Robotskabt kedsomhed og No Trabajo
Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-05 08:37

Robotskabt kedsomhed og No Trabajo

En person der praler af at han nasser på systemet og er lykkelig ved
det, er en helt i stil med nultrækprocent-Glistrup.
Der er brug for pionerer, der udvikler rigt liv og oplyser om det -
det er småligt at kritisere nasseri, som staten målrettet har skabt.
"Hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge", vitsede Jacob
Haugaard, og det er klart at den, der afgiver en plads på
arbejdsmarkedet beriger livet for den arbejdsnarkoman, der får
pladsen.
Kedsomhed er ikke altid helvede. Det kan vendes til noget positivt,
hvilket følgende citater handler om. Der er livskunst i at vise vejen
mht livskarriere på en ny måde
Det er ikke kun den østerlandske mediterende, der ved at turde
intetheden åbner for skjulte porte i sindet og får ny impulser og
kommer videre.
Selv er jeg slave af "protestantisk etik jvf Max Weber" og pukler og
sparer. Fler og fler er kloge nok til at nyde livet og omsætte mursten
til luksus så arvingerne intet får.Vigtigere end småsparing er, at
Fogh holder sig gode venner med Bush - det er vort værn mod både
forgældelse og muslim-magtovertagelse.

ke- Arbejde er et tilflugtssted for menesker, der ikke har
noget bedre at foretage sig. Oscar Wilde

ke- At slå tiden ihjel, dette uhyre, er det ikke vor
alleralmindeligste og mest tilladte beskæftigelse.
Charles Baudelaire

Ke-- Boredom, after all, is a form of criticism. William
Phillips, A Sense of present, 1967

Ke- Den der opbygger forsvar mod kedsomhed, opbygger forsvar
mod sig selv. Nietzsche "Vandreren og han skygge"1879

Ke- Ennui, felt on the proper occasions, is a sign of
intelligence.

Ke-- Kedelig er den, som kun vil tale, når du vil have ham til
at lytte. Ambrose Bierce 1842-1914

Ke--- Kun de højeste og mest aktive dyr er i stand til at kede
sig. Nietzsche

Ke---- Livet er et sygehus, hvor hver patient er besat af
længslen efter at bytte seng. Charles Baudelaire

Ke-- Mennesket er det eneste dyr, som keder sig.
Erich Fromm

Ke-- Somebody`s boring me - I think it´s me. Dylan Thomas,
1914-53, Welsh poet

Ke-- The man who doesn't have the courage to allow himself and
his work to be considered tedious, is certainly no intellect of the
first rank, whether in the arts or the sciences. Nietzsche

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-11-05 10:56

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Robotskabt kedsomhed og No Trabajo
>
> En person der praler af at han nasser på systemet og er lykkelig ved
> det, er en helt i stil med nultrækprocent-Glistrup.

Hvorfor tror du at Glistrup er mit store idol?

> Der er brug for pionerer, der udvikler rigt liv og oplyser om det -
> det er småligt at kritisere nasseri, som staten målrettet har skabt.

Jeg føler også at staten helt bevidst har gjort, at det ofte bedre har
kunnet betale sig ikke at arbejde, for det skyldes vel ikke dumhed?

> [...]
> Haugaard, og det er klart at den, der afgiver en plads på
> arbejdsmarkedet beriger livet for den arbejdsnarkoman, der får

Også min mening, når der nu ikke er arbejde til alle.

> Kedsomhed er ikke altid helvede. Det kan vendes til noget positivt,
> hvilket følgende citater handler om. Der er livskunst i at vise vejen
> mht livskarriere på en ny måde

Det kunne dog være rart med nogle flere penge, så man kunne opleve noget
mere af den store verden, mens man nu er her på Jorden. Dog føler jeg ikke
tabet som særligt stort, for da jeg havde arbejde, havde jeg alligevel ikke
tid til at rejse, fordi jeg skulle hen på slaveanstalten næsten hver dag.

> [...]
> til luksus så arvingerne intet får.Vigtigere end småsparing er, at
> Fogh holder sig gode venner med Bush - det er vort værn mod både

Lad os håbe at sidstnævnte holder stik.

> ke- Arbejde er et tilflugtssted for menesker, der ikke har
> noget bedre at foretage sig. Oscar Wilde

Ja, sådan er det.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-11-05 11:43

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Ja, sådan er det.

Du må tage mottoet: "Work is the crabgrass in the lawn of life", som en
eller anden filosof skrev.

Bare ikke Arne ser ordet "crab" og går grassat

Heldigvis er jeg i hans filter, så jeg ikke får en forsikringssag på halsen,
hvis han får krabben galt i *sin* hals.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-05 13:27

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Hvorfor tror du at Glistrup er mit store idol?

Jeg læser mellem linierne så godt jeg kan, og afventer modsigelse,
hvis brainstorm blir mere storm end brain.

> Jeg føler også at staten helt bevidst har gjort, at det ofte bedre
> har
> kunnet betale sig ikke at arbejde, for det skyldes vel ikke dumhed?

Nej, de har tidligt planlagt musliminvasion, og den søges
retfærdiggjort ved at "ellers vil ingen stå i nærbutikker". Men vi
bestikkes med overførselsindkomst til ikke at beholde disse gode job -
incl taxachafør-cowboyjobbet

> Også min mening, når der nu ikke er arbejde til alle.

Men ideelt var at der igen satsedes på selvhjulpenhed. Det fremmes dog
ikke meget af at vi to adlyder hetz her og rejser til provinsen og
pukler

> [...]
> alligevel ikke
> tid til at rejse, fordi jeg skulle hen på slaveanstalten næsten hver

Flextid og halvtid er for sjælden.

> Lad os håbe at sidstnævnte holder stik.

Men har vi andre værn, når de dumme ¨dänen stemmer som de lige har
gjort?
Usenet flytter ikke mange stemmer

Fra : Hagbard

Dato : 26-11-05 14:56

Bo Warming skrev:
<SNIP>
> Usenet flytter ikke mange stemmer

I sandhed nej. Jeg vender generelt tilbage til dk.politik en gang om
måneden og kunne ikke finde på at udelukke nogen. Heller ikke dine
inspirende indlæg, Bo. Keep'em coming!