Profession: Løgner
Fra : Tveskaeg

Dato : 26-11-05 11:28

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

Ekstra Bladets Leder Lørdag den 26 November 2005

Profession: Løgner

KØBENHAVNS ærværdige Borgerrepræsentation kan se frem til en
næstformand, der notorisk er fuld af løgn. Hans navn er Wallait Khan,
pakistansk statsborger med mangeårig bopæl i Danmark, når han ikke
lige er i hjemlandet i et forsøg på at blive borgmester.

Han havde erklæret, at han 'selvfølgelig' ville udtræde af københavnsk
kommunalpolitik, hvis han blev valgt i Pakistan. Det var nu ikke mere
selvfølgeligt, end at han ikke ulejligede sig med at meddele sit
daværende danske parti Venstre om sit pakistanske kandidatur.

Denne tavshed tangerer en løgn.

LØGNEN fuldbyrdes, da Khan efter kommunalvalget med lynets hast
forlader Venstre til fordel for et politisk sammenrend, der skal sikre
kommende overborgmester Ritt Bjerregaard og hendes venstreorienterede
støtter nogle flere borgmestre på bekostning af de borgerlige.

Denne manøvre sikrer Khan personlig en ordentlig sjat penge, som det
nu viser sig, at han har hårdt brug for, hvis han vil i Folketinget!
Mere herom senere, som de siger i tv-nyhederne.

SENEST, og måske alvorligst, har Wallait Khan løjet om sit
demokratiske sindelag.

I en propagandaudgave af et pakistansk månedsblad kunne man læse en
pompøs hyldest til 'Den berømte politiske og sociale personlighed
Wallait Khan - et blik på den service, som han hidtil har ydet til
indvandrere'.

Artiklen er godkendt af hyldestens genstand, og den fremhæver, at Khan
altid har støttet kontroversielle muslimske foreninger som Minjah
ul-Quran og Hizb-ut-Tahrir.

Selv forklarer han nu, at støtten kun skulle ses som et forsvar for
disse foreningers ret til at forsamles og ytre sig, og det lyder jo
meget demokratisk.

MEN DET er jo ikke lige meget, hvilke ytringer man støtter. F.eks. har
Hizb-ut-Tahrir opfordret til drab på jøder. Sammen med bl.a. den
radikale Naser Khader gik Wallait Khan ind i kampen mod den
ekstremistiske sammenslutning, som en rigsadvokat med hår på brystet
havde slæbt for Højesteret for med grundloven i hånd at få den opløst
ved dom.

Det er galninge af den type, Wallait Khan støtter.

Endnu en løgn.

ENDEMÅLET for Hizb-ut-Tahrir er kalifatet, et muslimsk
verdensherredømme med sharia-lovgivning, der bl.a. indebærer
tildækkede kvinder. Den får Khan nok ikke Ritt Bjerregaard med på.

Men i går sagde han, at alle muslimer går ind for sharia. Da Khan er
muslim, må det jo også gælde for ham. Men han holdt et smuthul åbent:
Den skal ikke indføres i Danmark.

Hvorfor skal danskernes snydes for sharia-lovgivningens velsignelser?

Igen taler manden med to tunger.

SPØRGSMÅLET er, hvor Wallait Khan lyver mest: I pakistanske eller
danske miljøer? Svaret er formentlig, at han lyver lige stærkt i begge
lejre. Pakistanerne fortæller han, hvad de gerne vil høre, og
danskerne får så den version, han tror passer blegansigterne.

Khan har en gennemskuelig taktik: Han siger, hvad der bedst kan betale
sig for ham.

HVILKET som lovet bringer os tilbage til pengene.

Når Wallait Khan efter alle disse år ikke er dansk statsborger, er
forklaringen, at han skylder det offentlige et større beløb.
Angiveligt på grund af en skummel revisor, der for 30 år siden stak af
med nogle bilag.

Men det lover Khan, at han nok skal få bragt i orden, så han som dansk
statsborger kan stille op til næste folketingsvalg.

Vi venter spændt på, hvilket parti der bliver beæret med 'den berømte
politiske og sociale personlighed Wallait Khan'.

Fra : Peter Bang

Dato : 26-11-05 12:35

Tveskaeg <nobody@noone.com> skrev:
>LØGNEN fuldbyrdes, da Khan efter
> [...]
Hvordan i alverden kan Venstre i København finde på at opstille
en kandidat med en så anløben personlighed, som det her påståes?

I øvrigt trænger Venstres vælgerforeninger rundt i landet vel
egentlig til lidt coaching, når det kommer til opstilling af
kandidater.

Fra : Sten Schou

Dato : 26-11-05 13:32

"Peter Bang (slet TY2W7)" <peterbang@TY2W7privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan i alverden kan Venstre i København finde på at opstille
> en kandidat med en så anløben personlighed, som det her påståes?

Sikkert for at få nogle af de "indvandrer"stemmer, som de radikale ellers
ville have fået.

> I øvrigt trænger Venstres vælgerforeninger rundt i landet vel
> egentlig til lidt coaching, når det kommer til opstilling af
> kandidater.

Tror de trænger til meget coaching.

Hilsen Sten

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-11-05 23:59

Peter Bang (slet TY2W7) skrev i meddelelsen
<11330050940.896878172860337@dtext.news.tele.dk>...

>Hvordan i alverden kan Venstre i København finde på at opstille
>en kandidat med en så anløben personlighed, som det her påståes?

Mig bekendt er det faktisk ret svært at få folk til at stille op til
kommunalvalg.
Derfor er der tendens til at være glad for dem der melder sig. Tilsvarende
problemer findes også ved andre valgte tillidshverv.

Så hvis ikke man har konkret viden om alvorlige hindringer for valg vil man
næppe afvise dem som melder sig som potentielle kandidater.

Man kunne selvfølgeligt vælge at opstille folk uden at spørge dem om lov
(det er borgerligt ombud at sidde i komunalbestyrelse); men det vil næppe
give noget godt resultat.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-11-05 13:30

Tveskaeg wrote:

Spændende leder, men jeg undrer mig altså meget over følgende passus:

> [...]
> ekstremistiske sammenslutning, som en rigsadvokat med hår på brystet
> havde slæbt for Højesteret for med grundloven i hånd at få den opløst

De må da mene "kampen FOR den ekstremistiske sammenslutning"?

Wallait Khan har jo NETOP ikke ytret sig imod Hizb-ut Tahrir, hvilket jo
netop er problemet!

(Sådan en som Manu Sareen vil jeg nu snarere sige går ind i kampen MOD
HUT, underforstået at han også selv er mod foreningen. Jeg håber i
øvrigt at sammen Manu Sareen gør alvor af sine trusler om at trække sin
støtte tilbage!)

Anders Peter Johnsen