Om at være anti-racistisk som Karen Blixen
Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-05 20:13

Om at være anti-racistisk som Karen Blixen

" Da den første dampmaskine blev sat i gang, skiltes de forskellige
racers veje - og vi har ikke mødt hinanden siden." Karen Blixen

I sine bøger om Afrika roser hun de stolte muslimske sorte landmænd og
lærer af dem. Selvfølgelig gør hun sig ikke klog på om genetisk
nedarvning af personlighedstræk er korreleret med hudfarve, hvilket er
hvad racisme betyder. Rigtige racister af den gamle skole er Kipling,
Darwin, Hitler og Churchill, der alle mente, at hvide fødes
intelligentere end ulandsracerne.

Selvfølgelig står jeg diametralt modsat disse fire (hvoraf Hitler
iøvrigt kort før sin død skrev et testamente om, at jøders "problem"(efter
hans smag) er kulturelt, tillært - hans socialdarwinisme var påtaget
PR).

For at fremme indvandring og skabe et nazifjendebillede ud af dem, der
er imod, fabrikeredes ca 1960 et *nysprog* om at man er racist , hvis
man er "kulturracist", dvs tror at visse racer er uintelligente pga
social arv.

Derfor vrænger spøgefuglen Glistrup, at racist er kommet til at betyde
fædrelandskærlig.

Nysprog bruges til at fabrikere justitsmord, for Københavns Politi har
blandt sine arbejdsopgaver fra godhedsindustrien at skabe skønmaleri
af etnisk harmoni, og derfor skal muslimproblemerne forklares ved, at
de stakkels svage muslimer står overfor en polariserende, hadefuld
højrefløj, der hetzer og gør dem bilbombe-mindede i Paris og på
Nørrebro.

Derfor er betjente hjernevasket til at ræsonere at, når Bo Warming har
tre 266b-domme, så er han selvfølgelig racistisk og hadsk mod sorte ,

og derfor skal dommeren tro på en sort pige, der anmelder
blufærdighedskrænkelse, altså "racistisk sexchikane".

Men hvis Karen Blixen levede, så ville Danmarks tre mindst racistiske
personer være hende, Glistrup og mig(der har kæmpet for farvede
ulandsfolks bedre kår vedr sult og sygdom i deres lande i flere år end
Karen Blixen.

Min anden livsopgave har været at skabe accept af donorinsemination og
adoption, og begge dele er jeg gået i fængsel for, og jeg har hjulpet
over hundred barnløse at få deres livs største ønske opfyldt , især
lovligt pr sæddonor(her bestod min bøde-synd i at kalde mig sæd-læge -
en vits der var i strid med lægeloven om beskyttet titel.
Adoptionsformidling der er underkastet statsmonopol fik jeg længere
bøde for - og bødehefte valgtes vedr begge.)

Jeg har fremmet forståelsen af, at man holder lige så meget af børn,
man ikke er biobeslægtet med, som af ens egne - at opvækstmiljøet er
altafgørende, og ægte kærlighed ikke skabes af nedarvet hår eller
musikalitet(sidstnævnte er nok 100% social arv, men naturvidenskab via
lægemidler arbejder på, at fremme tro på genetisk skabt personlighed)

" Den ariske indflydelse fordærvede den hele verden . . .
Blandede racer er kilderne til store civilisationer . . . Maxim: tal
aldrig til en mand, som tror på racebedraget.
Nietzsche

" If we were to wake up some morning and find that everyone was the
same race, creed and colour, we would find some other causes for
prejudice by noon. Senator George Aiken

"Rascisme er dogmet,at en etnisk gruppe af naturen er
dømt til medfødt underlegenhed og en anden gruppe er bestemt til
medfødt overlegenhed . Ruth Fulton
Benedict (antrololog)

"Hvis alt andet slår fejl, så skyd skylden på ham, der
ikke taler engelsk. Homer Simpson

Udseende gir social arv, så tro ikke socialdarwinist-racismen

Mænd elsker overtroen om, at deres børn ligner dem mht personlighed
fordi hjerneceller nedarves. Dette er også argument for sociobiologisk
eller socialdarwinistisk racisme, som den Hitler foregav at tro på.

Her skal gennemgås to store fejlkilder bag overtroen om bioracisme

1.. at ansigt og kropsform er selvopfyldende profeti og ad den vej
skaber lighed med forældrene hvad angår psyke og IQ
2.. At karakter der er om vaner, er så kompliceret at socialarv
ikke kan udelukkes at forklare alle forældre-barn ligheder , når
bortses fra atypiske sygdomsforhold(mongolisme, PKU osv)

1.. Når hos nyfødte ses pik så forventes "rask dreng" og ellers "sød
pige" , og derfor er sød og rask selvopfyldende profetier for de to
køn. Tilsvarende forventes ikke teknik-ekspertise hos noger i Vestlig
storby, men "I got rhytm"
En tilsvarende indre impuls til at blive som far og mor, er at man kan
have arvet samme sygdomstendenser, fx sukkersyge, og det bliver evt
medvirkende til samme (fx forurettede sukkersyge-) personlighed og
karakter.

Store hunde er mere bidske, fordi de kan slippe fra det - og fordi det
forventes, og man lever op til forventningerne. Men måske også hunde
af store og små racer fødes med samme grå celler mellem ørerne, og
snak om intelligente gener hos pudler og beagler er overtro, og
godmodighed hos golden retrievere er også om, at børnefamilier køber
disse hunde, og så bliver de godmodige af det. Hos mennesker gælder
samme mønster, men lidt mere kompliceret.

2.. Vaner opstår ved at forældres adfærd kopieres, og karakter er
lag på lag af vaner. Man bliver intelligent, når man med stædig
karakterstyrke gør lektier færdige og vil huske og kunne og
problemløse.
Sammensuriet af de mange social-arv faktorer kan let overgå al
genetisk arv i betydning,

Når videnskabsmænd udfra statistik om tvillinger mm påstår,

at visse psykoser(fx skitzofreni eller depression) har tendens til
arvegang, så er det på ingen måde bevis for at DNA medvirker til at
skabe særlig personlighed. Vor viden er for lille til at vi bør have
en stærk mening om dette vanskeligt udforskelige spørgsmål.

CITATER OM UDSEENDE-ARV der skaber psykelighed med forældre

" Anatomy is destiny Freud

" Character is destiny Heraklit

" Den fødte forbryder kan kendes på sit lille kranium med
ringe plads til hjerne, den lave vigende pande, det fremspringende
ansigt, kraftige kæber og store kindben. Der er misdannelser ved ører,
øjne, læber, tænder og gane. Håret er tottet og krøllet. Tit er der
overtallige fingre eller brystvorter. Personen er stammer og
kejthåndet". Psykiater Cesare Lombroso (1835-1909)

Ar Det gør ikke noget at være født i en andegård, når blot
man har ligget i et svaneæg. H.C. Andersen

Ar Fædrenes synder hjemsøges på børnene. Gamle
Testamente(og i mindre grad Gustav Wied og Henrik Ibsen)

Ar For det hjælper alligevel ikke. At man har ligget i et
ørneæg, når man er vokset op i en andegård. Henrik Pontoppidan

Ar Fra naturens hånd ligner mennesker hinanden, men frem
gennem livet udvikler de sig meget forskelligt. Kung- Fu-Tse

ar Legemet udtrykker altid den ånd, det omslutter.
Auguste Rodin

Ar Man kommer ikke til verden som kvinde, man bliver det.
Simone de Beauvoir

ar Manerer er nødvendige for den grimme. De kønne kan
slippe afsted med hvadsomhelst. Evelyn Waugh

ar Naturen giver dig det ansigt, du har, når du er 20.
Det er op til dig selv at fortjene det ansigt du har når du er 50.
Coco Chanel

ar The creation of a thousand forests is in one acorn.
Ralph Waldo Emerson

Ar The difference between... a philosopher and a common
street porter... arises not so much from nature as from habit,
custom, and education.Adam Smith

Ar2 The human body is the best picture of the human soul.
Ludwig Wittgenstein

Ar2 Vis mig dit ansigt fra før dine forældre var født.
Zen-koan

Arabisk ordsprog .

CITATER OM KARAKTERER OG VANERS uigennemskuelige vildnis

" Karakter er blot langt tids fastholdte vaner.
Plutark

"Jeg frygter,at det,vi kalder natur,er en første vane,ligesom vanen er
en anden natur. Blaise Pascal.

" Mennesket ændrer lettere sine overbevisninger end sine
vaner. Paul Wegener

ck1 Når ingen vind blæser, har selv vind- og vejrhanerne
karakter. Stanislaw Jerzy Lec

ck1 Så handling, og du høster vane. Så vane, og du høster
karakter. Så karakter, og du høster skæbne. Charles Reade

Ck1 Vanen er som en anden natur. Cicero

Ck1 Vi er, hvad vi plejer at gøre. Excellence er derfor ikke
en handling, men en vane. Aristotles Kultur er vaner. Hartvig Frisch

Ck1 Vi indplanter en ny vane, et nyt instinkt, en anden natur,
så at den første natur visner hen. Nietzsche

Ck2 Få motiver, handlekraft og god samvittighed skaber (det
der kaldes) karakterstyrke. Nietzsche

Ck2 Vi er alle ens. På indersiden. Mark Twain

Ck2 Vi koger ved forskellige temperaturer. Ralph Waldo Emerson

Fra : andropov

Dato : 23-11-05 21:40

On Wed, 23 Nov 2005 20:13:19 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>iøvrigt kort før sin død skrev et testamente om, at jøders "problem"(efter
>hans smag) er kulturelt, tillært - hans socialdarwinisme var påtaget

Men mener du ikke at arabere gennemsnitligt opfører sig mere voldeligt
end andre folkeslag.... også mere voldeligt end tyrkere som også er
muslimer.
Kunne være interessant at høre hvad du mener om det.
Er det derfor arabere er så selvmordsbombeagtige...

Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-05 01:52

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> [...]
> muslimer.
> Kunne være interessant at høre hvad du mener om det.
> Er det derfor arabere er så selvmordsbombeagtige...

Tyrkerne søgtes europæiseret af osmannersultanerne og fordi tyskerne
op til WW1 udførte fornem oplæring i krigsteknik, så har de siden
formået at få enkle industrihjul ti at snurre, og derfor er mange
ingeniøruddannet og skjuler deres fundamentalisme (som hæren bekæmper,
formelt) og derfor er de ikke til selvmordsbomber. P.t. Og de har
deres hyr med kurdere. Og vil taquiabedrage sig ind i EU.

Det stikker altså ikke dybt, at araberne er mere terroristiske,

Iranerne har også en kulturfernis med en vis tykkelse og virker mere
civiliseret end de bantunegeragtige arabere. Stort set er muslimer et
fedt - og da vi bør stoppe alt samarbejde med dem, er en dybsindig
skelnen ikke væsentlig

Blixens og Nietzsches overfladiske respekt for "ædle vilde" kan ikke
bruges til meget idag

Muslimer der kører taxa er uproblematiske. Virker integrerede. So
what. Danmark har rigeligt med potentielle chafører - det er
ønskearbejde, som desværre vort socialsystem lokker danskere til ikke
at søge p.t. Nærbutikker og smårestauranter ligeså. Gør det økonomisk
interessant ved at nedskære overførselsindkomster og danskere vil
flokkes om disse hverv og trives ved så skønt ikke-fremmedgørende,
meningsfuld daglig dont.

Fra : andropov

Dato : 24-11-05 09:56

On Thu, 24 Nov 2005 01:52:13 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>formelt) og derfor er de ikke til selvmordsbomber. P.t. Og de har
>deres hyr med kurdere. Og vil taquiabedrage sig ind i EU.

Jeg mener heller ikke det er en god ide med tyrkere i EU.

> [...]

>civiliseret end de bantunegeragtige arabere. Stort set er muslimer et
>fedt - og da vi bør stoppe alt samarbejde med dem, er en dybsindig

Ja, muslimerne vil have deres religion integrereret i demokratiet. Det
duer ikke med sådan sammenblanding. Slet ikke med en erobringsreligion
som islam. Men er i det hele taget ikke så god en ide.

>Blixens og Nietzsches overfladiske respekt for "ædle vilde" kan ikke
>bruges til meget idag

Næ, det har nok blot været som når vi tager på safari og ser vilde
dyr.

> [...]
>what. Danmark har rigeligt med potentielle chafører - det er
>ønskearbejde, som desværre vort socialsystem lokker danskere til ikke

Der foregår ofte overfald på taxi og buschauffører så vor ønskeligt et
arbejde kan nok diskuteres.
Måske muslimske taxichauffører ikke så ofte bliver overfaldet da
overfaldsmanden så sandsynligvis får 10-15 fætre på nakken.

> [...]
>interessant ved at nedskære overførselsindkomster og danskere vil
>flokkes om disse hverv og trives ved så skønt ikke-fremmedgørende,

Nærbutikker er en uddøende race og næsten at sammenligne med avisbud
hvad angår lønsomhed fristes jeg til at sige :)