Plyndringen kan begynde
Fra : Zeki

Dato : 22-11-05 13:53

"A report produced by American and British pressure groups warns Iraq will
be caught in an "old colonial trap" if it allows foreign companies to take a
share of its vast energy reserves. The report is certain to reawaken fears
that the real purpose of the 2003 war on Iraq was to ensure its oil came
under Western control. (...) Earlier this year a BBC Newsnight report
claimed to have uncovered documents showing the Bush administration made
plans to secure Iraqi oil even before the 9/11 terrorist attacks on the US"
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=1715

""The form of contracts being promoted is the most expensive and
undemocratic option available," Platform researcher Greg Muttitt said
Tuesday. "Iraq's oil should be for the benefit of the Iraqi people not
foreign oil companies." Louise Richards, chief executive of aid charity War
on Want, said: "People have increasingly come to realise that the Iraq war
was about oil, profits and plunder.""
http://news.yahoo.com/s/afp/20051122/wl_mideast_afp/iraqbritainoilbusiness_051122113953

Mvh
Zeki

Fra : GB

Dato : 22-11-05 14:13

"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in

> "A report produced by American and British pressure groups warns Iraq

Bus er dåm - kan du ikke nøjes med det? Og måske tilføje, at USA er Den
store Djævel?

Farvel - to måneder i splat-kassen - du gider jo alligevel ikke svare, hvis
man forsøger at være seriøs overfor dig.

GB

Fra : Zeki

Dato : 22-11-05 14:18

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in

> Bus er dåm - kan du ikke nøjes med det? Og måske tilføje, at USA er Den
> store Djævel?

Hvor useriøst!

> Farvel - to måneder i splat-kassen - du gider jo alligevel ikke svare,
> hvis
> man forsøger at være seriøs overfor dig.

Så må du jo forsøge noget mere, selvom det i dit tilfælde kan være svært.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-05 14:29

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Endnu et eksempel på noget, der i dine øjne har så megen nyhedsværdi, at du
finder det nødvendigt at spamme gruppen?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)

Fra : Zeki

Dato : 22-11-05 14:42

> "Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu et eksempel på noget, der i dine øjne har så megen nyhedsværdi, at
> du finder det nødvendigt at spamme gruppen?

Yep!

Har du mere at tilføje? Måske - for en gangs skyld - noget der har med
subjekt at gøre?

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-05 22:55

> Har du mere at tilføje? Måske - for en gangs skyld - noget der har med
> subjekt at gøre?

Næ. Har du? Sidst, jeg tillod mig at kommentere et af dine citater, undrede
du dog jo over det.

Det er ikke just befordrende for en debat at bringe bevidstløse citater fra
diverse medier. Det er faktisk spam i mine øjne.

Fra : Zeki

Dato : 23-11-05 07:58

> "Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Næ. Har du?

Skal jeg tolke det som at du melder dig ud af en debat, som du ikke har
været en del af, efter du har vist dit tudefjæs?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-11-05 16:50

"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> War on Want, said: "People have increasingly come to realise that the Iraq
> war was about oil, profits and plunder.""

Det må være slemt konstant a føle sig forfulgt af bussemanden.

Stakkels Zeki.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-11-05 20:47

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
>>

> Det må være slemt konstant a føle sig forfulgt af bussemanden.

Stakkels Thorkild, det må være slemt at føle sig kaldet til konstant at
tage Bush i forsvar. Der er noget Håbløse Arne over det.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-11-05 21:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> http://news.yahoo.com/s/afp/20051122/wl_mideast_afp/iraqbritainoilbusiness_051122113953

> Stakkels Thorkild, det må være slemt at føle sig kaldet til konstant at
> tage Bush i forsvar. Der er noget Håbløse Arne over det.

Stakkels Svendsen, for hvem det endnu ikke er blevet klart jeg er særdeles
kritisk overfor Bush.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-11-05 23:11

Thorkild Poulsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Stakkels Svendsen, for hvem det endnu ikke er blevet klart jeg er
> særdeles kritisk overfor Bush.

Ih ja, du er kun hoppet på hver eneste limpind, Bush og Co. har sat for
dine fødder. Eller du kan måske komme i tanker om noget, BushCo ikke
kunne bilde dig ind - noget du med det samme følte var lidt ufint i
kanten, og som du hurtigt stillede dig "særdeles kritisk overfor"?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 23-11-05 07:33

> [...]
> kunne bilde dig ind - noget du med det samme følte var lidt ufint i
> kanten, og som du hurtigt stillede dig "særdeles kritisk overfor"?

Uha ja, jeg har været begejstret for Bush' økonomiske politik, hans store
begavelse og ikke mindst hans store evne til at sælge sine projekter til
befolkningen.

Thorkild

Fra : Zeki

Dato : 23-11-05 08:01

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Uha ja, jeg har været begejstret for Bush' økonomiske politik

Yep! Det kan jeg godt forstå.

I 2000 overtog han et overskud på 236 milliarder dollars. Dette har han på
fem år fået vendt til et historisk underskud på 427 milliarder dollars.

Imponerende!

Mvh
Zeki

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-05 22:10

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse news:WtEgf.879$Cl2.11693@news000.worldonline.dk...
> [...]
> have uncovered documents showing the Bush administration made plans to secure Iraqi oil even before the 9/11 terrorist attacks on

"old colonial trap"
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/iraq1.wma

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-05 22:34

"Jan Rasmussen" <7@7.7> skrev i en meddelelse news:43838909$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "old colonial trap"
> http://home19.inet.tele.dk/fs2002/iraq1.wma

Den skal næsten med...
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/iraq2.wma 41sek.

Jan Rasmussen

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 08:27

Zeki skrev:

> [...]
> fem år fået vendt til et historisk underskud på 427 milliarder dollars.

Ja, men det er ogå dyrt at føre krig.
Hvorfor finder du det så forkasteligt at et land der har verdens
største behov for fossilt brændstof tager det derfra hvor det er
lettest, og samtidig gør en ihærdig indsats for at stramme op på
miljøet der hvor de tager det? Irakerne har jo for f..... ikke brug
for det. Medmindre du mener olien skulle vedblive at bruges til at
fyldes på Saddams krigsmaskine.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-11-05 08:40

Martin wrote:

> Ja, men det er ogå dyrt at føre krig.
> Hvorfor finder du det så forkasteligt at et land der har verdens
> største behov for fossilt brændstof tager det derfra hvor det er
> lettest,

Fordi de *tager* det.

> og samtidig gør en ihærdig indsats for at stramme op på
> miljøet der hvor de tager det?

Gider du forklare hvad du mener?

> Irakerne har jo for f..... ikke brug
> for det. Medmindre du mener olien skulle vedblive at bruges til at
> fyldes på Saddams krigsmaskine.

Hvilken krigsmaskine?
Du ved godt at verdens største krigsmaskine og den der bruger mest fossilt
brændstof er den Amerikanske?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Zeki

Dato : 23-11-05 08:42

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> [...]

>lettest, og samtidig gør en ihærdig indsats for at stramme op på
>miljøet der hvor de tager det? Irakerne har jo for f..... ikke brug

Fordi kolonitiden er forbi for længe siden.

At du mener at det er okay at amerikanerne besatte Irak fordi de jo "har
brug for olien" er udtryk for en tankegang der - synes jeg - ikke hører
dette årtusinde til.

Du mener vel også at det er okay at USA besætter Saudi Arabien og
beslaglægger vores Nordsøolie, ikke?

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 08:57

Allan Riise skrev:

> Fordi de *tager* det.

Ja, men irakerne har jo ikke i nær samme grad brug for det som ami
har.

> Gider du forklare hvad du mener?

Ami smed en mellemøstlig Hitler på porten, og hjælper nu de lokale
med at oprette et land der er rodfæstet i den lokale religion, men med
demokratisk forfatning.

> Hvilken krigsmaskine?
> Du ved godt at verdens største krigsmaskine og den der bruger mest fossilt
> brændstof er den Amerikanske?

Så er det vel heller ikke så mærkeligt at de snuppede olien. Jeg
forstår bare ikke de ikke gjorde det i den 2. Golf krig.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 23-11-05 09:07

Martin wrote:

> Ja, men irakerne har jo ikke i nær samme grad brug for det som ami
> har.

Underlig begrundelse.

> Ami smed en mellemøstlig Hitler på porten, og hjælper nu de lokale
> med at oprette et land der er rodfæstet i den lokale religion, men med
> demokratisk forfatning.

Men ikke den værste, og ikke en der var farlig, hverken for sine naboer
eller vesten.

> Så er det vel heller ikke så mærkeligt at de snuppede olien. Jeg
> forstår bare ikke de ikke gjorde det i den 2. Golf krig.

Jeg har mere behov for dine penge end du har, jeg er knap 2 meter høj og
vejer over 100 kg. jeg tror jeg vil yage dine penge!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-11-05 16:50

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse news:1132732590.781838.22850@g47g2000cwa.googlegroups.com...

>Så er det vel heller ikke så mærkeligt at de snuppede olien. Jeg
>forstår bare ikke de ikke gjorde det i den 2. Golf krig.

, mener du ikke 1. Golf krig i 1991

Det handler også om en masiv amerikansk militær tilstedeværelse i golfen,
var amerikanerne gået efter sadam i 1991, så ville det være meget svært
at retfærdiggøre deres tilstedeværelse i år 2005

De var også ved at rende ind i et andet problem

http://home19.inet.tele.dk/fs2002/bases-2.wmv

Jan Rasmussen

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 09:18

Allan Riise skrev:

> Underlig begrundelse.

> Men ikke den værste, og ikke en der var farlig, hverken for sine naboer
> eller vesten.

Næh, men man skal jo starte et sted. Og at sætte sig på olien og så
ekspandere derfra er jo ikke en tosset ide.

> Jeg har mere behov for dine penge end du har, jeg er knap 2 meter høj og
> vejer over 100 kg. jeg tror jeg vil yage dine penge!

Det er træls, men en aldeles legitim grund. Jeg må derfor sørge for
at alliere mig med nogle der kan forsvare mig. Evt starter jeg med en
fredsføler til den 2 m høje 100 kg tunge bølle. Når alt kommer til
alt, så har jeg jo faktisk skabt mig temmelig tosset de sidste 30 år,
også overfor den store grobrian.

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 20:34

Jan Rasmussen skrev:

> , mener du ikke 1. Golf krig i 1991

Troede jeg også den hed men vores nestorer Rønne og Svendsen
påpegede overfor mig at det var Iran/Irak krigen der var den 1.

> [...]
> at retfærdiggøre deres tilstedeværelse i år 2005
>
> De var også ved at rende ind i et andet problem

Ja. Verden er tosset

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-11-05 10:36

> Troede jeg også den hed men vores nestorer Rønne og Svendsen
> påpegede overfor mig at det var Iran/Irak krigen der var den 1.

De tager fejl. Man kan sagtens argumentere for, at krigen mellem Iran og
Irak burde kaldes 1. Golfkrig, men det gør den altså ikke. Ingen grund til
at forvirre begreberne ved at opfinde nye betegnelser, blot fordi man synes,
de gamle er forkerte.

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 13:21

Jens Bruun skrev:

> [...]
> at forvirre begreberne ved at opfinde nye betegnelser, blot fordi man synes,

Hvad er dine argumeneter for at vi indtil nu kun har haft 2?

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-11-05 14:05

> Hvad er dine argumeneter for at vi indtil nu kun har haft 2?

Øh? Forstod du, hvad jeg skrev? Jeg har ingen grund til at argumentere for
det ene eller andet, men kan blot konstatere, at man i resten af verden
betegner de to seneste krige mod Irak som 1. og 2. Golfkrig. Hvorfor ikke
bare holde os til de betegnelser, alle andre er enige om at bruge?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-11-05 17:43

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4385ba66$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> men kan blot konstatere, at man i resten af verden betegner de to seneste krige mod Irak som 1. og 2. Golfkrig. Hvorfor ikke bare
> holde os til de betegnelser, alle andre er enige om at bruge?

Ja det er også min holdning, men !

http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Gulf_War
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran-Iraq_War
The Iran-Iraq War, also called the First Persian Gulf War,

http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War_%28disambiguation%29
There have been three conflicts in the late 20th century and early 21st
century called Persian Gulf War or The Gulf War, all of which refer
to conflicts in the Persian Gulf region:
Iran-Iraq War (1980-1988) (aka First Persian Gulf War). This was a war between Iran (Persia) and Iraq.
Persian Gulf War (1990-1991) (aka Gulf War, First Gulf War, Second Persian Gulf War). This was a war between Iraq and a coalition of
nations led by the United States in response to Iraq's invasion of Kuwait.
The Iraq War (2003-present) (aka 2003 Iraq War, Second Gulf War, Third Persian Gulf War). This was a war between Iraq and a
coalition of nations led by the United States, which resulted in the removal from power of the government of Saddam Hussein. It
comprised the 2003 invasion of Iraq and the subsequent occupation

Jan Rasmussen

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-05 10:32

> [...]

> Persian Gulf War).

> The Iraq War (2003-present) (aka 2003 Iraq War, Second Gulf War,

Hmm. Ikke megen hjælp der. Personligt husker jeg ikke, jeg nogen sinde har
hørt udtrykket "3. Golfkrig", men jeg kan se, der alligevel ikke er entydige
betegnelser.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Martin

Dato : 25-11-05 17:04

Zeki skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Fordi kolonitiden er forbi for længe siden.

Ja, nu har vi imperialisme. Jeg ser at hvor Balkan før var vores værn
mod islam er det idag USA. Jeg er parat til at ofre en pæn del af
vores demokratis værdier for at dæmme op for den muslimske terror.
Den svære del bliver at opgive den militære arm når opdæmnigne er
vel overstået. det bliver et problem

> At du mener at det er okay at amerikanerne besatte Irak fordi de jo "har
> brug for olien" er udtryk for en tankegang der - synes jeg - ikke hører
> dette årtusinde til.

Og hvorfor ikke? Tror du menneskets natur har ændret sig bare fordi
socialdemokraterne har sejret af helvede til og vi frit kan ytre os på
nettet?
For 10 år siden kunne vi gøre grin med jødesmovse, perkere og white
trash, uden at det kunne støde for der var ikke noget dybereliggende i
det. Det er totalt forbudt idag. Vi er hæmmet i vores grundlovssikrede
ytringsfrihed.

> Du mener vel også at det er okay at USA besætter Saudi Arabien og
> beslaglægger vores Nordsøolie, ikke?

Hvis det er det der skal til for at hindre muslimsk terror i at brede
sig. Der var ikke mange danske protester da de allierede gik ind og
beskyttede Island mod den tyske krigsmarine/besættelse.

Fra : Zeki

Dato : 26-11-05 08:11

>Ja, nu har vi imperialisme. Jeg ser at hvor Balkan før var vores værn
mod islam er det idag USA.

Er du ikke en anelse paranoid?

>Hvis det er det der skal til for at hindre muslimsk terror i at brede
sig.

Og du er vel også fortaler for at vi sætter vejspærringer og metaldetektorer
op overalt, får en stregkode i nakken, sætter MP'ere op ved hvert gadehjørne
og lader et kamera følge alle mennesker døgnet rundt, ikke? For det er jo -
alt andet end lige - en større sikkerhed mod "den muslimske terror" end at
vi overdrager vores Nordsøolie til USA.

Siden du ser "islam" som den helt store altoverskyggende fare, så formoder
jeg at det ikke er meget du kommer ud.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-11-05 14:57

"Zeki" <Zeki@.dk> skrev i en meddelelse

> Siden du ser "islam" som den helt store altoverskyggende fare,

Hvilken anden altoverskyggende fare ser du?

> så
> formoder jeg at det ikke er meget du kommer ud.

Kommer du ud?

Fra : Zeki

Dato : 26-11-05 15:41

> Hvilken anden altoverskyggende fare ser du?

Jeg lader i hvert fald ikke min evt frygt være baseret på en grov
generalisering og et unuanceret menneskesyn.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-11-05 16:13

> Jeg lader i hvert fald ikke min evt frygt være baseret på en grov
> generalisering og et unuanceret menneskesyn.

Da du nu ikke ville svare mig på mit første spørgsmål, prøver jeg et nyt:
Hvad lader du så din frygt være baseret på?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-11-05 16:19

Jens Bruun wrote:
> "Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Da du nu ikke ville svare mig på mit første spørgsmål, prøver jeg et
> nyt: Hvad lader du så din frygt være baseret på?

Jeg frygter at en hadstemning oppiskes således at marginaliseringen bliver
så stor, så selv velintegrerede Muslimer, ser sig sat så langt ud på et
sidespor at de vælger at være en del af problemet og ikke løsningen.
Jeg frygter at Terror bruges som en undskyldning til at fjerne vores frihed
og vores privatliv.
Jeg frygter at tåber går igang med at lave hemmelige selkaber og med vold
går ind og bekæmper Islam.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-11-05 16:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg frygter...

> Jeg frygter...

> Jeg frygter...

Du og Zeki er én og samme person?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-11-05 16:33

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du og Zeki er én og samme person?

Nå, det kunne du ikke forholde dig til, ligesom at det er et åbent forum,
hvor alle har lov til at skrive.

Hvis du vil spørge Zeki, og *kun* Zeki, så kan du følge fundatsen og sende
ham en e-mail...

Fra : Martin

Dato : 28-11-05 07:37

Zeki skrev:

> Jeg lader i hvert fald ikke min evt frygt være baseret på en grov
> generalisering og et unuanceret menneskesyn.

Den vestlige verden er i krig med Islam. Det er en stille krig uden ret
mange våben, men det ser ud til at vi taber den. I dette nye oplyste
årtusinde går det endnu ikke an at sætte korsriddere ind, som da vi
sidst stoppede dem i Ungarn.
Men hvis ikke de indsættes tror jeg vi taber krigen. Om 250 år bor
dine efterkommere så i Københavnistan.

Fra : Martin

Dato : 28-11-05 07:45

Allan Riise skrev:

> [...]
> og vores privatliv.
> Jeg frygter at tåber går igang med at lave hemmelige selkaber og med vold

Ja, det vil være in-humant med en hadsk stemning. Men det vil
naturligvis komme i takt med at muslimerne spreder sig mere og mere,
der bliver mere og mere terror, vi vil have mindre og mindre lyst til
at ansætte dem. De fleste af dem vil ikke integreres, deres paraboler
er altid vendt mod mekka. De er fylder enormt i fængslerne, i
kriminalstatistikken, på socialkontoret.....find selv på flere.

Hvad skal Danmark/Vesten med sådanne mennesker, når det absolutte
flertal af borgere i Danmark/Vesten er så dumme at vi ikke kan se det
rimelige i at de fylder så enormt meget så få steder?

Mvh
Martin