London med børn
Fra : Kieler-Saietz

Dato : 12-06-01 21:21

Hej
Vi skal i juli måned 4 dage til London med vores søn på 6½.
Gode forslag til en børnevenlig tur modtages med glæde.
Ligeså hvis nogen kender til gode rabathæfter mm.

mange hilsner
Betina

Fra : Niels J Nielsen

Dato : 15-06-01 09:56

Natural History Museum er super, hvis drengen interesserer sig for
dinosaurer, vulkaner, jordskælv og andet vildt. Man kan sagtens bruge en
(regnvejrs)dag der inde, det er enormt stort.
http://www.nhm.ac.uk/

Og så er der også Hamleys, en 7 etagers legetøjebutik
http://www.hamleys.co.uk

Bon voyage
Niels

Fra : Mona Holm

Dato : 15-06-01 15:18

Kieler-Saietz <Kieler-Saietz@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g5tct$c9f$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Gode forslag til en børnevenlig tur modtages med glæde.
> Ligeså hvis nogen kender til gode rabathæfter mm.

Jeg kan supplere med
London Transport Museum
og ikke at forglemme:
London Zoo

Zoo var en kæmpe oplevelse for vores pode sidste år (da var han 4½),
Transport Museum var ikke _så_ spændende for ham, men er helt sikkert et hit
for lidt større børn. der er masser af gamle busser mm man kan kravle op i,
man kan styre en undergrundsbane mm.

Mvh Mona

ps Glem ikke at købe sko når I er derovre. Børnesko (på trods af hvad man
har hørt om briternes skovaner) er gode og billige, ca halv pris i forhold
til DK.

Fra : Mona Holm

Dato : 16-06-01 17:05

Mona Holm <mxh@azg.axaa.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gd5cn$fie$2@sunsite.dk...

nå ja, jeg glemte selvfølgelig London Eye (hvis de da ikke har pillet den
ned).

Næh, det har de vist ikke, den er her med webcam og det hele:
http://www.british-airways.com/londoneye/f5.html

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 16-06-01 14:35

Tower vil nok være spændende for en 6-7 årig
HMS Belfast, et udrangeret slagskib i Themsen, er også være et besøg værd.

Fra : Colin Rosenthal

Dato : 18-06-01 15:17

On Tue, 12 Jun 2001 22:21:18 +0200,
Kieler-Saietz <Kieler-Saietz@mail.tele.dk> wrote:
>Hej
>Vi skal i juli måned 4 dage til London med vores søn på 6½.
>Gode forslag til en børnevenlig tur modtages med glæde.
>Ligeså hvis nogen kender til gode rabathæfter mm.

I spent a summer holiday in London with my sister and mother
at that age - just riding around from place to place on the
Tube every day was a big excitement! I second all the
suggestions already made and would add Madame Tussaud's
waxworks and Planetarium - but it all depends what kind of
things your son is interested in. Why not let _him_ have a
look at some guide books or the web and see what he suggests!

--
Colin Rosenthal
Astrophysics Institute