Støjforurening dræber hvaler
Fra : Martin K

Dato : 23-11-05 10:43

Stigende støj fra boreplatforme, fiskeri og ubådes sonarer er forstyrrende
og farligt for delfiner og hvaler. Det er nok den primære forklaring på de
mystiske hval-strandinger, hvor store flokke af hvaler pludseligt svømmer op
på en strand, som om de forsøger at flygte fra havet.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : HMH

Dato : 23-11-05 11:06

Den teori har været fremme af og til - der er ikke nogen endelig konklusion
endnu - langt de fleste af de hvaler, der strander (og som man når at
tjekke, inden de rådner, for det går kanonhurtigt) har også infektioner i
ørerne

Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-05 11:09

> [...]
> svømmer op
> på en strand, som om de forsøger at flygte fra havet.

Længe før den første boreplatform byggedes af de onde kapitalister,
har hvaler reguleret deres overbefolkning ved strandings-selvmord.

Den af EB viderebragte pjat-sensation lyder af
"Nej til forståelse, ja til hetz"

Platformene ligger stille og fiskerbåde kan man ofte svømme væk fra og
ubåde er få.
Hvis jeg fandt støj dødelig, ville jeg svømme i modsat retning, når
den første spæde, svage støj fornemmedes.Hvaler har fornemme
høreorganer og evner afstands- og -bedømmelse
Hvad støjer platformene med - baggrundsmusikken i cafeteriet?

Men at have ond at Greenpeace-maskotterne er ihvertfald bedre end at
have ondt af helligkrigerne.