"Det handler om at væremed, ikke at vinde"
Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-05 21:28

Flere børn, mere lykke? Vinde eller "være med".?

Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, kunne tolkes som at "jo
flere børn, jo større menneskehed, jo mere lykke"

Men Vesten blev stærk ved at satse på "lidt men godt" familier hvor
man forkælede til sundhed og høj uddannelse og fik gode resultater ad
den vej, incl i krig.

På et dyrisk stadie af vor dyrearts historie har det været godt at man
fødte maximalt og derved basatte nicher så der ikke var mad til
konkurerende arter.

Men kultur har gjort os anderledes - udover at muslimer er generelt
anti-vantro.

Deres imamer propaganderer for kæmpebørneflokke så´man kan overtage os
via demokrati.

Det kan sammenlignes med valgsproget

Fra de første olympiske lege

" Det handler ikke om at vinde men om at være med.
Coubertin,Olympiadeopfinder næst efter oldgrækerne

I krig er det om at vinde - at stjæle lykkekage for fjenden. I fred er
det om at udvide menneskehedens samlede lykkekage. Det gjorde Vesten
og Fjernøsten via teknologi. Denne gode mode er ikke kommet til
Mellemøsten endnu

" Kvinder har kun én opgave (i sport), det er rollen at
krone vinderen med sejrskransen. Pierre de Coubertin

" Det handler ikke om at vinde men om at være med.
Coubertin

3.verdens folk - incl de olierige - føder så mange børn de kan. Kun
langsomt lærer de af os vedr dette.

" As it is the characteristic of great wits to say much
in few words,

"Hvis man bare ville være lykkelig, var det nemt at ordne. Men man vil
være lykkeligere end andre, og det er nasten altid svært, fordi vi
tror andre er lykkeligere end vi er. Montesquieu

It is not best that we should all think alike; it is difference of
opinion which makes horse races.Mark Twain

Livet stræber efter vækst, og derved at overgå sig selv. Nietzsche

Every man, as long as he does not violate the laws of justice, is left
perfectly free to pursue his own interest in his own way, and to bring
both his industry and capital into competition with those of any other
man, or order of men. Adam Smith

Jeg gør oprør, altså er vi til. Albert Camus

One must learn to rise, and in rising to surpass itself.Nietzsche

Conversation is an art in which man has
all mankind for competitors. R.W.Emerson

Fra : N/A

Dato : 23-11-05 09:24

Fra : N/A

Dato : 23-11-05 09:24

Fra : N/A

Dato : 23-11-05 09:24

Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-05 09:24

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> "Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
>
> Hvis man ikke deltager for at vinde, eller prøver på, kan det så
> ikke være lige meget?
> Andre steder skifter man de spillere ud, som ikke leverer varen, det
> gælder desværre ikke i Olsens verden, her venter man blot på at det
> hele klapper......i en ligegyldig venskabskamp.

MO ser videoer af fodbold døgnet rundt, så han har sin halvhjertede
måde at "være med"
I amatørsportens gyldne dage, da olympiadesloganet væremed-er-nok var
stor nytænkning, var det underforstået at man gav alt hvad man havde i
sig, når man var med.
"If you dont go all the way, why go at all" Joe Namath (som samlejer)
Medieskabt lurepasseri var ukendt dengang da Olympiaden var ny, og
Hitlerjugend-ånd var overalt "Det der ikke nedbryder dig, gør dig
stærkere".
Medierne er statsstøttede i alt for høj grad, og derfor bliver sport,
der er om TV, til noget korrupt lort, og man forstår de der ikke er
til bog og net, at de søger slagsmål med politi og anden ukontrolleret
"fri" sport

Men at nedgøre folk med humor er sgu en ædel sport - og at den kloge
narrer den mindre kloge, hjælper den dumme til at blive klog, pø om
pø.
Det er sjovere at blive leet af end aldrig at være med i humor og
samvær.
Lykken er at være på vej (Goethe)
Ved at udvikle evner, øger man fællesskabets lykkekage - så i rette
sammenhæng er det der væren-med ikke så dårligt endda.

Jeg har ihvertfald haft stjernestunder ved at VÆRE MED i
Fremskridtspartiet og finde en klogere
Fuck Janteloven -guru end min far, selvom vi kun indirekte skabte
lovændringer og vore olympiadekampe ved valgene var nedtur på nedtur.
Jesus og Sokrates så også længere end til egen næsetip og død.

"Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i stedet
for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud
(1856-1939)
"I like the dreams of the future better than the history of the past.
Thomas Jefferson
"Better be quarrelling than lonesome.Irish proverb.

"Good is not good, where better is expected. He is idle that might be
better employed. Thomas Fuller 1618 - 1661

"Hellere elske forgæves end aldrig have elsket " Shakespeare