nuancere undersøgelsen.
>
> Det afhænger da af hvad der har været formålet med undersøgelsen. Er
> formålet at vise hvad flertallet ønsker, eller er formålet at vise hvad
> udvalgte befolkningsgrupper ønsker - det er to forskellige undersøgelser.

Et sådant udsagn tilhører en manipulerende junk journalist, der i dette
tilfælde forsøger at promovere en rød ideologi der forlængst er død.

>>
>>
>>> Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
>>> skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg
>>betaler
>>> også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på
>>at
>>> der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.
>>
>>Efterløn er da udmærket, hvis blot den er 100 % selvfinansieret.
>
> Det er langt fra alle der er enige med dig i det synspunkt. Faktisk er
> ganske mange af den opfattelse at det er en velfærdsydelse som samfundet
> skal være medfinansierende på

Altså, efterlønnere skal have lov til at nasse.

Tjah, man kender jo dem der promoverer den slags straks.

> - det er noget af det ikke blot denne, men
> vel stort set de fleste undersøgelser har vist. Når partierne er så angste
> for at tale om ændringer på netop dette område, skyldes det at vælgerne
> faktiskike ønsker disse ændringer.

Har man blot en smule indsigt må man fordømme disse menneskers selvbevilgede
lån i næste generation.

> Det kunne naturligvis være interessant med en undersøgelse der viste noget
> om hvordan flertallet ønsker at ordningen skal skrues sammen. Eksempelvis
> forholdet mellem samfundsfinansiering og selvfinansiering.

Jo jo, læg du bare regningen ind i børneværelset og overbevis dig om det er
helt i orden.

Vi andre mener du er super egoist og forsøger at videreføre en råden
forfejlet ideologi.


>>For det første er epinion noget af det mest venstreorienterede der
>>findes.
>>Nu har man så stille nogle skattespørgsmål med det formål at konstatere
>>danskerne er tilfredse med skatten
>
> Hvor ved du fra at det var formålet - og udfra havd, vurderer du at
> epinion er venstreorienteret?
>

Jeg vurderer epinion som venstreorienteret udfra erfaring, du er velkommen
til at være uenig, thats life.

At spørgsmålene end ikke indeholder indkomst er vel mest sigende (og det har
vi undersøgt).

>
>>, oven i købet får man Jørgen Goul
>>Andersen - Danmarks rødeste professor - til at kommentere tallene. Det
>>har
>>Jørgen Goul Andersen ikke en døjt forstand på. Hvor er balancen i det
>>indlæg
>>?
>
> Jeg hæveder ikke at Goul Andersen er god - det var DR jeg spurgte til.
> Myten om de venstreorienterede lever jo stadig, bortset fra at hovedparten
> af journalisterne på eksempelvis TV-avisen er borgerlige i en eller anden
> grad. Det forekommer jo mystisk, ikke?

Jørgen Goul mener bl.a. ikke vi står overfor en ældrebyrde, manden burde
degraderes til gadefejer og instituttet nedlægges, det har ingen værdi.

2. del af spørgsmålene gik så på om danskerne ønskede velfærdsreduktioner,
og hvem fik man til at kommentere det ?

Bent Greve, RUC !

Døm selv Frank, men du er meget langt ude hvis du forsvarer den form for
journalistik. Nu kan det være man har inkluderet andre for vi er mange der
højrøstet har klaget til DR.

>>
>>
> Hvad sagde journalisten forresten?
>
>

Han indså der var noget om min modstand og ville have mig i studiet, hvilket
blev nedstemt af chefen, vel sagtens fordi det var ham der hyppede de røde
kartofler.

Thorkild


Frank Løkkegaard (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 02-12-05 08:18

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on fredag 2.
december 2005 at 4:19 +0100 wrote:
>Naturligvis kan man feje de nuancer jeg beskriver, ind under gulvtæppet
>og
>føre det røde argument at danskerne generelt er glad.

))
Arh nu må du holde - det er sguda ikke specielt rødt at ville vise om
danskerne er glade eller ej.
Se hvad jeg skriver senere - det afhænger af hvad målet med undersøgelsen
er - og det mål skal selvfølgelig være kendt af alle - ganske som de
stillede spørgsmål skal være kendte
>
>
>Det kan det dygtigste - som jo er dem det rammer - godt gennemskue og
>klasificere den journalistik der søger den vej, som junk journalistik.
>
>Egentlig havde jeg håbet du ikke var sunket så lavt, men man kan jo blive
>skuffet.

Du KAN bare ikke lade være vel? Det er lidt forstemmende. Hvordan kan de
være et en uenighed med dig altid skal ende med en eller anden personligt
negativ kommentar?
>
>
>>>
>>>> En undersøgelse der skal
>>>> vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper,
>uanset
>>>> fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?
>>>
>>>Det er useriøst ikke at nuancere undersøgelsen.
>>
>> Det afhænger da af hvad der har været formålet med undersøgelsen. Er
>> formålet at vise hvad flertallet ønsker, eller er formålet at vise hvad
>> udvalgte befolkningsgrupper ønsker - det er to forskellige
>undersøgelser.
>
>Et sådant udsagn tilhører en manipulerende junk journalist, der i dette
>tilfælde forsøger at promovere en rød ideologi der forlængst er død.

Hvordan kan det være det?
Det er da ikke manipulernede at undersøge udfra bestemte kriterier? Det er
da det du selv ønsker, blot med nogle andre kriterier.
Kriterierne og spørgsmålene skal bare være kendte, så folk kan forholde
sig til udgangspunkt og resultat.
>
>
>>>
>>>
>>>> Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
>>>> skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg
>>>betaler
>>>> også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på
>>>at
>>>> der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.
>>>
>>>Efterløn er da udmærket, hvis blot den er 100 % selvfinansieret.
>>
>> Det er langt fra alle der er enige med dig i det synspunkt. Faktisk er
>> ganske mange af den opfattelse at det er en velfærdsydelse som samfundet
>> skal være medfinansierende på
>
>Altså, efterlønnere skal have lov til at nasse.
>
>Tjah, man kender jo dem der promoverer den slags straks.

Nej Thorkild, den går ikke.
Nu laver du jo en kobling, der siger at dem der ikke er enige med det er
"dem der promoverer den slags straks" Det er ikke et seriøst argument. Det
er faktisk ikke et argument overhovedet.
>
>
>Har man blot en smule indsigt må man fordømme disse menneskers
>selvbevilgede
>lån i næste generation.
>
Selvbevilgede lån i næste generation?
Det er et flertal i folketinget der afgør den slags - og da vi jo har et
repræsentativt demokrati, så er det ikke en selvbevilling, men en
demokratisk beslutning.
Interessant betragtning at man kun skal kunne træffe beslutninger der kan
være effektueret og betalt indenfor ens egen levetid.
- så vil der være nogle politikere der ikke vil kunne stemme i sager om
langsigtede investeringer med lang betalingstid, fordi de er for gamle

>
>> Det kunne naturligvis være interessant med en undersøgelse der viste
>noget
>> om hvordan flertallet ønsker at ordningen skal skrues sammen.
>Eksempelvis
>> forholdet mellem samfundsfinansiering og selvfinansiering.
>
>Jo jo, læg du bare regningen ind i børneværelset og overbevis dig om det
>er
>helt i orden.
>
>Vi andre mener du er super egoist og forsøger at videreføre en råden
>forfejlet ideologi.
>
Herre Jemeni - her når du da et imponernede lavpunkt.
Nu fremfører jeg at det kunne være interessant at få undersøgt ordentlgit
om der er hold i dine påstande, og så er jeg bare en super egoist, der
forsøger at videreføre en rådden ideologi.
Skal du være perfid, så vær det dog i det mindste på et lidt mere sublimt
niveau.

>
>>>For det første er epinion noget af det mest venstreorienterede der
>>>findes.
>>>Nu har man så stille nogle skattespørgsmål med det formål at konstatere
>>>danskerne er tilfredse med skatten
>>
>> Hvor ved du fra at det var formålet - og udfra havd, vurderer du at
>> epinion er venstreorienteret?
>>
>
>Jeg vurderer epinion som venstreorienteret udfra erfaring, du er
>velkommen
>til at være uenig, thats life.

Næh, det er jeg jo ikke, så er jeg en "en super egoist, der forsøger at
videreføre en rådden ideologi"
>
>
>At spørgsmålene end ikke indeholder indkomst er vel mest sigende (og det
>har
>vi undersøgt).

Nu aner jeg ikke hvem vi er - men som skrevet før, det afhænger af om man
vil undersøge hvad vælgerne som sådan ønsker eller om man vil undersøge,
hvad de forskellige socialgrupper ønsker. Det kan jeg ikke forstå du ikke
anerkender?
>



--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Thorkild Poulsen (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-12-05 12:22


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b074286003b9aca0032a190f3.74286c3@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on fredag 2.
> december 2005 at 4:19 +0100 wrote:
>>Naturligvis kan man feje de nuancer jeg beskriver, ind under gulvtæppet
>>og
>>føre det røde argument at danskerne generelt er glad.
>
> ))
> Arh nu må du holde - det er sguda ikke specielt rødt at ville vise om
> danskerne er glade eller ej.
> Se hvad jeg skriver senere - det afhænger af hvad målet med undersøgelsen
> er - og det mål skal selvfølgelig være kendt af alle - ganske som de
> stillede spørgsmål skal være kendte

Målet er da ganske klart, at føre rød propaganda.

>>
>>
>>Det kan det dygtigste - som jo er dem det rammer - godt gennemskue og
>>klasificere den journalistik der søger den vej, som junk journalistik.
>>
>>Egentlig havde jeg håbet du ikke var sunket så lavt, men man kan jo blive
>>skuffet.
>
> Du KAN bare ikke lade være vel? Det er lidt forstemmende. Hvordan kan de
> være et en uenighed med dig altid skal ende med en eller anden personligt
> negativ kommentar?

Jeg mener hvad jeg skriver Frank. Det er junk journalistik vi ser her og jeg
havde håbet du gennemskuede hvad det var der skete.

>>
>>
>>>>
>>>>> En undersøgelse der skal
>>>>> vise hvad danskerne ønsker, må nødvendigvis medtage alle grupper,
>>uanset
>>>>> fag. køn, indtægt osv. Alt andet vil da være useriøst?
>>>>
>>>>Det er useriøst ikke at nuancere undersøgelsen.
>>>
>>> Det afhænger da af hvad der har været formålet med undersøgelsen. Er
>>> formålet at vise hvad flertallet ønsker, eller er formålet at vise hvad
>>> udvalgte befolkningsgrupper ønsker - det er to forskellige
>>undersøgelser.
>>
>>Et sådant udsagn tilhører en manipulerende junk journalist, der i dette
>>tilfælde forsøger at promovere en rød ideologi der forlængst er død.
>
> Hvordan kan det være det?
> Det er da ikke manipulernede at undersøge udfra bestemte kriterier? Det er
> da det du selv ønsker, blot med nogle andre kriterier.
> Kriterierne og spørgsmålene skal bare være kendte, så folk kan forholde
> sig til udgangspunkt og resultat.

Tænk dig nu lidt om Frank, man forsøger at fremstille topskatteydere som
tilfredse ved at gøre dem til en del af pøblen, ærlig talf Frank, burde du
ikke højne din kvalitet som journalist.
>>
>>
>>>>
>>>>
>>>>> Bortset fra det er det da sikkert rigtigt at dem med de højeste
>>>>> skatteprocenter mener at de betaler rigeligt - hvilket de(vi - jeg
>>>>betaler
>>>>> også topskat) efter min opfattelse også gør. Men det ændrer jo ikke på
>>>>at
>>>>> der er nogel af os, der faktisk synes at efterlønnen er en OK ting.
>>>>
>>>>Efterløn er da udmærket, hvis blot den er 100 % selvfinansieret.
>>>
>>> Det er langt fra alle der er enige med dig i det synspunkt. Faktisk er
>>> ganske mange af den opfattelse at det er en velfærdsydelse som samfundet
>>> skal være medfinansierende på
>>
>>Altså, efterlønnere skal have lov til at nasse.
>>
>>Tjah, man kender jo dem der promoverer den slags straks.
>
> Nej Thorkild, den går ikke.
> Nu laver du jo en kobling, der siger at dem der ikke er enige med det er
> "dem der promoverer den slags straks" Det er ikke et seriøst argument. Det
> er faktisk ikke et argument overhovedet.

Hvad er det for noget vrøvl, naturligvis er efterlønnere nassere på
samfundet, navnlig næste generation og det burde du som journalist dog
indse.


>>
>>
>>Har man blot en smule indsigt må man fordømme disse menneskers
>>selvbevilgede
>>lån i næste generation.
>>
> Selvbevilgede lån i næste generation?
> Det er et flertal i folketinget der afgør den slags - og da vi jo har et
> repræsentativt demokrati, så er det ikke en selvbevilling, men en
> demokratisk beslutning.

Det er stadig et lån i næste generation og det burde du have indsigt til at
se. Du begynder at blive skuffende plat i dine indlæg.

> Interessant betragtning at man kun skal kunne træffe beslutninger der kan
> være effektueret og betalt indenfor ens egen levetid.
> - så vil der være nogle politikere der ikke vil kunne stemme i sager om
> langsigtede investeringer med lang betalingstid, fordi de er for gamle

Vil du kalde en efterlønsudbetaling for en "investering" ?

Det er lån og nas på næste generation.

>
>>
>>> Det kunne naturligvis være interessant med en undersøgelse der viste
>>noget
>>> om hvordan flertallet ønsker at ordningen skal skrues sammen.
>>Eksempelvis
>>> forholdet mellem samfundsfinansiering og selvfinansiering.
>>
>>Jo jo, læg du bare regningen ind i børneværelset og overbevis dig om det
>>er
>>helt i orden.
>>
>>Vi andre mener du er super egoist og forsøger at videreføre en råden
>>forfejlet ideologi.
>>
> Herre Jemeni - her når du da et imponernede lavpunkt.
> Nu fremfører jeg at det kunne være interessant at få undersøgt ordentlgit
> om der er hold i dine påstande, og så er jeg bare en super egoist, der
> forsøger at videreføre en rådden ideologi.
> Skal du være perfid, så vær det dog i det mindste på et lidt mere sublimt
> niveau.
>

Hvorfor det, jeg siger blot tingene ligeud.


>>
>>>>For det første er epinion noget af det mest venstreorienterede der
>>>>findes.
>>>>Nu har man så stille nogle skattespørgsmål med det formål at konstatere
>>>>danskerne er tilfredse med skatten
>>>
>>> Hvor ved du fra at det var formålet - og udfra havd, vurderer du at
>>> epinion er venstreorienteret?
>>>
>>
>>Jeg vurderer epinion som venstreorienteret udfra erfaring, du er
>>velkommen
>>til at være uenig, thats life.
>
> Næh, det er jeg jo ikke, så er jeg en "en super egoist, der forsøger at
> videreføre en rådden ideologi"
>>
>>
>>At spørgsmålene end ikke indeholder indkomst er vel mest sigende (og det
>>har
>>vi undersøgt).
>
> Nu aner jeg ikke hvem vi er - men som skrevet før, det afhænger af om man
> vil undersøge hvad vælgerne som sådan ønsker eller om man vil undersøge,
> hvad de forskellige socialgrupper ønsker. Det kan jeg ikke forstå du ikke
> anerkender?

Det er ufatteligt primitivt at konkludere danskerne er tilfredse udfra så
primitiv en undersøgelse, det burde du ærlig talt erkende hvis du har en
smule format.


Thorkild


Frank Løkkegaard (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 03-12-05 02:04

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on fredag 2.
december 2005 at 16:49 +0100 wrote:
>Du nærmer dig de røde papirer Hans Egon.

Og det ser desvære ud til at du er ved at degenerere som debattør - intet
forholder du dig til. I stedet sværter du personerne. Det er sgu lidt
ynkligt.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Thorkild Poulsen (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 03-12-05 09:26


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0742df313b9aca0032a190f3.742df36@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on fredag 2.
> december 2005 at 16:49 +0100 wrote:
>>Du nærmer dig de røde papirer Hans Egon.
>
> Og det ser desvære ud til at du er ved at degenerere som debattør - intet
> forholder du dig til. I stedet sværter du personerne. Det er sgu lidt
> ynkligt.
>

Nej Frank, jeg kalder det ynkeligt du som journalist ikke kan se hele
historien, kun den halve.

Thorkild


Frank Løkkegaard (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 04-12-05 15:18

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on lørdag 3.
december 2005 at 9:26 +0100 wrote:
>Nej Frank, jeg kalder det ynkeligt du som journalist ikke kan se hele
>historien, kun den halve.

Neæh, jeg mener blot at der er tale om to forskellige historier: En om
hvad flertallet af danskere mener, og en om hvad de bestemte socialgrupper
ønsker. Og her er det så jeg synes du begynder at sværte. Nå skidt nu med
det, det er snart jul og vi skal alle være gode og rare ved hinanden

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Thorkild Poulsen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 04-12-05 18:08


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b074333483b9aca0032a190f3.7433353@net.dialog.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on lørdag 3.
> december 2005 at 9:26 +0100 wrote:
>>Nej Frank, jeg kalder det ynkeligt du som journalist ikke kan se hele
>>historien, kun den halve.
>
> Neæh, jeg mener blot at der er tale om to forskellige historier: En om
> hvad flertallet af danskere mener, og en om hvad de bestemte socialgrupper
> ønsker. Og her er det så jeg synes du begynder at sværte. Nå skidt nu med
> det, det er snart jul og vi skal alle være gode og rare ved hinanden
>

Jamen så glædelig jul, du kan købe lidt billigere i Tyskland hvor skatten er
lavere.

Thorkild


Egon Stich (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 04-12-05 20:46


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:439322b5$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> news:fc.0073fb6b074333483b9aca0032a190f3.7433353@net.dialog.dk...
> > "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on lørdag 3.
> > december 2005 at 9:26 +0100 wrote:
> >>Nej Frank, jeg kalder det ynkeligt du som journalist ikke kan se hele
> >>historien, kun den halve.
> >
> > Neæh, jeg mener blot at der er tale om to forskellige historier: En om
> > hvad flertallet af danskere mener, og en om hvad de bestemte
socialgrupper
> > ønsker. Og her er det så jeg synes du begynder at sværte. Nå skidt nu
med
> > det, det er snart jul og vi skal alle være gode og rare ved hinanden
> >
>
> Jamen så glædelig jul, du kan købe lidt billigere i Tyskland hvor skatten
er
> lavere.
>
> Thorkild
>

Men man skal skynde sig.
Nu har de jo fået borgerlig regering.
Så nu stiger momsen

Egon



Thorkild Poulsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-12-05 03:51


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:qmIkf.2991$hc3.401@news.get2net.dk...

>>
>
> Men man skal skynde sig.
> Nu har de jo fået borgerlig regering.
> Så nu stiger momsen

Der skal jo ryddes op efter en socialdemokratisk katastrofe.

Thorkild


Egon Stich (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 05-12-05 18:07


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:4393ab49$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:qmIkf.2991$hc3.401@news.get2net.dk...
>
> >>
> >
> > Men man skal skynde sig.
> > Nu har de jo fået borgerlig regering.
> > Så nu stiger momsen
>
> Der skal jo ryddes op efter en socialdemokratisk katastrofe.
>
> Thorkild
>

Javel.
Men de hæver også topskatten.
Så det er også god borgerlig politik?

Egon



Thorkild Poulsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-12-05 19:37


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:IA_kf.312$O76.58@news.get2net.dk...
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:4393ab49$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>> news:qmIkf.2991$hc3.401@news.get2net.dk...
>>
>> >>
>> >
>> > Men man skal skynde sig.
>> > Nu har de jo fået borgerlig regering.
>> > Så nu stiger momsen
>>
>> Der skal jo ryddes op efter en socialdemokratisk katastrofe.
>>
>> Thorkild
>>
>
> Javel.
> Men de hæver også topskatten.
> Så det er også god borgerlig politik?
>

Jeg vil gerne bytte marginalskatter med tyskerne.

Og der skal jo stadig ryddes op efter den uduelige Schroeder.

Thorkild


Croc® (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 06-12-05 01:04

On Mon, 5 Dec 2005 19:36:36 +0100, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:


>>> >
>>> > Men man skal skynde sig.
>>> > Nu har de jo fået borgerlig regering.
>>> > Så nu stiger momsen
>>>
>>> Der skal jo ryddes op efter en socialdemokratisk katastrofe.
>>>
>>> Thorkild
>>>
>>
>> Javel.
>> Men de hæver også topskatten.
>> Så det er også god borgerlig politik?
>>
>
>Jeg vil gerne bytte marginalskatter med tyskerne.

Det tror jeg gerne du ville, men hvis du kender det tyske system,
ville det samtidig betyde en kraftig lønnedgang, da en stor del af
deres sociale ydelser er pålagt firmaerne.
>
>Og der skal jo stadig ryddes op efter den uduelige Schroeder.
>
Mon ikke det har været en uriaspost for alle, når Tyskland både skal
finansiere EU og sammenlægningen med det tidligere ØstTyskland.

Regards Croc®

Thorkild Poulsen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 06-12-05 01:47


"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
news:i6l9p1h3rqrfo8jvdj79t5phdk76butqv0@4ax.com...

>>
>>Jeg vil gerne bytte marginalskatter med tyskerne.
>
> Det tror jeg gerne du ville, men hvis du kender det tyske system,
> ville det samtidig betyde en kraftig lønnedgang, da en stor del af
> deres sociale ydelser er pålagt firmaerne.

Hvilket stadig bevirker progressionen stopper tidligere for den enkelte.
OGSÅ selvom du regner firmabetalte ydelser med.

>>
>>Og der skal jo stadig ryddes op efter den uduelige Schroeder.
>>
> Mon ikke det har været en uriaspost for alle, når Tyskland både skal
> finansiere EU og sammenlægningen med det tidligere ØstTyskland.
>

Han havde i hvert fald ikke nosserne til at få rydet op i det stive
arbejdsmarked - skal vi kalde det socialdemokratisme i beton klassen.

Thorkild

-- Back in 6 days


Konrad (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-12-05 00:21

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message news:439322b5$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Neæh, jeg mener blot at der er tale om to forskellige historier: En om
> > hvad flertallet af danskere mener, og en om hvad de bestemte socialgrupper
> > ønsker. Og her er det så jeg synes du begynder at sværte. Nå skidt nu med
> > det, det er snart jul og vi skal alle være gode og rare ved hinanden
> >
>
> Jamen så glædelig jul, du kan købe lidt billigere i Tyskland hvor skatten er
> lavere.

Det samme gælder Uganda, Nepal, Burma osv...


Thorkild Poulsen (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 10-12-05 12:08


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:43984156$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
news:439322b5$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Neæh, jeg mener blot at der er tale om to forskellige historier: En om
> > hvad flertallet af danskere mener, og en om hvad de bestemte
> > socialgrupper
> > ønsker. Og her er det så jeg synes du begynder at sværte. Nå skidt nu
> > med
> > det, det er snart jul og vi skal alle være gode og rare ved hinanden
> >
>
> Jamen så glædelig jul, du kan købe lidt billigere i Tyskland hvor skatten
> er
> lavere.

Det samme gælder Uganda, Nepal, Burma osv...

Schweiz, USA, England, Luxemburg osv.

Det mest afslørende er nok det primitive islæt over din analogi.

Thorkild


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste