Minister skal rømme hjemmeside
Fra : NoTrabajo

Dato : 21-11-05 16:28

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24389

Fuldstændigt sygeligt at han ikke kan beholde www.loekke.dk, når han nu
hedder det (til mellemnavn) og var den der kom først.

Syge hjerner bestemmer for meget i dette land.
--
NoTrabajo

Fra : Jim

Dato : 21-11-05 16:31

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder det (til mellemnavn) og var den der kom først.
>
> Syge hjerner bestemmer for meget i dette land.

Ham den anden Løkke kan jo købe det, hvis han har råd.
Sådan må spillereglerne være i et liberalt samfund.

J.

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-11-05 16:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ham den anden Løkke kan jo købe det, hvis han har råd.
> Sådan må spillereglerne være i et liberalt samfund.

Nemlig!
--
NoTrabajo

Fra : kk

Dato : 21-11-05 16:53

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er de da vist også. Så vidt jeg ved, er der foretaget flere
> domænehandler herhjemme, med samme årsag som ovennævnte.
mvh
kk>

Fra : Jim

Dato : 21-11-05 16:57

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> mvh

Jeg ved, at Mærsk har gjort noget lignende.

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-11-05 17:48

> "kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved, at Mærsk har gjort noget lignende.

TDC kom vist til at betale »Thy Data Center« nogle millioner kr. for
www.tdc.dk.
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 22-11-05 03:30

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:4381e83b$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ham den anden Løkke kan jo købe det, hvis han har råd.
> Sådan må spillereglerne være i et liberalt samfund.

Hmm... hvis du køber et domæne, registreres det jo her i landet ( .dk)
hos dk.hostmaster, og man kan ikke købe et domænenavn, hvis det er
optaget - eller hvis man i ond vilje opretter domæner med firmanavne med
henblik på videresalg.

Nu er det nok ikke særlig sandsynligt, at LLR har kendt til den meget
lille familie Løkke - endsige at han har kunnet forudsige, at de ville
bruge domænenavnet, og desuden - LLR's domæne har været i brug i over 18
måneder uden indsigelser:

Domænenavn: løkke.dk
DNS: xn--lkke-gra.dk
Registreret: 2004-04-13
(fra dk.hostmaster)

Så det lyder helt godnat - lidt i stil med McAllan-sagen.

GB

Fra : Jim

Dato : 22-11-05 10:40

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos dk.hostmaster, og man kan ikke købe et domænenavn, hvis det er
> optaget - eller hvis man i ond vilje opretter domæner med firmanavne med

Jeg ved ikke, om man kan kalde noget ond vilje, alene af den grund at man
ønsker at sælge det videre.
Det kaldes forretning.

> [...]
> lille familie Løkke - endsige at han har kunnet forudsige, at de ville
> bruge domænenavnet, og desuden - LLR's domæne har været i brug i over 18

Og så må man sige, at det ligger på grænsen af, hvad jeg kalder for et
grotesk krav fra den anden fam. Løkke.
Jeg har også et mellemnavn, jeg kunne tænke mig at anvende som domænenavn,
men det er taget, så jeg må finde på noget nyt, eller jeg må stille mig i kø
til at få det.
Men jeg er parat til at betale, hvad det koster.

Tja..
Eller kunstneren med navnet Lego.

J.

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 17:20

On Mon, 21 Nov 2005 16:27:59 +0100, "NoTrabajo"
<trabajono@hotmail.com> wrote:

>http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24389
>
>Fuldstændigt sygeligt at han ikke kan beholde www.loekke.dk, når han nu
>hedder det (til mellemnavn) og var den der kom først.

Læg mærke til at den anden hedder det til efternavn og ikke kun
mellemnavn....

Der må gælde det samme for Per som Poul.

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-11-05 17:52

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i

> Læg mærke til at den anden hedder det til efternavn og ikke kun
> mellemnavn....

Det kan jeg godt se. Jeg er ikke blind.

> Der må gælde det samme for Per som Poul.

Og det er, at man kun har ret til at få sit efternavn som domænenavn? Hvis
man er så heldig at få registreret et af sine øvrige navne som domænenavn,
så kan man risikere at der kommer en med "et efternavn" og med rettens
hjælp kan få overdraget det domænenavn, man tidligere har fået registreret?
--
NoTrabajo

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 18:55

On Mon, 21 Nov 2005 17:52:19 +0100, "NoTrabajo"

> [...]
>hjælp kan få overdraget det domænenavn, man tidligere har fået registreret?

Om det har dannet præcedens med efternavn i domænenavn, så meget har
jeg ikke fuldt med i retshistorien. Men måske logisk nok.

Fra : Alucard

Dato : 21-11-05 21:48

On Mon, 21 Nov 2005 17:20:14 +0100, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

>Læg mærke til at den anden hedder det til efternavn og ikke kun
>mellemnavn....

Og hvad så...????????

Hvis jeg nu registrerede karlsmartsen.dk skulle jeg så aflevere det
hvis der kom en med det efternavn....????

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 22:00

On Mon, 21 Nov 2005 21:48:17 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Og hvad så...????????
>
>Hvis jeg nu registrerede karlsmartsen.dk skulle jeg så aflevere det
>hvis der kom en med det efternavn....????

Det skulle du nok :)

Fra : Tony

Dato : 21-11-05 23:37

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle du nok :)

Havde Lars Lykke Rasmussen betalt til tiden, for at ha' sit domænenavn, så
havde der ikke været noget problem.

Tony

Fra : GB

Dato : 22-11-05 03:34

"Tony" <tony@carpediem.dk> wrote in

> Havde Lars Lykke Rasmussen betalt til tiden, for at ha' sit
> domænenavn, så havde der ikke været noget problem.

Det lyder underligt, at Venstre ikke betaler den slags via PBS - det gør
jeg med mit domæne. Men der har jo godt nok været tilfælde, hvor selv store
firmaer har fået klippet linen til nettet, fordi de havde glemt de knap
200.- årligt et domænenavn koster...

GB

Fra : Tony

Dato : 22-11-05 22:36

> [...]
> store
> firmaer har fået klippet linen til nettet, fordi de havde glemt de knap

Ja, men det er nu mere underligt, at jeg skulle være den eneste, som har
hørt/set det.

Tony

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-11-05 08:56

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i

> Havde Lars Lykke Rasmussen betalt til tiden, for at ha' sit
> domænenavn, så havde der ikke været noget problem.

Ved du da noget om at han har mistet domænenavnet, fordi han ikke har
betalt til tiden. Det melder historien på
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24389 da ikke noget om.

Har du mere viden, end den der står i artiklen eller leger du bare
"KarlSmart".
--
NoTrabajo

Fra : Tony

Dato : 22-11-05 15:47

> [...]
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24389 da ikke noget om.
>
> Har du mere viden, end den der står i artiklen eller leger du bare

Det var enten fra en radio eller tv avis jeg hørte det.--
Om man så skal ta' det alvorligt eller ej, er jo en helt anden sag

Tony

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-05 20:14

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> on mandag 21. november 2005 at 16:48
+0100 wrote:

>Nemlig!

Det har han jo også gjort.

"Den nye ejer af Løkke.dk vil bruge domænet til at opbygge et stamtræ over
familien."
Domæner er skam ikke gratis - det troede jeg du vidste.

Bortset fra det, er da en fuldkommen idiotisk sag. Lars Løkke har vel gså
købt domænet? Eller Ventre har, men det er komplet ligegyldigt i denne
forbindelse.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-11-05 21:21

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i

> Det har han jo også gjort.

Han har da ikke købt det af Lars Løkke Rasmussen, men tvangsovertaget det
med »Klagenævnet for Domænenavnes« mellemkomst.

> "Den nye ejer af Løkke.dk vil bruge domænet til at opbygge et stamtræ
> over familien."
> Domæner er skam ikke gratis - det troede jeg du vidste.

Nej, nu er det selvfølgelig Martin Løkke, der skal betale for at have
domænenavnet kørende fremover.

> Bortset fra det, er da en fuldkommen idiotisk sag. Lars Løkke har vel
> gså købt domænet? Eller Ventre har, men det er komplet ligegyldigt i
> denne forbindelse.

Det idiotiske er at Lars Løkke R. ikke kan beholde domænenavnet, når det nu
var ham, der købte det først.
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 22-11-05 03:32

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in

> Han har da ikke købt det af Lars Løkke Rasmussen, men tvangsovertaget
> det med »Klagenævnet for Domænenavnes« mellemkomst.

Nu er det Venstres Landsorganisation, som står for registreringen, og iflg.
dk.hostmaster er domænet stadig tilknyttet dem, så Hr. Løkke har ikke
overtaget det endnu.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-11-05 08:51

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in

> Nu er det Venstres Landsorganisation, som står for registreringen, og
> iflg. dk.hostmaster er domænet stadig tilknyttet dem, så Hr. Løkke
> har ikke overtaget det endnu.

Kunne man forestille sig, at Lars Løkke Rasmussen/Venstres
Landsorganisation har mistet domænenavnet, fordi det ikke var Lars Løkke
Rasmussen selv, men Venstres Landsorganisation, der stod registreret for
domænenavnet? Hvis Lars Løkke Rasmussen selv havde haft registreret
domænenavnet, havde Martin Løkke ikke fået det overdraget af Klagenævnet
for Domænenavne?
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 22-11-05 10:34

> [...]
> haft registreret domænenavnet, havde Martin Løkke ikke fået det
> overdraget af Klagenævnet for Domænenavne?

Det aner jeg ikke - det ville være rent gætteri fra min side.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-11-05 13:01

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in

> Det aner jeg ikke - det ville være rent gætteri fra min side.

Men dine gæt/fornemmelser rammer vel ofte virkelighedens verden bedre, end
fx Christian R. Larsens viden/påstande gør
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 22-11-05 14:17

> Men dine gæt/fornemmelser rammer vel ofte virkelighedens verden bedre,
> end fx Christian R. Larsens viden/påstande gør

Tjah - jeg prøver at lade være med at udtale mig om noget, jeg ikke har
forstand på - og jeg er heller ikke for "stor" til at indrømme, hvis jeg
har taget fejl. Med disse parametre skal der jo ikke meget til at overgå
CRL...

GB

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-05 23:21

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> on mandag 21. november 2005 at 21:20
+0100 wrote:

>Det idiotiske er at Lars Løkke R. ikke kan beholde domænenavnet, når det
>nu
>var ham, der købte det først.
For en sjælden gangs skyld er vihelt enige

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311