Moral-tro-science bunder i kedsomhed og hæ~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-05 21:34

Moral-tro-science bunder i kedsomhed og hævn

Dyr har ikke meget anden moral end instinkter og frygt for at de
stærke nidstirrer dem.

Men vi har så god til , så vi keder os, og for at drive rastløsheden
på flugt må vi opfinde tro og moralregler, og da moden skifter og
religion er komisk i internetalderen, så er videnskab blevet ny
religion.

For at holde vor "eksistentielle angst for intetheden" på afstand,
kaster vi os hadefuldt ind i dømmesyge mod dem vi er misundelige på,
og foruden disse fjendebilleder finder vi pyssenyssede
medlidenheds-objekter, som vi vil eje, ved at sætte den i
taknemlighedsgæld.

Den vi står i skyggen af, vil vi hævne os på - så vi opfinder regler
der er åh så videnskabelige (menneskerettigheder) og som kan nedgøre
vor konkurrent.

Det hele bunder i for god tid - robot-styret produktion er indirekte
farlig

"Den ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som fjende"
Nietzsche

The gilded sheath of pity conceals the dagger of envy Nietzsche

Det kaldes umoralsk, når andre gør det, man selv har
lyst til at gøre. Otto Ludwig

Der er ingen, Godtfolk nærer en sådan Foragt for som
for den, de misunder, K.K. Steincke

En god ting forbliver aldrig
ustraffet. Gore Vidal

Jo mere du udfolder dig, jo mindre vil
andre tillade at du udfolder dig. Nietzsche Menneskeligt alt for
menneskeligt 1877

"Tilgiv os vore Dyder" - sådan skal man bede til
menneskene. Friedrich Nietzsche

Alle hader mig, fordi jeg er så vellidt. - Peter
De Vries

Alt hvad der er produktivt, skaber modvilje. Nietzsche

De gode er nødt til at korsfæste den, der opfinder sig
sin egen dyd! Dét er sandheden.Nietzsche

Fra : Lapzig

Dato : 24-11-05 23:31

> [...]
> konkurrent.
>
> Det hele bunder i for god tid - robot-styret produktion er indirekte

Forklar venligst i EGNE ord, hvorfor robotstyret produktion er indirekte
farlig.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-05 04:41

"Lapzig" <lapzig@invalid.invalid> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Forklar venligst i EGNE ord, hvorfor robotstyret produktion er
> indirekte farlig.

Jeg er tilhænger af automatisering, men den er fremmedgørende, og den
vigtigste drivkraft for "homo sapiens - the toolmaking animal" er ikke
altid at producere hurtigt og billigt, men at imponere med snildhed og
få egne sønner ansat som ingeniører, mens rutinearbejdets stolte
sønner mister al ære - skubbes ud i arbejdsløshed. Alles kamp mod alle
gælder altid.

Robot- og anden industrialisme giver os enorme mængder fritid, dvs
kedsomhed.
Det er rastløshed pga "angst for intet", der får folk til at volde,
stjæle, bedrage og blive sindsyge og stofmisbrugere.
Spørg præcisere hvis mine egne ord (som også var 100% af trådstart)
ikke oplyser godt nok

"Er livet ikke tusind gange for kort til at kede sig. Nietzsche

" Hårdt slid fra morgen til aften er det mest effective
politi. Det hindrer udviklig af fornuft, grådighed og lyst til
uafhængigthed. Nietzsche

Hvorfor henretter man bager for smed - fordi noget skal man gøre.
Teknikskabt kedsomhed driver os til misundelse, hævnlyst,
forurettethed, rethaveriskhed, §-rytteri osv osv

LØSNING: lave skatter, færre love, privatisering

Jeg søger med citater at nå hele vejen rundt om emnet - her alt for
få.

God - ond forenklinger når ikke ud i de for forståelse nødvendige
hjørner

Men alt er kompliceret og det er godt der spørges, hvis noget ikke er
ovebbevisende. Vi har forskellig referenceramme, men det kan der rådes
bod på

Fra : Lapzig

Dato : 25-11-05 14:16

> [...]
> Det er rastløshed pga "angst for intet", der får folk til at volde,
> stjæle, bedrage og blive sindsyge og stofmisbrugere.

Enig.

> LØSNING: lave skatter, færre love, privatisering

Den konklusion forstår jeg ikke.

> Men alt er kompliceret og det er godt der spørges, hvis noget ikke er
> ovebbevisende. Vi har forskellig referenceramme, men det kan der rådes bod
> på

Hvilket du gjorde. Tak.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-05 15:04

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Enig.

> Den konklusion forstår jeg ikke.

Dyr er aldrig sindsyge, og deres vold og tyveri fra artsfæller holdes
nede på et minimum via kappestrid
Mennesker har via et vestlig-jødisk enguderi fundet på et enormt
skattetryk, og der skabes luksusfængsler der øger kriminaliteten.
Hvis vi kun straffede de alvorlige asociale lovbrud, kunne vi nå den
1% af Vestens nuværende volds og tyveri rate, som Japanerne har været
nede på konstant i årtier - samtidig med, at de elsker hinanden, så de
ikke gør hinanden så meget syge som vi er, men lever ti år længere end
os.

Konfutze havde på Sokrates tid et sammenhængende livssyn, som er
næsten identisk med Glistrups.
Minimal medlidenhed - satsning på arbejdsglæde, selvhjulenhed,
ejendomsret, oplyst enevælde til de der har vist evne til at lede
Det hænger sammen med at både Kina og Japan har haft langt færre krige
end os, fordi de har sikre naturlige grænser - når Kina er samlet er
det uovervindeligt, og det japanske hav er 6 gange bredere og
orkanrigere end Den Britiske Kanal.
Jøderne spredtes blandt folkeslagene og fandt på historiefortælling og
enguderi, som sikrede deres overlevelse og blev vor tro - men en fæl
intolerant tro med sygt fokus på empati og tvangs-godgørenhed.

" Du må ikke røve. Du må ikke ihjelslå. Sådanne ord kaldte man
engang hellige. Dem bøjede man knæ og hoved for. Dem tog man skoene af
for. Men jeg spørger jer: Hvor var der nogensinde bedre røvere og
drabsmænd i verden end sådanne hellige ord selv har været det- ligger
det ikke i alt liv selv at røve og slå ihjel.Og derved at sådanne ord
kaldtes hellige, blev SANDHEDEN så ikke derved slået ihjel. Nietzsche

" Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto
Leisner i farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra
Korsør til København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk
glæde, eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretræer, for nu at
tage tre typiske ting, der glæder den danske befolkning, så er det
nødvendigt, at der skabes de bedst mulige økonomiske rammer ved
anvendelse af færrest mulige af ugens 168 timer Glistrup